#504 - Warm

Het is warm, té warm. De demonen in mijn hoofd, ze krijsen en kronkelen, moeten eruit, deze hitte is niet vol te houden. In mijn oor galmt zijn stem, als een versleten grammofoon met een langspeelplaat die blijft hangen en telkens herhaalt wat ik niet verdragen kan. Ga weg… ga weg…

Ik weet het, straks komen ook de beelden. Ik knijp mijn ogen dicht, alsof dat kan verhinderen wat onstuitbaar is: ik zie hem, liggend op de grond, in schokkerig zwart-wit en vloeiend wijnrood waar bloed gestaag een nieuwe weg zoekt.

De eerste demon vindt een uitweg, wrikt mijn mond wijd open in een geluidloze gil die de krakende stem in mijn oor doet verstommen. De tweede krijgt gestalte in een kokendhete traan die zich losmaakt uit mijn ooghoek en een brandend spoor trekt over mijn jukbeen, want hem wegvegen kan ik niet. De derde glipt uit mijn oor, ik open voorzichtig een oog. De demon vormt een speld, of nee, wacht, het is een naald, zoekend naar mijn arm. Ik worstel, draai, ruk aan de banden die mij vasthouden, probeer de groter wordende naald te ontwijken, maar dat lukt niet.

Ik zak weg, sneller, val in een onpeilbaar zwarte diepte. Boven mij krimpt het licht ineen, totdat ook het laatste lichtpuntje dooft.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou, MMP, jij houdt me ook tot het laatst geboeid. Ik ben wel benieuwd wat het is dat die demonen veroorzaakt. In een lekker tempo geschreven. Of je de demonen voor de drie personages door kunt laten gaan, betwijfel ik, maar dat mag de pret niet drukken. Graag gelezen.

2 mei 2024 - 12:04

Lid sinds

3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi ManMetPen, los van de demonen zie ik met veel moeite een slachtoffer als ik-persoon, een vermoedelijk tweede slachtoffer en degene die met de naald steekt. Maar misschien zoek ik te hard naar drie personages, omdat je het een puzzel noemt. Hoe dan ook een intrigerend verhaal.

4 mei 2024 - 19:51

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inderdaad een puzzel. Na het commentaar ging ik ook op zoek naar meerdere personen, want die had ik ook niet gespot. Ik dacht 'zijn' en 'hem' naar demonen verwezen. Ook begrijp ik niet helemaal wat er gebeurt. Eerst dacht ik dat een zonnesteek beschreven werd, maar na het lezen over 'banden' dacht ik aan een gestoord persoon in een dwangbuis.

4 mei 2024 - 20:39

Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@mussonius, jouw interpretatie is even valide als de mijne. Zolang een tekst als deze maar intrigeert, de lezer onrustig of nieuwsgierig maakt ben ik tevreden.

5 mei 2024 - 12:08