Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 - broer en zus

- Zeg, schuif eens op, je voet kriebelt mijn neus. - Momentje, doe je elleboog dan even opzij. Zo… beter nu? - Ja, zo is het goed. Zeg, we hebben het er al eens over gehad, maar eh… zouden we niet stilaan vertrekken? - Begin je daar nu weer over? Toen we vorige keer naar buiten wilden, heeft mama heel lang stilgelegen, en konden wij niet lekker rondschommelen. - Ik denk écht dat het tijd is. Mama wacht op ons, dat hoor ik ze zo vaak zeggen. - Ik wil niet. Ik zit hier goed. Lekker warm, zachte achtergrondgeluiden, en jij altijd super dicht bij mij. Nee, ik blijf nog even. - Maar buiten is er zoveel te zien, zegt mama. Dingen waar ik nog nooit van gehoord heb: een bedje, het zonnetje, bloemetjes. Ben je dan niet benieuwd? - Nee, ik heb hier alles wat ik nodig heb. - Haal je hand eens uit mijn zij. We moeten toch iets afspreken: als het écht tijd is, wie gaat er dan eerst? - Ga jij maar, dan blijf ik nog even zitten. Je port met je hiel in mijn ribben, duw niet zo hard. - Als ik eerst mag, ga ik zorgen dat ik klaar ben. Jij hebt daarna nog wat tijd. Doe je poep uit de weg, ik probeer te draaien. Mijn hoofd moest eerst, zo was het toch hé? - Ja, zo was het, je hoofd is het moeilijkste. Maar ben je zeker dat je hier weg wil? - Echt wel, ik wil mama zien en ik wil jou zien. En ik wil weten hoe ik heet! - Nog één dagje wachten? - Nee, ik barst van nieuwsgierigheid. Ik ga nu. Dag broer, tot straks. - Dag zus, ik wil je naam eigenlijk ook weten. Ik volg wel! - Oh ik zit vast, geef me eens een duwtje. - Geen paniek zus, ik ben net achter je. Ik laat je nooit alleen.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joke genoten van je verhaal over keuvelende tweeling in moeders buik. Klein dingetje: Mama wacht op ons, dat hoor ik ze zo vaak zeggen. Ze is haar? Heel graag gelezen, fijne middag.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling. Erg leuk geschreven. De liefdevolle band van broer en zus die al in de baarmoeder is ontstaan.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.marie, bedankt voor je berichtje. Ik heb zelf heel erg getwijfeld over ze of haar, maar ik vond dit: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/358/ze_h… aangezien ik Belgische ben, laat ik de 'ze' dan maar staan. ;) Noem het mezelf in mijn teksten tonen. :p NDD, geen idee hoe het ze verder vergaan is. Maar ik ga ervan uit dat ze nog lang en gelukkig zullen leven. nyceway, Bedankt voor je lieve commentaar.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Joke, wat een mooie dialoog. Leuk hoe ze toch nu al verschillen van karakter! Goed weergegeven! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Joke, Ja, tweeling en meerling blijven bijzonder. Mooie weergegeven. Volgens mij komt bij het vervoegen van willen bij je een t. Hoewel ik ook ga twijfelen. En geen zin om het op te zoeken.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Joke VG]mw.marie, bedankt voor je berichtje. Ik heb zelf heel erg getwijfeld over ze of haar, maar ik vond dit: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/358/ze_h… aangezien ik Belgische ben, laat ik de 'ze' dan maar staan. ;) Noem het mezelf in mijn teksten tonen. :p Joke wat leuk, ik heb het gelezen en weer iets geleerd, dank je wel. Die Belgen zijn vaak beter in taal dan de Nederlanders, jij wint met glorie!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Joke, … wat een heerlijk origineel verhaal over een tweeling die voor de spannende reis staat. Wat een lief geklessebes tussen broer en zus. Die redden het wel, hoor.