Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 157 - Zeeuwse zeeherinneringen

Zijn donkere ogen spraken van lust en geluk toen hij haar neerlag. Het was in een kom, ergens in de buurt van Poppendamme. Zijn bruine benen hadden geglansd en spettertjes losgelaten, op de fiets vanuit Grijpskerke. Nog steeds voelt ze hoe de zon ketste en zij haar ogen sloot terwijl hij in een zeldzame tederheid druppels op haar gezicht liet vallen. Nog altijd denkt ze aan hem.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi. Zeldzaam subtiel. 'neerlag': zeeuws?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mili, Een korte schets met een krachtig en duidelijk beeld. Naar mijn smaak wordt dat beeld scherper als je de 1e alinea ook vanuit het personage schrijft en in ovt blijft.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, compact en intussen toch jouw herkenbare stijl met diepgang. Wat kun je met weinig woorden toch veel zeggen. Fijne avond, Connie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, nee, geen Zeeuws, van mij. @janp, dat had perfect gekund, ik deed het voorkomen als zoete herinneringen. @Connie, om toch even met weinig woorden mee te doen. Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere Mili invulling omdat het teder overkomt ondanks de harde woorden zoals lust en ketste. :thumbsup: Bij de tedere druppeltjes op haar gezicht heb ik een vreemd beeld. De eerste alinea las vreemd door neerlag- ben het daarom eens met Jan P.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... wat weinig woorden kunnen zeggen. Prachtig. Alleen: kwijlt hij een beetje, loopt het water hem uit de mond? .-.-.- Nu even wat anders: Die paarse pluimen links op je avatar in het hoekje. Is dat amarant?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmm, @Ton, heb ik je kunnen roeren? Hoe heerlijk. @Annette, voor mij is het beeld ook nog steeds zo mooi ... @Stella, nee, deze is van mij. Blijf van hem af. :) @i-Kat, Zeeland is onuitputtelijk qua plaatsnamen en duinpannen. :nod: @Marietje, voor jou dan: Zijn donkere ogen spraken van lust en geluk na haar te hebben neergelegd. Dat klinkt toch niet? Alsof ze een ding zou zijn. :D Het was bloedheet die dag, het of hij gutste. Vraag maar aan je DJ. @Riny, met zijn spattende benen wilde ik de warmte al aangeven. Natuurlijk kwijlde hij niet. Je gaat toch niet met een kwijlende man in een duinpan liggen? Ik weet niet of amarant groeit in de Congo en ik kan het Pierre Bodo - de schilder - niet meer vragen omdat hij dood is. @Nancy, een prachtige herinnering aan een liefhebbende man. Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kort maar krachtig. Geen strand genoemd, niet eens direct aan geassocieerd - behoudens plaatsnamen en titel -, maar toch een fragment dat strandbeelden oproept :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, er is m.i. een kleine associatie door het woord 'kom'. Fijn je feedback te lezen en ook die van jou, @Marceline.

Rol

  • Anoniem
Hallo Mili, Bij Poppendamme is vast een klein strandje, vandaar de korte bijdrage deze keer, maar wel een met een reusachtig effect. Kort maar krachtig, mooi gedaan. Brrr...ook liefdeszweet valt als koude druppels, daar word ik niet warm van, zelfs niet bij een mooie man. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Corrie, ten eerste dankjewel voor je opdracht en je aandacht in deze. Een humoristische reactie geef je me, ik denk dat Poppendamme niet eens een strand heeft, het had nog korter gekund. :D Het was de zon ... alleen maar die vermaledijde zon ...