Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#161 inktloos

Is religie passé? pittig en inspirerend nieuws over Rotterdam de strijd tussen goed en kwaad hobbelt oorverdovend door was hiphop een kerk dan was het de grootste van de wereld Feyenoorders staan aan de basis van de wederopstanding van Spot the Looney Koerdistan autonoom? op elke toeristische kaart stopt Zuid bij Katendrecht, schandalig toch! Rode bladeren, kale takken inktloos printen kan Uit: De nieuwspeper, (Metro-uitgave in R'dam) en Trouw 21-9-2017.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is religie passé? pittig en inspirerend nieuws over Rotterdam de strijd tussen goed en kwaad hobbelt oorverdovend door was hiphop een kerk dan was het de grootste van de wereld Feyenoorders staan aan de basis van de wederopstandig van Spot the Looney Koerdistan autonoom? op elke toeristische kaart stopt Zuid bij Katendrecht, schandalig toch! Rode bladeren, kale takken inktloos printen kan Uit: De nieuwspeper, (Metro-uitgave in R'dam) en Trouw 21-9-2017.
Nice, Jan; je eerste deel vind ik vooral goed bij elkaar passen. Klein dingetje: 'wederopstandig' is een typefoutje, denk ik, want moet dat niet 'wederopstandiNg' zijn? Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ja, typefout. Dat krijg je bij overtikken ;) Bedankt. Cora, het is wat lastig reageren - het zijn immers niet mijn zinnen. Bedankt voor de aandacht.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessante combinatie, JanP.0 Ik herken een paar ‘koppen’ die ikzelf ook heb gebruikt in mijn kopdicht. Leuk om deze in een andere context te zien bij jou.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ja leuk, een Rotterdams kopregel gedicht. Mooi gedaan. Boeiend toch hoe het combineren en schuiven toch een eigen stem geeft. Ik lees ook de reactie van Nel #5 en las net ook haar gedicht las net Nel. Jullie hebben inderdaad echt een eigen stem die doorklinkt in de keuzes. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste JanPMeijers, een intrigerende titel voor een gedicht uit krantenkoppen: Inktloos. Mooi ook dat je de kop waaruit dat komt terug laat komen, ik wist bijvoorbeeld niet dat het kon. Ik vind je combinaties verrassend: de bladeren en takken met inktloos printen omdat er voor elke print die we maken bomen nodig zijn voor het papier. Koerdistan en de metro hier. Ik mis die verrassingen wat in de eerste strofe. Je hebt daar inspirerend, goed en kwaad, kerk en wederopstanding, wat een mooie reeks is. Misschien is de reeks te mooi en daardoor te weinig verrassend? Benieuwd wat je ervan vindt. Groet, Greetje

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans, dank voor je aandacht Nelschrijft, ja ik zag dezelfde zinnen bij jou - dat krijg je met de beste krant van Nederland ;) Marceline, dank je wel poezie coach,
Ik mis die verrassingen wat in de eerste strofe. Je hebt daar inspirerend, goed en kwaad, kerk en wederopstanding, wat een mooie reeks is. Misschien is de reeks te mooi en daardoor te weinig verrassend? Benieuwd wat je ervan vindt.
Die reeks bevat mijns inziens een antwoord op de vraag: 'is religie passé?' het antwoord is dan: kennelijk niet, wel de vorm waarin de religie, dan wel de behoefte eraan, zich uit. (kerkgang / dansen om de eik of op hiphop / beeldjes in de Schelde gooien / Neetje Jans vereren, enz) Ik heb zelf meer met de poezie vd laatste zinnen. Dank voor je aandacht. (Het blijft wat lastig reageren, want niet mijn tekst)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind al je strofen bijzonder, Jan. Als Amsterdammer moest ik de Rotterdamse Spot the Looney even opzoeken. Maar als je weet hoe de term door Monty Python is gebruikt, wordt het helemaal mooi.Pas na je uitleg kon ik ook de religieuze link doortrekken naar strofe 2 en 3. Maar het is moeilijk goed commentaar te geven: het is tenslotte niet jouw tekst ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jan, Het eerste gedeelte van je kopgedicht vatte ik nadat ik je uitleg had gelezen. Deze koppen zijn dan wel heel mooi gevonden en gerangschikt. Ik viel direct op de laatste twee zinnen, zo klein en tegelijk zo veel zoals je het neerzet hier. Een gedicht op zich.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste gedeelte is krachtig terwijl het einde verstild. Ik vind die tegenstelling mooi. Inktloos printen, misschien wel alsof de woorden onleesbaar zijn.