Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 168 Lekker belangrijk

# 168 Wreed, dat ik als Bourgondiër opgescheept zit met een slechte spijsvertering; ik baal er echt van. Stom, maar ik denk ineens aan literatuur, dat het iets moet doen met je leven, dat je door het lezen ervan verandert. Las ik ergens. In elk geval ben ik uitgegeten wat streekromannetjes betreft, daar heb ik als kind teveel van gelezen. Eten en lezen lijkt op elkaar. De een leest en eet gulzig, de ander matig. De een houdt van culinaire hoogstandjes, vergelijkbaar met literatuur en de ander heeft liever een bak patat. Dan denk ik aan bulk, pulp, slappe hap. Ik hou van allebei. Ik ben dol op de haute cuisine en schuif ook graag een patatje met veel (heel veel) mayonaise naar binnen. En ik lees alles wat binnen handbereik ligt. Oude keuken, nieuwe keuken, het maakt me allemaal niks uit. Ik ben een alleseter en een alleslezer. Nou ja, met uitzondering van die romannetjes dan. Dat zijn voor mij net mosselen. Glibberig. Lust ik niet. Lust ik wel, maar ik ben er een keer goed ziek van geworden. En sindsdien mot ik ze niet meer. Shit! Vergeten de klok te zetten en ik heb werkelijk geen idee hoe lang ik heb gedaan over deze iets meer dan tweehonderd woorden. Ik stop ermee. Nou ja, nog even dit: ik schreef vrij tijdens het eten. Vork links, muis rechts. Slecht voor de spijsvertering, ik weet het. Er zijn ook boeken geschreven die zwaar op de maag liggen. Vind ik. Zeggen ze ook wel eens: dat is zware kost. Knipoog. Lees en eet smakelijk!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... wat een heerlijk stuk. Het was smaakvol en lekker geschreven. Het geeft me gesmaakt. Dankjewel. :nod:

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
inderdaad een erg leuke allegorie. Dus eerst begon je met je slechte spijsvertering en plotseling maakte je een sprong je naar literatuur. Mooi voorbeeld van op en top freewriting.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Genoten heb ik van jouw lekkere hap. Lezen en eten, je zou het inderdaad naast elkaar kunnen leggen en dat deed jij. Je vork en je muis naast je bord. Grappig. Ik mocht dat niet in mijn jonge jaren. Maar na de maaltijd haalde ik mijn schade in; ik schrokte alle letters die ik maar tegenkwam naar binnen. Nu ben ik te kieskeurig geworden om te lezen terwijl ik zit te eten. Maar ik doe het allebei even graag, de honger naar voedsel op de twee gebieden is gebleven. Na het eten moesten we zeggen:' Wel moge het U bekomen' :o . Het is me bekomen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk stukje freewriting Willemina. En omdat ik in beelden denk kan ik dat eten bijna ruiken. Die lekkere bak patat voorop :lol:

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vork links, muis rechts?!? Hoe kwamen je woorden er dan uit? Met je lippen? :D Heerlijk stukje met die glibberige mosselen!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste gedachte is dezelfde als die van leeghoofd. Kun je ons jouw methode verklappen? Lezen of eten, bij beide kan het gebeuren dat het je niet meer smaakt. Graag gelezen, Groet Connie

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke allorgie, Willemina! Het verslinden van boeken is nooit zo lekker geweest :)
Heb je bij een allorgie last van lettervraatzucht, Richard? ;) Ik vind het wel een woord dat bij jouw verhalen past. Dus wat mij betreft houden we 'm erin. Dank voor je reactie.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... wat een heerlijk stuk. Het was smaakvol en lekker geschreven. Het geeft me gesmaakt. Dankjewel. :nod:
Bedankt voor je leuke reactie, Riny. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
inderdaad een erg leuke allegorie. Dus eerst begon je met je slechte spijsvertering en plotseling maakte je een sprong je naar literatuur. Mooi voorbeeld van op en top freewriting.
Dankjewel, Frank. Nu de kerstsfeer nog te pakken zien te krijgen want ik heb wel zin om aan de schrijfwedstrijd mee te doen. :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Genoten heb ik van jouw lekkere hap. Lezen en eten, je zou het inderdaad naast elkaar kunnen leggen en dat deed jij. Je vork en je muis naast je bord. Grappig. Ik mocht dat niet in mijn jonge jaren. Maar na de maaltijd haalde ik mijn schade in; ik schrokte alle letters die ik maar tegenkwam naar binnen. Nu ben ik te kieskeurig geworden om te lezen terwijl ik zit te eten. Maar ik doe het allebei even graag, de honger naar voedsel op de twee gebieden is gebleven. Na het eten moesten we zeggen:' Wel moge het U bekomen' :o . Het is me bekomen.
Blavatski, Bedankt voor je fijne reactie, waarbij ik tegelijk een inkijkje in jouw leven kreeg. Eten en lezen tegelijk doe ik nog steeds. Ik mag van een vriendin daarom nooit haar boeken lezen. Zij is er veel zuiniger op. Ik ben van het type: ezelsoren, vlekken, ruggen dubbelvouwen. Voordeel is, dat ik mijn boeken altijd zelf mag houden. Voor bibliotheekboeken maak ik (meestal) een uitzondering. ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk stukje freewriting Willemina. En omdat ik in beelden denk kan ik dat eten bijna ruiken. Die lekkere bak patat voorop :lol:
Ja, Mechtilde, wat kan dat heerlijk zijn, hè, zo'n lekkere bak patat. :nod: Dank voor het lezen en reageren.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vork links, muis rechts?!? Hoe kwamen je woorden er dan uit? Met je lippen? :D Heerlijk stukje met die glibberige mosselen!
(Allesbehalve)Leeghoofd, Dat noem ik dichterlijke vrijheid. Ik onderschat de lezer niet. Hij/zij begrijpt best wat ik bedoel. ;) Ik zie zelf de laptop in het midden als 'het bord met eten'. De laptop hou ik niet vast met een hand; de vork en de muis wel, al leg ik beide uiteraard af en toe neer om letters/woorden/zinnen te typen. Peinzend: Ik had natuurlijk ook kunnen sjoemelen en zeggen dat ik spraakgestuurd schreef, maar ja, dan lieg ik. Nee, laat ik me maar bij de werkelijkheid houden, er wordt hier al zoveel fictie geschreven. :p

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste gedachte is dezelfde als die van leeghoofd. Kun je ons jouw methode verklappen? Lezen of eten, bij beide kan het gebeuren dat het je niet meer smaakt. Graag gelezen, Groet Connie
Connie, Zie uitleg in #14 ;) Dankjewel, voor het lezen en reageren. Groet, Willemina

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Briljant vergelijk, eten en lezen, erg van genoten!
i-Kat, je hebt een nieuwe foto/avatar. Nu kan ik er tenminste een kat van maken. De vorige foto leek abstract en het duurde even voor ik daar een kat in zag. . ;) Bedankt voor je leuke reactie.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, prachtig, die parallel tussen schrijven en eten. Goed geslaagd free-writing-experiment! Vwb de boeken (ook die van de bieb); ik lees sinds een poosje vrijwel alleen nog maar met de e-reader, bevalt me uitstekend! Ligt lekker in de hand, geen gedoe met ezelsoren en zo. Tja, en daarnaast blijf ik toch lezen op SOL, natuurlijk!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat geweldig Willy Wow ( je dacht dat je ervan af was hè :unibrow: not) eten vergelijken met boekengenres. Op de mosselen na zou het een blauwdruk van mijn gedachten en handelen kunnen zijn. Herkenbare kost is fijn. Ik vond dit een smakelijk stukje freewriting

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, prachtig, die parallel tussen schrijven en eten. Goed geslaagd free-writing-experiment! Vwb de boeken (ook die van de bieb); ik lees sinds een poosje vrijwel alleen nog maar met de e-reader, bevalt me uitstekend! Ligt lekker in de hand, geen gedoe met ezelsoren en zo. Tja, en daarnaast blijf ik toch lezen op SOL, natuurlijk!
Hoi Ton, Bedankt voor je compliment. Ik vind het licht van de e-reader niet prettig aan mijn ogen. Afgezien daarvan kijk ik een groot deel van de dag al naar een beeldscherm (laptop, tv, telefoon). Dus, geeft mij maar een papieren boek. :nod: Ja, dat lezen op SOL. Soms denk ik: UKV-tjes, korte verhalen, SOL, best veel leesvoer. Er zijn er die daarnaast ook nog op literairwerk schrijven en op 120 w. Hoe krijgen ze 't voor elkaar. En dan ook nog feedback geven op werk van anderen ... Mijn hoofd loopt nu al regelmatig 'om'. :confused:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat geweldig Willy Wow ( je dacht dat je ervan af was hè :unibrow: not) eten vergelijken met boekengenres. Op de mosselen na zou het een blauwdruk van mijn gedachten en handelen kunnen zijn. Herkenbare kost is fijn. Ik vond dit een smakelijk stukje freewriting
Nancy, Jij kunt gedachten lezen. Ik dacht inderdaad dat ik ervan af was. :nod: Bedankt voor je leuke reactie, Naughty Nancy. :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, of was het toch Allergie :P
Nah, ik vind jou toch meer van de orgie. :lol:

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe een slechte spijsvertering je (dichter) tot de literatuur brengt: mooie vorm van sublimatie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina Waren mijn boeken etenswaar, dan had ik nu een zeer goed gevulde voorraadskast. Leuk dat je de vergelijking legt met eten en boeken lezen. Ik heb het graag en met smaak gelezen,

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* - xxroes, Bedankt voor het lezen en reageren. * - metaboonstra Ook jij bedankt voor je reactie en compliment * - richardotten :D * - Siv, Leuke reactie :nod: , dankjewel.