Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#103 - Tevergeefs

Al zou mijn pen duizenden lieve woorden fluisteren of miljoenen woorden schallen over diepblauwe wateren als jij mij niet aanraakt met zachte vingers als jij je tanden niet zet in mijn stugge vlees vervliegen mijn woorden in de wind Al zou ik je schilderen in tinten van koraalrood tot smaragdgroen je laten zwemmen in azuurblauwe zeeën als jij mijn oog niet verblindt met jouw stralende aanwezigheid als jij mijn vingers niet streelt met jouw zachte handen droogt mijn inkt op Al zou je zo tastbaar zijn in mijn dromen dat ik je zachte haren en je oren kon strelen en als ik ontwaak mijn pen zou pakken om jou te omvatten als jij zwijgt zwijgt mijn pen voorgoed.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, het contrast tussen de jouwe en de mijne is inderdaad groot. Je kunt zo lieflijk, teder schrijven. Ik heb iets van: dat de beminde persoon maar vooral blijft, anders zou jij stoppen met schrijven. Het stugge vlees intrigeert mij, is opvallend omdat het voor mij contrasteert met de rest. Mooie beelden ook aan kleuren.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vloeiend geschreven, Nel, kwetsbaarheid en droefenis onder de hartverwarmende woorden. Alleen je tweede alinea eindig je in vvt, dan krijg ik een gevoel van 'het is voorbij' terwijl je mooi in het heden zit. Aansluitend op de voorgaande - als jij mijn vingers enz... - zou ik eerder schrijven ...'droogt mijn inkt op' of 'zal mijn inkt opdrogen.'

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij kan niet zonder hem, ze wil hem bezitten.Vergeefs is hier zo lief neergezet in woorden, in jouw gedicht.Ze blijft maar volhouden. Ik denk dat hij wegholt, dat is meestal zo.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, het contrast tussen de jouwe en de mijne is inderdaad groot. Je kunt zo lieflijk, teder schrijven. Ik heb iets van: dat de beminde persoon maar vooral blijft, anders zou jij stoppen met schrijven. Het stugge vlees intrigeert mij, is opvallend omdat het voor mij contrasteert met de rest. Mooie beelden ook aan kleuren.
Dank je, mili! De beminde persoon staat voor de muze die inspireert tot dichten. Zonder het zintuigelijke, het tastbare zijn het slechts bloedeloze en mooie woorden. Het stugge vlees: door aanraking of sterker nog "de tanden erin zetten" wordt het soepel en dat is weer een voorwaarde om te kunnen dichten. Het woord kwam er zomaar uit en dit bedoel ik er ongeveer mee.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vloeiend geschreven, Nel, kwetsbaarheid en droefenis onder de hartverwarmende woorden. Alleen je tweede alinea eindig je in vvt, dan krijg ik een gevoel van 'het is voorbij' terwijl je mooi in het heden zit. Aansluitend op de voorgaande - als jij mijn vingers enz... - zou ik eerder schrijven ...'droogt mijn inkt op' of 'zal mijn inkt opdrogen.'
Marlie, dank! Mooi dat je de kwetsbaarheid herkent. En zeer bedankt voor de tip. Je hebt helemaal gelijk. Dit ga ik aanpassen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij kan niet zonder hem, ze wil hem bezitten.Vergeefs is hier zo lief neergezet in woorden, in jouw gedicht.Ze blijft maar volhouden. Ik denk dat hij wegholt, dat is meestal zo.
Dank voor het lezen en je reactie, Madd Zie ook mijn reactie #4 op Mili

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, je hebt er een gevoelig gedicht van gemaakt. De laatste strofe leest voor mij wat ongemakkelijk door de verschillende tijden die je gebruikt zonder leestekens. Er staat ook een dubbele 'en' in waar ik zelf een paar maal overheen gelezen heb voor ze me opvielen. De volgende versie leest voor al vloeiender: Al zou je zo tastbaar zijn in mijn dromen dat ik je zachte haren en je oren zou kunnen strelen en bij het ontwaken mijn pen zou pakken om jou te omvatten maar als jij zwijgt zwijgt mijn pen voorgoed.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nel, Uit je pen vloeien woorden die samensmelten tot een lieflijk gedicht. En zoals Dos schrijft: een 'en' teveel. Je hebt al een paar suggesties ontvangen. Voel voor jezelf wat goed is. Durf in je dichterlijke vrijheid keuzes te maken die bij jou passen. Als dit een gedicht is dat zo uit jouw pen vloeit, dan mag je het een paar dagen laten rusten, in stilte. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, zeer bedankt voor het lezen en voor je kritische blik. Ik moest ook een paar keer lezen voor ik eindelijk de dubbele "en" zag. Ik ga nog puzzelen op de laatste strofe. Daar was ik zelf het minst tevreden over. Dank voor het meedenken.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nel, Uit je pen vloeien woorden die samensmelten tot een lieflijk gedicht. En zoals Dos schrijft: een 'en' teveel. Je hebt al een paar suggesties ontvangen. Voel voor jezelf wat goed is. Durf in je dichterlijke vrijheid keuzes te maken die bij jou passen. Als dit een gedicht is dat zo uit jouw pen vloeit, dan mag je het een paar dagen laten rusten, in stilte. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna
Hartelijk dank voor deze reactie, schrijfcoach Inanna. Ook dank voor deze prachtige schrijfopdracht. Ik laat de suggesties inderdaad even bezinken (haal wel het dubbele 'en' alvast weg). Goede tip en mooi gezegd om het gedicht even te laten rusten. Dat ga ik doen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, zeer bedankt voor het lezen en voor je kritische blik. Ik moest ook een paar keer lezen voor ik eindelijk de dubbele "en" zag. Ik ga nog puzzelen op de laatste strofe. Daar was ik zelf het minst tevreden over. Dank voor het meedenken.
Bij het herlezen van mijn commentaar zie ik dat ik een woordje vergeten heb. Het moet zijn: De volgende versie leest voor MIJ al vloeiender:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na het lezen dacht ik meteen aan de muze van de dichter. Bij het lezen van de (meestal leerzame reacties!) werd mijn invulling bevestigd. Goed gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, zo las ik het al. Ik vulde het woord vanzelf in. ;-) Niceway, dank voor het lezen en je mooie commentar Kennelijk leidt mijn gedicht tot meer interpretaties.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na het lezen dacht ik meteen aan de muze van de dichter. Bij het lezen van de (meestal leerzame reacties!) werd mijn invulling bevestigd. Goed gedaan! :thumbsup:
Dank je, Marietje! Zoals jij het interpreteert, bedoelde ik het.