Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #81 - Rosa

Hij heeft de muren zachtblauw geverfd. Alle rommel is naar de zolder gebracht. Via internet heeft hij nieuwe meubels en een bed aangeschaft. Ook heeft hij een mooi rood lingeriesetje cupmaat 70c gekocht. Hij wrijft zachtjes over het satijn. Er zijn nieuwe sloten aangebracht op de deur en op het raam. Hij werpt nog een laatste blik en gaat achter zijn laptop zitten. "Wat ben je mooi, Rosa, ik kan niet wachten je te zien." "Ik ben bang dat ik tegenval in het echt. Jij bent zelf zo knap." "Natuurlijk niet. Trek je truitje nog eens uit. Ja goed in de camera kijken en doe je bh ook even uit. Je hebt de mooiste borsten van de wereld." Vanmiddag zien we elkaar eindelijk. Ik kan niet wachten." "Ik ook niet, maar ik vind het toch wel heel spannend." Xxx ... Hij kijkt nog eens naar zijn profielfoto en moet haar gelijk geven. Perfecte foto, hij zag er vroeger fantastisch uit. Hij loopt met een boog om de spiegel heen. Sinds zijn dertigste vermijdt hij het zichzelf te bekijken. Deze keer moet het lukken! Alle vorige meisjes waren luid gillend weggelopen, toen ze hem zagen. Onbegrijpelijk. Ze weten niet wat ze gemist hebben: hij zou ze een leven als een prinses hebben geboden. Het zou hun aan niets ontbreken. Rosa is anders, veel liever dan de anderen. Zij zal zich door hem niet laten afschrikken, dat voelt hij. Zeker niet, als hij haar ophaalt zijn zijn donkerblauwe Audi. Dat zal indruk maken. Het wachten valt hem zwaar. Als eindelijk de klok op drie uur staat, trekt hij zijn jas aan en stapt hij in de auto. Het kon echt niet meer wachten, het moest nu gebeuren.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi vaag gehouden. Achter elke profielfoto kan een mooier persoon schuilen, die alles voor je over heeft. Uiterlijkheden bepalen niet het ware beeld

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie, Dana. In het algemeen heb je gelijk. Het was mijn bedoeling in dit verhaal een griezel te schetsen. Heb nog een paar hnts erbij gegeven.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bedoeling was mij al wel duidelijk, Nel, goed gelukt. Een schemerachtig sfeerbeeld, omgekeerd is natuurlijk ook goed mogelijk. Je kan met dit verhaal heel veel kanten op. Erg leuk geschreven. Een mooie profielfoto met een negatieve schets

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als alle meisjes luid gillend wegrennen, en zijn huis van onder tot boven voorzien is van nieuwe sloten op ramen en deuren, heb ik er echt geen goed oog in. Goed dat je ons op tijd waarschuwt Nel, dat het voor hem niet meer kan wachten, bezorgt me maar een onrustig gevoel voor wat Rosa te wachten staat. Dat satijnen lingerie-setje, hij heeft haar via de camera al grondig bestudeerd om te weten wat haar cupmaat is. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die man loopt wel heel erg hard van stapel en die nieuwe sloten zinnen me echt helemaal niets. Ik hoop voor Rosa, dat ze niet in die donkerblauwe audi stapt. Bedankt voor je verhaal

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Siv @marlie en @nyceway Dank voor jullie reacties. Ik heb bewust niet geschreven hoe het verhaal afloopt. Dat laat ik aan de fantasie van de lezer over.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat kan. De lezers hebben fantasie genoeg. In ieder geval deze lezers. Sinds zijn dertigste al afgetakeld? Wel vroeg. Gaat hij haar opsluiten en haar elke dag misbruiken? Slechte vent.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, je pakt gelijk mijn aandacht met die sloten op de deuren. Het maakt het spannend, zeker in combinatie met de lingerie. Dan die Audi, ik voel mij een beetje unheimisch worden.....

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, een realistisch creepverhaal. Hoe vaak lezen we niet dat vrouwen jarenlang worden opgesloten en misbruikt. Wel attent dat hij de muren nog zachtblauw verft. ;( Je tekst staat als een huis. (zijn zijn/in zijn)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tsja Deze man was op jonge meisjes gericht en ben je als dertigjarige stokoud @mili Bedankt voor je positieve feedback Deze man zou zomaar je buurman kunnen zijn, zo'n keurig type dat door iedereen aardig gevonden wordt. Daarbij past symbolisch het lichtblauw verven van de muren. @naddbrug Dat was precies wat ik wilde oproepen met dit verhaal. Inderdaad unheimisch. Dank allen voor het lezen en reageren

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat men nu zelf blijft nadenken over hoe dit gaat aflopen. Goed beeld geschetst van de griezel. Misschien had je het chatgesprek nog wat spannender kunnen maken, door wat handelingen toe te voegen bijvoorbeeld. 'Hij wreef over de bobbel in zijn broek terwijl hij naar het strakke jonge lichaam keek.' Of was de kale dialoog juist de bedoeling?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Koen87 Dank je voor je reactie. Ik wilde de dialoog in dit korte verhaal inderdaad bewust zo "kaal" mogelijk houden. Dan is het effect groter, Het blijkt uit jouw reactie dat de lezer deze uitstekend zelf kan aanvullen met beelden.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel Goudriaan, Je kauwt niets voor, de lezer kan aan de slag met gegeven details - en die zijn zeker intrigerend. Toch een zeurtje: de opening is nogal direct:
Tevreden kijkt hij rond: hij heeft de muren zachtblauw geverfd.
je zou het kunnen beperken tot: 'Hij heeft de muren zachtblauw geverfd.' Dan blijft het bij de handeling(en) zonder de conclusie van 'tevredenheid'.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janpmeijers Dank voor je reactie! Met je laatste opmerking heb je helemaal gelijk. De beginzin kan prima worden weggelaten. Dat ga ik dan ook maar aanpassen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Nel Goudriaan, Gezien de voorbereidingen met het kamertje en de sloten is hij dit keer niet van plan het meisje te laten lopen. Je weet vooral in het eerste stukje de spanning goed op te bouwen. Ook de chat laat niets aan de verbeelding over. In het deel na de chat valt die spanning echter wat weg, waardoor de eindzin minder goed uit de verf komt. Dit lijkt nu te slaan op het simpelweg ophalen van het meisje, maar waarschijnlijk heeft hij veel meer dan dat voor haar in petto wat in zijn hoofd nodig moet gebeuren. Die spanning is nu niet zo voelbaar. Nog wat losse opmerkingen: --Hij werpt nog een laatste blik en gaat achter zijn laptop zitten.-- Misschien een idee om hier nog te melden waar hij precies een laatste blik op werpt. Hiermee kun je de spanning nog wat verhogen. Suggestie: 'Hij werpt nog een laatste blik op zijn liefdesnestje en...enz" --"Ik ook niet, naar ik vind het toch wel heel spannend."-- Ik neem aan dat hier ipv 'naar' 'maar' moet staan. Schrijfcoach Corrie