Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#501 Er klopt iets niet

 

Er klopt iets niet.
Zojuist trippelde ik nog ondersteboven langs het plafond en nu lig ik op mijn … rug?
Waar is het schild gebleven dat me normaal gezien tegen de gevolgen van dit soort duikelingen beschermt?
Met mijn ogen tast ik mijn lichaam af. Geen zes kriebelpoten maar vier grijparmen en een hoofd op een steel dat gemakkelijk kan draaien. Alles aan mij is opgeblazen en overtrokken met een dun velletje - waar komen trouwens al die woorden vandaan?
Ik hoef niet met mijn pootjes te spartelen om me om te draaien. Ik kan gewoon mijn bovenste helft oprichten en zelfs op een paar van die grijparmen gaan staan. Er trekt een rilling door mijn ledematen en op mijn velletje verschijnen kleine bolletjes.

Instinctief ga ik op zoek naar een plaats die beschutting geeft. Maar waar berg je zo’n groot en onhandig lijf?
Onwennig kijk ik om me heen. De ruimte waarin ik me bevind, wordt grotendeels in beslag genomen door een soort langwerpige stellage, afgedekt met een zacht uitziend weefsel. Ik loop ernaar toe en sla het open. Vlij me op de verende onderlaag en trek het weefsel over me heen. Het trillen stopt en nieuwe woorden stromen mijn hoofd binnen. Donker, veilig, behaaglijk.

Plotseling voel ik hoe kriebelpootjes langs mijn benen naar boven lopen. Verbaasd zie ik hoe even later een kevertje tevoorschijn komt. Ter hoogte van mijn hoofd stopt het, wappert even met zijn rode schildjes en kijkt me bevreemdend aan. Dan heft het vertwijfeld twee voorpootjes op. Alsof het zeggen wil: waar ben ik nu in vredesnaam in terecht gekomen?

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Mooi wisseling-van-rol-verhaal. Goed hoe je de omgeving en je ervaring beschrijft vanuit een soort onwetendheid, die zich kennelijk snel ontwikkelt.

Ik bleef wat hangen op 'dit soort escapades', voor mij is dat wat vaag en wat is jouw invulling van het woord escapades daarin.

Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Hadeke: de escapade was in dit geval: van een muur  vallen.
Maar dat blijkt inderdaad nergens uit.
Ik zal zien wat ik daaraan kan doen.

Alleszins dank voor je commentaar!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Annetteke, de escapades deden voor mij ook vaag aan, maar verder je verhaal met plezier gelezen.

De ruimte waarin ik me bevind wordt ---> tussen bevind en wordt hoort nog een komma

Lid sinds

2 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Anneteke, Leuk verhaal. De spartelende pootjes lieten mij lachen, daar had ik wel een beeld bij. De escapades begreep ik ook niet helemaal. Een zinnetje over van de muur/ het plafond vallen zou het direct oplossen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Van mij mag je over de 300 woorden gaan mocht je dit nodig hebben. Het is meer een richtlijn. Wat ik goed vind aan dit verhaal is hoe je probeert de kever een stem te geven die we accepteren als die van een kever. Vooral ook hoe de kever de veranderingen één voor één bemerkt en benoemt. Ook nog eens veel beeld en een aarzelende stem die past bij iemand die net mens geworden is. Goed gedaan!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank voor jullie commentaar.
De suggesties hebben me geholpen de situatie wat duidelijker te beschrijven!
@Fief: de komma staat er :)