Wekelijkse schrijfopdracht #87 – Blind date

Heerlijk hier in het zonnetje op het Vrijthof in het "Maastrech" van André Rieu. Ga nu beleven wat een blind date is. Heb mijn kinderen niet durven vertellen, dat ik dit avontuur in ga. Pierre, een oude vriend zei tegen mij: "Marie, dit ga je heel leuk vinden!" Ben dus erg benieuwd, wat er gaat gebeuren. Ik moet een lelie in mijn rechterhand houden... De kleur maakt niet uit. Oh, daar komt een zwarte labrador op me af en gaat met zijn kop naar mijn rechterhand! En nu weet ik het ineens. Dit is Kajak, de hond die één jaar bij Charlotte, één van mijn beste vriendinnen, in huis is geweest om opgeleid te worden tot sociale hond. Achter hem staat een Indonesische jonge vrouw. Ik ga snel staan. " Hoi, ik ben Marie en wat heb jij een mooie hond zeg! " " Ik ben Marianne en ik heb gehoord van Pierre, dat jij Kajak kent, he? " " Ja onze gezamenlijke vriend heeft dit weer enig geregeld, wat een leuke man toch! " Daar zijn we het samen direct over eens. Wat een bijzondere vrouw is dit. Ze vertelt dat ze al blind is vanaf haar geboorte. Ze ziet er fantastisch uit. Heel leuk sportief gekleed en prachtig verzorgd haar. Dat krijg ik in één uur nog niet voor elkaar met spiegel en haargel! Ze maakt me nieuwsgierig met haar bijzondere verschijning. Ik verwacht dit zo niet. Iemand, die niet kan zien en er op het oog zo perfect uit ziet. Hoe doet ze dat? Net zoals ik werkt ze bij de gemeente, zij in Den Bosch en ik in Den Haag. Grappig zoveel overeenkomsten, die ouwe Pierre, dat zal hem niet ontgaan zijn! Ze spreekt zeer open, zoals ze eruit ziet, zo lijkt ze in gesprek ook te zijn....

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mw. Marie, lol, je bent er echt gaan zitten en gezien de afgebroken zin met rasse schreden vertrokken. Ik vermoed met een overweldigende blind date. Laat je het wel even je kinderen weten? ;)
26 maart 2016 - 16:31

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Mili. Helemaal gelijk, zal het zeker in praktijk brengen je tip. Heel fijn dat je naar mijn schrijfopdrachten kijkt, ben wel benieuwd of de tekst de lezer boeit en of er voldoende spanning in zit, waardoor de lezer zich blijft aangetrokken voelen tot de tekst.
28 maart 2016 - 21:04

Hallo mw Marie, Je hebt de blinde date opdracht met deze blinde date wel heel letterlijk genomen, dat is grappig. De date komt jammer genoeg maar een klein stukje in beeld: - blind vanaf geboorte - ziet er fantastisch uit, op het oog perfect - sportief gekleed en prachtig verzorgd haar Meer kom ik eigenlijk niet over haar te weten, terwijl ik best wel meer wil 'zien'. Vooral omdat genoemd wordt dat ze zo fantastisch is. Wat maakt haar dan zo fantastisch? De kunst is om dit stukje bij beetje in de tekst te verweven, zonder er een complete beschrijving van te maken. Schrijfcoach Corrie
29 maart 2016 - 12:52

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor de commentaren. Ik ga er zeker wat mee doen bij de volgende schrijfopdracht. Ik vind het best moeilijk om exact aan de opdracht te voldoen. Wat ik wel leuk vind is dat de lezer nieuwsgierig wordt. Dat was ook mijn bedoeling.
29 maart 2016 - 18:57