Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#190 De kegelclub

20 april 2018 - 23:09
Sinds hij Ilja op de kegelclub heeft ontmoet, bracht hij de avonden op dinsdag bij haar door. Ze was knap en vrolijk. Haar man had elke dinsdagavond een vergadering van de voetbalvereniging. Op een avond pakte ze haar mobiel van het nachtkastje toen die rinkelde. ‘Het nummer van mijn man,’ zei ze. Tim hield zich doodstil. ‘Verdorie, hij komt straks thuis en neemt twee mannen mee.’ Als de donder kleedde Tim zich aan. ‘In ieder geval hebben we ons pleziertje gehad,’ zei hij. ‘Tot volgende week.’ Het huis was donker toen hij thuiskwam. Waarschijnlijk zat zijn vrouw bij een van de buren. Daar ging ze meestal op zijn kegelavond heen. Hij deed een paar lampen in de kamer aan en keek in de tv-gids. ‘Niks interessants,’ mompelde hij. Daarom besloot hij het boek uit de slaapkamer te halen waar hij de vorige nacht een tijd in had gelezen. Zijn vrouw en een voor hem onbekende man vlogen geschrokken overeind toen hij het licht aandeed. Tim keek even verbaasd en zei toen: ‘Ga maar rustig door. Ik ben al verzadigd.’ Hij pakte het boek en stak dat groetend omhoog.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 april 2018 - 22:44
'in ieder geval hebben we ons pleziertje gehad' ? Dat zij hij niet echt. Toch? Dat goedmoedig en groothartig omhoog steken van een boek vind ik een mooi beheerst beeld.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
22 april 2018 - 0:06
Heb ik weer namen door elkaar gehaald? Ik blijf een hopeloos geval. Ja, dat zei hij echt. Ik ken die man verder ook niet. Hij was weg voor de twee mannen bij haar thuis waren.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 april 2018 - 13:59
Soms kunnen vreemgangers grappig zijn. Tim is aan de ene kant een hork, maar zijn saluut met boek is joviaal. Met glimlach gelezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 april 2018 - 23:10
Haha, het einde vind ik prachtig! Je vraagt je af wat voor relatie het in de afgelopen periode geweest is, vast niet heel gezellig. Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
23 april 2018 - 14:24
:lol: die laatste zin is geweldig! Er staat een 'de' te veel in 'Op een avond pakte ze de haar mobiel van haar nachtkastje toen die rinkelde.'