Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#220 Wat als angst je menselijkheid afneemt?

Ik ben alleen. Echt helemaal alleen. Ik denk dat ik alleen ben. Ik geloof dat ik alleen ben. Het voelt zo niet, ik weet niet meer wat er met me gebeurt. Ik ben mezelf niet meer. Ik ben 24/7 bang en neem constant pillen om toch even niet bang te zijn. Het werkt misschien maar 1 minuut, maar geloof me 1 minuut zonder angst voelt bevrijdend voor mij. Ik wil pillen pakken en blijven pakken. Ik wil er nog één en nog één en NOG en NOG en...... Het mag niet te veel is niet goed. Ik mag niet verslaafd worden. Al is het allang te laat. Ik ben niet verslaafd aan de pillen, nee dat niet. Het is het gevoel van even niet bang zijn waaraan ik verslaafd ben geworden. Het is gewoon zo een heerlijk gevoel. Is het dan zo erg dat ik zonder angst mijn huis wil verlaten? En fietsen naar school gaan er mensen dood als ik daarvoor een pil nodig heb? Als ik ze niet op mijn tong kan voelen smelten weet ik niet of ik nog kan leven… Bang zijn…. Ik wil niet elke dag bang zijn maar ik wil ook niet elke dag een heel doosje naar binnen werken. Het is fout dat weet ik wel, maar het is alsof ik anders verdrink. Echt verdrink en niet zoals tijdens mijn kleine depressieve momentjes in bad waarbij ik mijn hoofd onder water duw. Ik blijf dan onder water ook als ik geen adem meer heb. Ik hap dan naar adem en sluit mijn ogen. Ik denk aan sterven en kom dan ook terug naar boven. Ik ben te bang om te sterven. Haha hoe ironisch, ik ben te bang om te leven, maar ook om te sterven. Wat voor een lafaard ben ik ?

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De dood is onvermijdelijk en meestal onbeduidend, Imani. Alleen 24/24 snap ik niet. Zielte roerselen, aparte insteek van de opdracht.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met John eens dat de titel scheef staat op de tekst. Maar wat een goede tekst eigenlijk. Leuk die opbouwende herhaling die soms weer afbouwt, de veranderende toon tussen weltschmertz en zelfspot. Ik zou wat originelere metaforen en concretere beelden willen zien. Het wrange leed is er al.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom telkens een witregel? Het haalt voor mij de vaart uit het verhaal. Hoewel het voor mij geen verhaal is maar ik word meegenomen in de gedachtegang van de HP. Trieste indruk laat het mij achter. Wat mij betreft een vicieuze cirkel. Ik heb wel het idee dat ze graag nog een paar rondjes meedraait.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Imani Voor mij klinkt het haast als gedicht. Waarschijnlijk door elke aparte regel Die HP heeft het niet makkelijk. Afschuwelijk om zo te moeten leven. Ik hoop dat ze de hulp krijgt die ze nodig heeft, als er al iets is, wat haar zou kunnen helpen. Met ontroering gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Imani, … word maar eens flink kwaad op die angst. Schrijf die woorden maar eens op en dan niet zachtzinnig maar uit de krochten van je ziel: laat ze maar komen, schreeuw ze toe. Succes.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Imani dreigend zou ik de toon willen noemen in je gedicht cq proza. Ik hoop voor de hp een echte oplossing, de pillen als een tussenstop, nu voor de echte hulp Indringende titel, daarvoor een tien, pakt mij direct. Veel schrijfplezier.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een interessante steam of consciousness. Zoals Tilma zegt, zijn enkele metaforen een beetje cliché, zoals het verdrinken. Persoonlijk zou ik de psyche van de HP in een scène beschrijven, maar dat ben ik. Het is een goede tekst met potentie. Graag gelezen!