Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#92 Zwaaien

'Dus papa zegt dat het nietsnutten zijn?' Opa kijkt me aan met een glimlach. Maar hij lijkt ook wel een beetje droevig. 'Ja,' zeg ik. 'Hij zegt dat ze niets doen voor hun geld. Alleen maar zwaaien en lintjes knippen.' 'En wat vind jij?' 'Ik vind ze wel aardig,' zeg ik en houd het vlaggetje dat ik van de juf gekregen heb stevig vast. Het is een mooi vlaggetje. Rood, wit en blauw. In het midden van het wit staat een gouden kroon. 'Papa heeft een plaat van een vogel aan de muur van zijn werkkamer,' zeg ik terwijl ik het vlaggetje voor opa heen en weer zwaai. 'Die is ook rood, wit en blauw. Papa, zegt dat die van de man is die president gaat worden.' Ik kijk opa vragend aan. 'Ik denk dat papa zich vergist, Karel.' 'Da 's wel fijn, opa,' zeg ik. Die zwaaiende meneer is aardiger. Ik vind die man van die vogel niet zo leuk. Op televisie maakt hij altijd ruzie. Naar hem zou ik nooit terug zwaaien, geloof ik.' Opa knipoogt, lacht en knijpt zacht in mijn hand, een beetje stiekem. 'Nee, ik ook niet. Het is een rare vogel; een soort lawaaipapegaai.'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, genoten van je subtiliteiten. Of ik het nu wel of niet eens ben met de strekking. Het enige waar ik over 'val', is zo'n zware naam voor zo'n zwaaijongetje. Karel. Ik vind het heel goed geschreven.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Mili. Of het subtiel is, weet ik niet. Maar ik vond het wel leuk om in de huid van een achtjarige te kruipen. En nee, je hoeft het niet met de strekking eens te zijn. Karel is maar een naam. Net zoals Ahmed. Niemand kiest zijn eigen naam.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Ja, mooi gevonden - ook dat papa zelf buiten beeld blijft. Het gesprek slaat daarmee een generatie over. Dat gaat vaak zo :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Elk woord dat ik schrijf is er één teveel. Ik beperk mij tot twee woorden: Groots compliment! hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Ik loop al een hele dag rond met de volgende vraag: zou ik jouw tekst, met bronvermelding, mogen verwerken in mijn coaching en cursus? Met hartelijke groeten, Inanna

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit mijn aan bij alle complimenten die zeer terecht zijn genoemd. Je geeft een moment weer tussen twee mensen verschillend in generatie en treft daarbij zoveel liefde, aandacht en waarheid. Prachtig gedaan.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de reacties. @ambilicious Geen probleem. Want laten we wel wezen: zonder je opdracht was hij er niet geweest :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jouw verhaal zo bijzonder maakt. Angus, is dat dit een verhaal is voor volwassenen, geschreven vanuit het perspectief van het kind. In de huid van een kind kruipen is te doen, wat jij hier gedaan hebt is net een stukje ingewikkelder. Mijn complimenten.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Willemina.
[...] dat dit een verhaal is voor volwassenen, geschreven vanuit het perspectief van het kind.
Zo had ik het zelf eerlijk gezegd nog niet bekeken, maar misschien sla je de spijker wel op z'n kop.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi subtiel verhaaltje Angus. Ik moest heel even nadenken over die roodwitblauwe vogel. Zeurtje: er ontbreekt een aanhalingsteken in de voorlaatste alinea.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe oud is hp? Een goed geschreven verhaal is het wel. Maar ik heb moeite met het plaatsen van de leeftijd van de hoofdpersoon. Groet,