Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#455 mentorpedos

Baggagevaar (baggage / gevaar) : Koffer van net geen 20 kilo op je eigen weegschaal voordat je naar Schiphol moet.

Vaarwelkom (vaarwel / welkom) : Schoonmoeder gaat eindelijk weg.

kommassage (komma / massage) : Verhaal met bevredigend geplaatste leestekens en een happy end.

agentenaar (agent / Gentenaar) : elke agent in Gent en iedereen daarbuiten.

Arrestauratie (arrest / restauratie) : Rob Geus in de restaurantkeuken

Restauratiewrap (restauratie / tiewrap ) : geimproviseerde reparatie in een restaurant van de Popocatepetl-keten

tiewrapbattle (tiewrap / rapbattle) : SM poetry slam wedstrijd die eindigt in een gelijkspel.

 

Nog eentje voor Dos, die ik mis:

Mentorpedos (mentor / torpedos) : schutspatronen of op een oude fiets moet je het leren.

 

 

 

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: Nou, we hebben een opdracht uitgeschreven die vooral genieten is voor de opstellers zelf. De spitante vondsten vliegen je om de oren. En dat ‘bagage’ met één ‘g’ is, ach … dat kan me voor nu even niets schelen. De verbeelding aan de macht, en hoe.

Commentaar Mili: Sakura, gezien de statuur van Dos neig ik zelf meer naar: ‘Mentorpedo’. Mijn favo is: ‘Vaarwelkom’, maar wat is het toch altijd met schoonmoeders? Ze schijnen zelfs in de zomer in autodaken te worden vervoerd; hun gewicht is geen probleem.

 

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach, die baggage. Net als ik denk dat ik van die Engelse invloed af ben. Dank, Marc. Mili.

Dank ook Ton en Fief. Fief 👏 voor de aanvullende dossiering.

 

 

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vond nou juist die onuitspreekbare de leukste! En natuurlijk om er een lange keten van te maken. Ik kan wel uren doorgaan. Zalige oefening.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, die woordenketting vind ik erg leuk. In mijn hoofd maakte ik er al één woord van.
En hoewel ik het zelf niet zal toepassen, vond ik die verwarring die je bezorgde wel leuk. Het was dan ook niet als kritiek bedoeld.

Lid sinds

1 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik sluit me aan bij de liefhebbers van de kommassage. Dat ik achteraan sluit, is dan weer minder bevredigend.
De groeten van Chezz