opdracht # 163 - monster conform de opdracht

Mijn zelfgemaakt monster is zo groot als ik, ongeveer een meter zeventig. Van kop tot teen is het behaard met een zwart/wit gespikkelde langharige vacht. Wanneer het beweegt slingeren zijn lange pijpenkrullen. Het hoofd heeft de vorm van een grote watermeloen en het lijf lijkt op de spiralen van een kurkentrekker. Het kan rennen, vliegen en zwemmen. Het liefst laat ik het vliegen. Als schepper van dit wezen kan ik de vleugels te licht maken en valt ie op zijn neus. Of ik laat hem zwemmen met te zware spiralen en dan zakt ie als een baksteen naar de bodem. Om het te laten rennen stuur ik een zwerm wespen achter hem aan tot ie jankend van de pijn een gat in de grond klauwt en zichzelf begraaft. Bomen houden niet van mijn monster. Wanneer het zich tussen hun bladeren wil verschuilen, schudden ze zich tot ie op de grond ploft. Ik noem het Rika, naar mijn stiefmoeder die mij destijds ook zo kon pesten. Een half jaar geleden heb ik dit monster geschapen. Als het tot volle wasdom komt zal ik er voor moeten vluchten. Hopelijk houden bomen wel van mij. We wonen samen en ik deel mijn zelfgebakken broodjes en van de door het monster gelegde eieren maak ik omeletten met wat duivelskruid erin. Aha, nu valt mij iets in. Het is dus een vrouwtje. Vandaar de naam Rika. Grappig, we kunnen er samen om lachen; we hebben dezelfde macabere vorm van humor. We amuseren ons bijvoorbeeld rot met spinnen vangen. Die hangen in trossen aan de zoldering van mijn boswachtershuis. Wie er de meeste spinnen heeft kunnen verorberen, is de verliezer. Haha. Als ik vraag wat ze het liefst zou willen, blaft ze dat ze groter wil worden en dan verschijnt er een vette grijns om haar gulzige lippen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatsi, een adembenemend monster hoewel wel zelf geschapen en dan met pijpenkrullen en dat vertedert mij dan weer. Zou 'we wonen samen en ik deel met hem ...' niet lekkerder lopen? Ik voel van alles en nog wat onder deze tekst. Is het de finale afrekening met Rika?
5 oktober 2017 - 19:04

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, je bent te scherpzinnig! :o Bedankt voor je bezoekje en leuk dat je de pijpenkrullen vertederend vindt. Ik heb geprobeerd om alle opgenoemde facetten de revue te laten passeren. :unibrow:
5 oktober 2017 - 22:48

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beeldend, dit dichtbije monster waar je vooralsnog de controle over hebt, lijkt het. Als het een vrouwtje is, waarom dan in de laatste zinnen hij en ie? Cora
6 oktober 2017 - 11:46

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski van u zo'n monster met vertederende trekjes en de laatste regel. Stiekem uw golden retrever ook een beetje mee laten doen? Ik hoop dat het monster een beetje verdreven is uit uw leven met de werkwijze aan het einde van de eerste alinea! Vanzelfsprekend weer graag gelezen en met een glimlach.
7 oktober 2017 - 16:52

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boeiend stukje, Blavatski. Ik kom er echter niet helemaal uit. Misschien omdat je het ene moment 'het' zegt en het volgende moment 'hij en hem' om vervolgens tot de conclusie te komen dat het een vrouw is. Beetje raadselachtig. Ik krijg wél fraaie beelden tijdens het lezen van je verhaal.
7 oktober 2017 - 17:12

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, u bent weer gehoorzaam :) Mooie insteek door te omschrijven hoe u zelf het monster kan manipuleren, scheppen en door wespen achterna laten zitten. Ik vind het tegelijkertijd een lief en macaber verhaal.
7 oktober 2017 - 17:57

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, Bedankt voor je bezoekje en het rake commentaar. Mijn monster schijnt nogal "dubbel" over te komen. Vertederend en macaber. Tja, zijn schepper heeft het zo geschapen, hè?! Conclusie: het trauma schijnt half verteerd te zijn. We zijn op de goede weg. :o
7 oktober 2017 - 21:49

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Fijn dat U de inzending van mijn monstertje hebt gelezen en van lief commentaar hebt voorzien. Ik heb het door mijn trouwe viervoeter laten opgraven, die hapt naar wespen. Fijn dat ik je heb kunnen laten glimlachen. :nod:
7 oktober 2017 - 21:53

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Dank je wel voor het fijne commentaar. Afgezien dat ik je een beetje in de war heb gebracht door mijn 'hem' en 'ie', kreeg je mooie beelden. Wat leuk! Ik ga de tekst nog even aanpassen in verband met dat 'hem' en 'ie'. :p
7 oktober 2017 - 21:56

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Stella, Ha, je hebt hem door! Het gehoorzaam zijn. :o Dat vind ik het aller allerleukste commentaar. Dank je. Heerlijk hè? dat voorval met de wespen. Ik heb om mezelf zitten lachen! :p
7 oktober 2017 - 21:59