Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opa's feest

20 juli 2017 - 23:12
Een eeuweling uit het Tzummarum fêteerde zijn twintigste lustrum waar ging hij naar toe vast niet naar zijn moe hij slofte naar het eroscentrum Een eeuweling uit het Witmarsum stonk tegen de wind in naar parfum waar ging hij naar toe vast niet naar zijn moe hij slofte naar het eroscentrum

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2017 - 12:58
Wat langer dan gepland bleef mijn oog hangen bij het Tzummarum, maar toen volgde ik als vanzelf op een wolk van parfum naar het eroscentrum. Is dit trouwens niet een vorm van euthanasie :eek:

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2017 - 20:05
Een eeuweling uit het Tzummarum fêteerde zijn twintigste lustrum waar ging hij naar toe vast niet naar zijn moe hij slofte naar het eroscentrum Een eeuweling uit het Witmarsum stonk tegen de wind in naar parfum waar ging hij naar toe vast niet naar zijn moe hij slofte naar het eroscentrum
Hallo Dos, Wat een interessante plaatsnamen kom ik hier tegen! Ik kan het niet laten te checken of ze echt bestaan. Tzummarum: check! Het gebruik van 'fêteren' hier vind ik bijzonder. Ik kende het werkwoord alleen in de betekenis van 'iemand trakteren', maar de betekenis is blijkbaar breder (ook zulke dingen check ik). Het valt me wel op dat je, omwille van het ritme, 'het' hebt toegevoegd. Het kan. In de slotregels ligt het accent op 'het'. Dat is wel wat vreemd, maar vooruit... En, o ja: beide varianten zijn leuk en ondeugend! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2017 - 10:07
Een eeuweling uit het Tzummarum fêteerde zijn twintigste lustrum waar ging hij naar toe vast niet naar zijn moe hij slofte naar het eroscentrum Een eeuweling uit het Witmarsum stonk tegen de wind in naar parfum waar ging hij naar toe vast niet naar zijn moe hij slofte naar het eroscentrum
Hallo Dos, Wat een interessante plaatsnamen kom ik hier tegen! Ik kan het niet laten te checken of ze echt bestaan. Tzummarum: check! Het gebruik van 'fêteren' hier vind ik bijzonder. Ik kende het werkwoord alleen in de betekenis van 'iemand trakteren', maar de betekenis is blijkbaar breder (ook zulke dingen check ik). Het valt me wel op dat je, omwille van het ritme, 'het' hebt toegevoegd. Het kan. In de slotregels ligt het accent op 'het'. Dat is wel wat vreemd, maar vooruit... En, o ja: beide varianten zijn leuk en ondeugend! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal
Wilma, mijn plaatsnamen pluk ik van Google Earth, zijn dus bestaande namen. Fêteren betekent ook 'een feestje bouwen ter ere van'. Met al mijn gepuzzel (leerzaam) heb ik gemerkt dat sommige woorden zich niet zo goed lenen om beklemtoond te worden. Soms moet je de klemtoon verleggen. Bijv. van parFUM naar PARfum; in dit geval vind ik dat acceptabel; tóch?! Dank voor je scherpe blik.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2017 - 18:04
Nóg maar een. Het lusteloze maasdorp Buchten probeerde ik laatst te ontvluchten veel sex met geweld en stuitend gescheld het waren niet enkel geruchten

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2017 - 19:31
En nog een. Mijn jeugdvriendin uit Beutenaken kwam klaar zonder kreten te slaken ik zei er wat van denk als een rockfan toen zette ze het op een kwaken

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2017 - 20:09
Het kan niet op. Een stokoude pater uit Wittem werd vaak getroffen door de bliksem een zegen van God dat hemelse shot hij ligt al een poos in de balsem