Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#150 Ik kan geen volle maan meer zien

In het licht van de lamp die op de muur van de garage is bevestigd, lees ik een spannend verhaal in de tuin. Na een paar uur heb ik behoefte aan wat beweging en loop verder de tuin in. Ik kijk naar boven en de volle maan kijkt onschuldig terug. Er schoot me een volle maan van jaren geleden te binnen toen ik ook buiten zat te lezen. Die was niet zo onschuldig. Mijn man zat in de kamer en keek tv. ‘Kom je ook zo buiten?’ vroeg ik. ‘Ik wil je iets laten zien.’ ‘Over vijf minuten is de film afgelopen.’ ‘Oké.’ Nadat ik me had uitgekleed, ging ik op de ligstoel liggen. ‘Ja?’ klonk het even later. ‘Het is volle maan en dan komen de heksen tevoorschijn. Jouw heks ligt hier.’ ‘Lig je echt naakt?’ Ik grinnikte. ‘Verrassing, hè?’ In no time had hij zich ook uitgekleed. Helaas kon de ligstoel ons gewicht niet dragen en zakte door zijn poten. Mijn man had niets. Ik was zijn matras. Maar ik had een gebroken heup. Sinds die tijd was het gebeurd met het buitengebeuren. Ik kan geen volle maan meer zien.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, wat een bijzonder verhaal. Het lijkt wel een slapstick. Hoe vervelend ook de afloop voor HP was, ik moest er wel erg om lachen. Prachtig beschreven, ook leuke invulling van de opdracht. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je. Ik heb altijd moeite om een serieuze invulling aan een opdracht te geven. Het lukt me af en toe wel, hoor.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Ook ik heb je verhaal met plezier gelezen. Je hebt het zo beeldend en leuk beschreven dat ik het helemaal voor mij zag en vreselijk moest lachen om de afloop. Dankjewel!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer toch, Tja. Maar ja, die gebroken heup kan je nog steeds dwars zitten. Je maakt ons aan het lachen, Tja. Je bent humoristisch bezig geweest. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, [‘Het is volle maan en dan komen de heksen tevoorschijn. Jouw heks ligt hier.’ ‘Lig je echt naakt?’] Ik wist niet dat heksen altijd naakt waren, of is het een code tussen jou en je man dat als jij ergens gaat liggen, je er naakt bij gaat liggen? :D Ik wil graag weten wat je man toen deed. Heeft hij je gespalkt, op handen of over zijn rug gedragen, soep voor je klaargemaakt, je aanbeden, gehuild voor wat hij je had aangedaan? :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Tja, Genoten van je verhaal. Vraag: staat het buitengebeuren symbool voor vrijages buitenshuis? Dat hoop ik niet voor je. Tenzij die heup geen dag- of natuurlijk licht verdraagt ;)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wist ik ook niet, Mili, maar zijn heks wel. Wel vrijages buiten het huis, maar niet met Jan en alleman en in de tuin.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Wat een heerlijk verhaal. Ik denk dat het waar gebeurd is. :o Heel graag gelezen. Ik ben blij dat de opdracht je tot deze ontboezeming heeft gebracht. Je hebt een heel aparte stijl. De Tja-stijl. :thumbsup: "Ik kan geen volle maan meer zien." Hilarisch.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal. Erg gelachen. Nu dus de vraag. Rara, is het autobiografisch? Ennnn ik heb dezelfde vraag als Mili. Wat deed meneer Tja? Vertel!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, leedvermaak wil ik het niet noemen, maar wel leuk om volle maan de schuld te geven. Hoe verzin je het, maar oh wat erg als romantiek zo wordt vertroebeld. Groet Connie