Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#100 - Sterrren

"Slaap lekker, Paul. Slaap lekker ook, beer." "Mama, gaat de zon ook slapen?" "Nee, de zon schijnt nu aan de andere kant van de wereld." "Wordt de zon dan nooit moe?" "De zon vindt het zo fijn om warmte en licht te geven, dat ze daarvan niet moe wordt." "Maar soms huilt de zon, hè mama?" "Ja, dan komen er heel veel tranen uit de hemel. Er liggen soms grote plassen op de grond." "Zielig voor de zon, ik wil niet dat ze huilt. Ga jij ook niet meer huilen. Mama?" "Nee hoor, vent, vandaag niet." "En morgen ook niet?" "Nee, jij bent toch bij me?" "En papa dan? Huilt hij in de hemel nog wel eens?" "Papa heeft nu geen pijn meer gelukkig." ... "Mama, ik kan niet slapen en beer ook niet. Wij hebben dorst." "Drink dan maar even iets en dan weer gauw naar bed terug." "Ik wil dat papa terugkomt." "Dat zou ik ook graag willen, maar dat kan niet." "Juf Anneke zei, dat mensen die dood zijn sterretjes worden." "Zullen we samen even naar buiten gaan?" "Wat zijn er veel sterren, mama." "Zie je die ene heldere ster? Kijk, dáár! Zullen we samen zwaaien en ga je dan weer slapen?" "Dag papa. Kusje van mij en kusje van beer."

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach gossie, wat een aandoenlijk stukje. :thumbsup: Je hebt het niet begrijpen van het kind goed overgebracht en dan ook al zo bezorgd om zijn moeder. Het is een droopy. #smelt

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, weer zo mooi van jouw hand. Emoties kan je zo natuurlijk neer zetten. De bezorgdheid van het kind voor de moeder, hartverwarmend.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel Goudriaan, Ja, ik vind het ook aandoenlijk en niet sentimenteel, want uiteindelijk blijft het zoals het is en het is nog maar de vraag of er uiteindelijk geslapen gaat worden. Hier gaat het volgens mij niet goed met de ". Het kind stel beide vragen.
"En papa dan?" "Huilt hij in de hemel nog wel eens?"

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad aandoenlijk, Nel. Ik vraag me wel af of de twee beginzinnen niet bij elkaar horen. Volgens mij kunnen ze naast elkaar en dan de " na Paul en voor Slaap weglaten. Zo lief en herkenbaar, dat zwaaien naar de sterren. Mooi.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het aangrijpend geschreven, Nel. De moeder reageert mooi, op een natuurlijke manier. En het jochie gaat er heel wijs mee om.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, fijn om je reactie te lezen. De oplossing van de moeder kwam spontaan bij me naar boven. Ik was er zelf ook blij mee. Meta, dank je wel voor het lezen en je reactie. Goed om te horen dat de moeder natuurlijk overkomt.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, heel erg mooi. Met name het contact tussen de moeder en het kind. Vanaf Juf Anneke vind ik het iets minder. Maar dat is wellicht persoonlijk. Verklaringen zoals het worden van een sterretje zijn wellicht kindvriendelijk maar niet erg logisch. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug Dank voor je mooie reactie @Annemieke Dank! Juffen, zoals juf Anneke bestaan. Vanuit goede bedoelingen willen ze moeilijke zaken hanteerbaar naken voor kinderen. De moeder had geen andere keus erop in te haken en de juf niet af te vallen.