Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Corstiaan (was: Waus)

21 mei 2010 - 9:04
Ik ben Aart, 20 jaar, woon in Elburg bij mijn moeder, broertjes en cavia's. Helaas niet bij mijn zus. Ja, jullie kennen mij al :D Aart Aart was mijn eerste gebruikersnaam op SOL, toen nog Club Schrijven. Omdat ik toen geen zin meer had om Aart te heten, werd het: Waus Die naam koos ik omdat het woord me ontzettend bezighield. (delete) koos ik voor een andere naam. Corstiaan Vind ik gewoon een hele mooie naam. Door de C, door het -iaan, de -rst-, de o-klank. Is bovendien een oude familienaam, maar niet in mijn tak van de familie (helaas). De afkorting is Cors, NIET Cor. Vandaar dus Corstiaan en geen Waus meer :)

21 mei 2010 - 15:09
Corstiaan een mooie Griekse jongensnaam, dat 'Gezalfde' betekent. Niet om het een of ander, maar dat geeft je toch een aureool van heiligheid. Maar zijne Heiligheid, ik vind Corstiaan een prachtnaam en ik feliciteer je er van harte mee. Ook is het een exclusieve naam In 2006 werden in Nederland 4 jongens met de naam Corstiaan geboren, in 2008 1 en in 2009 ook 1. Je hebt er notabene niets voor hoeven te betalen, terwijl het veranderen van een naam normaal gesproken toch heel wat eurootjes kost. :O

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 15:51
@Eigen, als je maar geen 'u' tegen me gaat zeggen :P @Fellowship, leuke avatar :) Hihi, dan je. Het kostte me alleen een mail naar Dries. @Mijre Gidet, deze naam hou ik wel even :nod:

21 mei 2010 - 16:20
@ cors: je moet je denk niet eens druk maken om wat je naam is. ik kan me heus wel voorstellen dat jij aan een bepalde naam een emotie koppelt wanneer je hier in een bepalende periode van je leven, mee te maken hebt gehad. vanuit het Boedhisme is mij geleerd, dat je naam niets over jezelf zegt. het is een naam door iemand gekozen, die aan jou is toegekend. corstiaan vind ik ook aardig beter klinken dan Waus, 'Wausen' kan ook een manier van heel erg met de voeten over de grond sloffen. bij corstiaan krijg ik ook weer ideeën over voetbal en de merk opel. opel corsa, opel corstiaan of forsa corsa! klinkt wel leuk. beter dan Waus wat me ook aan duitsland doet denken, blegh. Wausen bijna hetzelfde als lauffen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 16:45
@JanJR, ik kies namen, ook voor mezelf, zoals ik schrijf (of tenminste hoop te schrijven). Heel zorgvuldig. Als het past, mooi. Als het niet past, gaat ie weer weg. Op die manier heb ik Corstiaan voor mezelf gekozen. Je zegt: je moet je denk niet eens druk maken om wat je naam is. Dat ik dat wel doe, ligt aan hoe ik op dit moment in elkaar zit :) Maar ja. Ik moet nog ff over je post nadenken, merk ik, een echt antwoord komt er nu niet uit.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 19:56
Van internet geplukt :) Is Jupiter met Io, Europa, Ganymedes en Callisto. En nog drie kleinere manen. Wat vind je ervan?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 20:13
Haha, nee, alleen mijn naam is veranderd. Mailadres en adres en tel.nr. en msn en lievelingseten enzo doen het allemaal nog :)

21 mei 2010 - 21:10
@JanJR, ik kies namen, ook voor mezelf, zoals ik schrijf (of tenminste hoop te schrijven). Heel zorgvuldig. Als het past, mooi. Als het niet past, gaat ie weer weg. Op die manier heb ik Corstiaan voor mezelf gekozen. Je zegt: je moet je denk niet eens druk maken om wat je naam is. Dat ik dat wel doe, ligt aan hoe ik op dit moment in elkaar zit :) Maar ja. Ik moet nog ff over je post nadenken, merk ik, een echt antwoord komt er nu niet uit.
no offense, het is wel een gedachte idd, een naam bij je emoties zoeken. dan zou ik het liefst helemaal geen naam willen hebben. iemand die op zichzelf is en dwars door mensen heen kijkt en hoe alles in de gaten heeft onzichtbaar, hoe zou je zo iemand kunnen noemen?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 22:11
Nou, ik ben er al een beetje aan gewend. Voor het gemak blijf je irl wel Aart. Corstiaan op het forum? Prima, hoor! Inderdaad volwassen geworden.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 22:18
Corstiaan, groet van Majanne... ik zal het proberen in te prenten, IRL zeg ik ze gewoon alledrie achterelkaar tot je opkijkt:)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2010 - 22:21
Aha, ik vroeg mij al af waar Corstiaan ineens vandaan kwam en of ik iemand eens nodig welkom moest heten. :D Toen zag ik dat Corstiaan al ruim 11.000 berichten op zijn naam heeft staan, dat is wel erg fanatiek voor een nieuweling ;) Maar goed, het raadsel is opgelost. Alsnog welkom ;)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 mei 2010 - 9:14
Aartje, Wauske voor mij blijf je fijn dat, maar hier zal ik u meneer Cortiaan noemen. Klinkt wel heel geleerd, bijna als professor. Nieuwe naam, echt weer een Waus actie. Ik vind 'm leuk! *maakt buiging. Tot ziens meneer Cortiaan!xsg

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 mei 2010 - 10:12
Corstiaan, ik vond Waus juist wel bij je passen, omdat die naam een beetje anders is. In mijn ogen is dat positief! Maar als jij vindt dat Corstiaan bij je past, dan is dat zo en dat is ook wel een beetje een andere naam. Welkom dus, Corstiaan. :)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 mei 2010 - 12:52
Welkom Corstiaan :) Zeker een mooie naam, hoewel ik het met Trenke eens ben dat Waus ook goed bij je past.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
22 mei 2010 - 16:37
Ha NietmeerWaus, net als Andrea stond ik vreemd te kijken toen er ineens een Corstiaan in AMK opdook. Pas na een tijdje had ik door dat jij het was en toen ontdekte ik ook pas het topic. Ach, na 11.111 posts vond je het zeker wel tijd. ;) Ik vind Corstiaan een mooie naam, :nod: doet me aan de riddertijd denken. Waus deed me denken aan "mongool" omdat het dat betekend in regio Roermond. Wel jammer dat je ook je zelfportret hebt verwijderd: de non keek zo mooi wijs, en dat ben je nu toch ook, zei je. Goh, ik moet er wel aan wennen hoor, je blíjft veranderen, om de twee weken een andere avatar en nu ook nog eens een nieuwe naam. Je zult het me maar moeten vergeven als ik je aanschrijf met Waus. :) En nu weet ik niet wat ik verder nog kan zeggen... Dag Waus, hallo Corstiaan!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 mei 2010 - 16:41
Chique naam hoor. Ik vond Waus ook erg leuk. Maar als het voor jou gevoel niet meer bij je past en je je er niet echt lekker meer bij voelt snap ik wel dat je liever een andere naam wou. Ga je nu ook op stand leven met zo'n naam, pakken dragen en champagne drinken enzo? :nod:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 mei 2010 - 18:36
Bedankt voor de reacties :) Het zijn er wel erg veel :o @Andrea, dank je, na 3,5 jaar xD @Sgoojur, je vergeet een S :nod: knuf. @Kraag, die komt dit jaar nog niet ;) @Trenke en Sjee en Lapin, Waus kan ik niet leuk blijven vinden, omdat ik die naam met de verkeerde reden had gekozen, helaas. @Scarlet, geeft niet als je me Waus noemt. Dat hebben er al meer gedaan xD Maar ja, qua avatars verander ik gewoon heel erg, is weinig aan te doen :P Hoi Scar! @Lapin, hihi, wie weet :P nee hoor, alleen op MSN heet ik verder nog Corstiaan. Maar niet altijd.