Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Weekopdracht #82. De rode knoop

'Wat? Sta je nu beneden? Kom je eraan? O, wanneer je geld in de parkeermeter hebt gegooid. Ja, eh, tot zo...' Waarom heb ik in vredesnaam de telefoon opgenomen? Nu kan ik niet meer doen alsof ik niet thuis ben. Het is te laat. Inwendig verwens ik zijn spontaniteit, dat flikt hij me nu iedere keer, onverwachts langskomen. Het ziet er hier niet uit. In ieder geval, niet zoals hij van me gewend is. Geen tijd te verliezen. Snel gooi ik mijn perfecte krulhoofd onder de kraan. Wrijf het handdoekdroog. Ondertussen klieder ik met water en zeep, het spat gelukkig alle kanten op. Ik schop de prullenbak omver, kieper het bakje ontbijtvlokken over de tafel, veeg in een poging onhandig te zijn, de helft op het schone tapijt. Snel werp ik nog een blik in de passpiegel op mijn slaapkamer. Met mijn nagel trek ik een ladder in mijn panty, ruk in de gauwigheid een knoop van mijn blouse af, staar er even naar, het druist helemaal tegen mijn natuur in. Dan laat ik de rode knoop uit mijn handen vallen. Ik knik mezelf bemoedigend toe. Adem eens diep in en uit. Het melodieuze dingdong van mijn deurbel schrikt me toch nog op. In mijn haast, bij de deur te komen, doet het glanzend rood mij uitglijden. Met een klap kom ik tegen de deur, die door de dreun opengaat. Het ongelukkig gestuntel is mijn redding. Ik zet mijn charmantst glimlach op en kijk omhoog. 'Daantje, heb je je bezeerd? Heerlijke chaoot van me, ik word met de dag gekker op je.' Lachend helpt mijn vriend me op de been. Zo, dat was nog maar op het nippertje. Hij heeft godzijdank nooit in de gaten, hoeveel moeite het mij kost, om in mijn perfecte leventje wanorde te scheppen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, wat een grappig verhaal. Origineel en leuk om te lezen. Ik neem aan dat het verhaal 'autobiografisch' is ;)???

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat het verhaal 'autobiografisch' is ;)???
Tuurlijk, duh, ik ben echt niet zo'n chaoot :D Dankjewel voor je reactie, Liek :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Gelachen. Je kunt je toch aardig als chaoot neerzetten. Dat is ook een kunst als je het niet bent. (in de benen - op de been?) (Als hij je in de benen helpt, stel ik me iets anders voor.) Zie je wel dat mensen van chaoten houden? Hoe kom je in godsnaam bij een rode knoop?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe kom je in godsnaam bij een rode knoop?
De knoop was eerst blauw, maar ik dacht, om nog meer verwarring te voorkomen kan ik hem beter rood verven, Tja :D

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, je hebt over het algemeen heerlijke balorige gedachtegangen en humorvolle spot. Over een knoop uitglijden en door dreunen deuren openen? Hoe elastisch! Ik heb je o zo graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ je keert het gegeven/ de opdracht om. Origineel en zeer prettig om te lezen.
Het is voor mij knoeien om mij voor te doen als rommelkont (haha, as if). De opdracht luidde: Je hebt me nooit zo zien knoeien, dus heb ik me keurig gehouden aan het gegeven :D Dank je voor je reactie, Maddbrug

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana Hilarisch stuk. Zo leuk en origineel , die omkering van perfect naar imperfect. Met veel vaart geschreven.
Imperfectie is zo vermoeiend, Nel Dank je voor je reactie :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@. Over een knoop uitglijden en door dreunen deuren openen? Hoe elastisch!
Voor je vriend moet je wat over hebben en het was een makkie voor mijn lenige lijf, Mili :D

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg origineel die omgekeerde werkelijkheid. Ik heb het met plezier gelezen. In de laatste zin zou ik zeggen: 'Hij heeft Godzijdank nooit in de gaten, hoeveel ..... Als je 'gehad' gebruikt lijkt het net alsof ze elkaar al heel lang kennen en dat strookt niet met; 'ik word met de dag gekker op je.'

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er erg om moeten lachen. Het verhaal loopt ook goed en voldoet op een originele manier aan de opdracht, maar dat schreven de anderen al. Jouw karakters leven echt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hardop gelachen, dit is slapstick met woorden!
O, wat leuk, ik heb een slapstick geschreven :D, dank je wel voor deze opsteker, Genista

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg origineel die omgekeerde werkelijkheid. Ik heb het met plezier gelezen. In de laatste zin zou ik zeggen: 'Hij heeft Godzijdank nooit in de gaten, hoeveel ..... Als je 'gehad' gebruikt lijkt het net alsof ze elkaar al heel lang kennen en dat strookt niet met; 'ik word met de dag gekker op je.'
Dat één woordje een subtiel verschil kan maken. Dank je wel voor je tip, Nyceway, ik had het zelf niet zo gezien

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er erg om moeten lachen. Het verhaal loopt ook goed en voldoet op een originele manier aan de opdracht, maar dat schreven de anderen al. Jouw karakters leven echt.
Dank je, Odile, een erg lief compliment :) :nod:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ren uitgeput met je mee in de hoop dat hij muntjes tekort komt en de hele buurt af moet voor wisselgeld. Heerlijk geschreven! :lol:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ren uitgeput met je mee in de hoop dat hij muntjes tekort komt en de hele buurt af moet voor wisselgeld. Heerlijk geschreven! :lol:
Dank je wel, Elyse, hulp om chaos te creëren is altijd welkom :D