Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Notebooks voor het schrijven

Kan iemand mij een tip geven bij het aanschaffen van een notebook/laptop. Ik start in Januari aan de opleiding en heb nog geen pc. Ik zou graag een notebook of een laptop willen omdat ik overal wil en kan schrijven. Ik heb echter geen verstand van pc's en zal zeker als ik niet oppas thuis komen met een slechte koop. Ik neem aan dat als je schrijft je veel geheugen moet hebben en als kunstenaar laat ik wel eens iets uit mn handen vallen.. ;-) Heeft iemand er nu 1 waar mee hij of zij erg tevreden is? en zo ja, waar en voor hoeveel etc. Bijvoorbaat dank,

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook een acer, maar de service is niet goed daar en mijn laptop valt uit als hij warm wordt. Mijn volgende laptop (ooit) zal geen acer meer zijn! Mijn vriend heeft een fujitsu-siemens en hij vindt hem super! Ook de service is goed daar, zegt hij.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
? opeens doet de linker shift op mijn laptoptoetsenbord raar. Je moet nu veel harder drukken om een hoofdletter ofzo te krijgen? Help ik deed er volgens mij niks raars mee. Erop liggen of keihard duwen ook niet...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kruimeltje eronder. Even schudden of blazen helpt wel. Je kunt ook een spuitbusje lucht kopen (bij een PC winkel hebben ze die meestal wel) en je toetsenbord schoonspuiten.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kruimeltje? Dan zal 't wel een stukje roos zijn heb ik aardig veel last van :P Maar bedankt MichaM. Weet ik wat ik de volgende keer kan doen :)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor het schrijven van teksten heb je aan een eenvoudige laptop genoeg. Ik vind het prettig om gewoon lekker in de huiskamer te typen en ter ontspanning af en toe even te internetten. Dus draadloos kunnen internetten vind ik wel handig. Mijn laptop, 2 week geleden gekocht voor 399 + geheugenbankje van 29euro kan draadloos internetten, dvd's branden, filmpjes afspelen, noem maar op. Als je alleen wilt schrijven met het ding zou ik er niet te veel aan uitgeven.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor onderweg, zoek eens op Eee PC van asus en vergelijkbare laptops. Klein van stuk (7" beeldscherm), klein toetsenbord dus, maar erg betaalbaar (begint bij 199 euro) en precies goed voor wat surfen en tekstverwerken. Deze zomer komen er nieuwe modellen uit, ook van andere merken, dus houd dat even in de gaten.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor onderweg, zoek eens op Eee PC van asus en vergelijkbare laptops. Klein van stuk (7" beeldscherm), klein toetsenbord dus, maar erg betaalbaar (begint bij 199 euro) en precies goed voor wat surfen en tekstverwerken. Deze zomer komen er nieuwe modellen uit, ook van andere merken, dus houd dat even in de gaten.
199 is de prijs elders. In Dld en Nederland begint de prijs bij 299. Je hebt gelijk. Een mooi handzaam dingetje met op openoffice gebasseerde tekstverwerker. Het is inderdaad maar wat je wil. Klein handzaam en heel mobiel, de asus eee. Wil je toch een iets grotere laptop dan zou ik niet meer dan 4 of 5 honderd euro uitgeven als je verder geen gekke dingen met het ding wil doen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, okee. Ze verkopen hier een uitgeklede versie (2G surf) voor $199 geloof ik, vandaar. Over twee weken komt er een Win XP versie uit voor $399... Hopelijk blijven ze wel UMPCs met linux produceren, de lol van dat ding is nou juist dat er geen microsoft aan te pas komt (en het dus een stuk goedkoper is).

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
199 is inderdaad de prijs in de USA. Ik wou dat ik de mogelijkheid had zo'n ding voor dat bedrag te kopen. Je stopt er een grote flashcard van 3 tientjes in en je 2 gb is ineens 10 gb.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een macbook schijnt een erg goede batterij te hebben, dus als je veel reist: ideaal ;) Qua batterij raad ik HP en Acer af. Acerbatterijen worden snel lui en de HPbatterijen gaan gewoon niet zo lang mee (maar echt lui worden ze niet). Ik vind HP verder erg fijn, maargoed, ik heb ook alleen HP-ervaring. Als ik veel centjes heb, wil ik een macbook, maar dat duurt nog even, haha.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je luiheid van accu's tegen wilt gaan moet je niet de laptop steeds aan de stroom hangen. Gewoon volladen, vervolgens zonder stroom bijna leeg laten lopen en dan weer volladen. Dan blijft de accu het langste goed.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's tegenwoordig toch allang niet meer zo? Ik heb de accu van mijn Dell al drie jaar aan het infuus hangen, maar hij gaat nog steeds drie en half uur mee als ik hem meeneem, net zoals in ht begin. Of heb ik een uitzondering? ;)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, MichaM, je hebt geen uitzondering. Mijn iBook heb ik al meer dan 4 jaar en die ligt ook altijd aan het infuus. Laatst heb ik hem op de batterij alleen laten lopen en toen ging hij 5 uur mee, net als toen hij nog jong was. De tegenwoordige batterijen schijnen niet meer 'lui' te worden.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij heeft Dell betere batterijen ;) En mijn batterij is ook niet echt lui, maar gaat gewoon niet zo lang mee. En batterijen van 2,3 jr geleden worden nog wel lui ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ing: ik hoorde laats van iemand dat als je Dell benadert, ze vaak wel willen helpen. Misschien mailen en zeggen dat hij niet is zoals hij hoort te zijn? Ik heb een hp, maar die is pas nieuw. Ik ben er blij mee, maar ik weet dus niet wat de batterij over 2 jaar doet.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beetje late reactie, ik kom er nu pas achter dat je gereageerd had, Rietje. Ik heb Dell al na een jaar laten weten dat de accu niet deugde, maar het enige dat ze daarop antwoordden was dat het niet binnen de garantie viel en dat ik een nieuwe accu kon aanschaffen. Tja, dat kon ik zelf natuurlijk ook bedenken en op die reactie zat ik niet te wachten. Maar sinds vanavond kan het me geen ene moer meer schelen, want ik typ dit op een (voor mij) nieuwe laptop, hoera! Het is een HP nc 8000 van twee jaar oud en zonder draadje doet hij het nu al zowat twee uur! En nog 65% resterend, wat een luxe! Het toetsenbord is even wennen, waar op de Dell de delete toets zat, zit hier de ctrl toets, maar dat mag de pret niet drukken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had nog zo gehoopt niet op dit topic mee te hoeven praten. Ik heb het toch maar even helemaal doorgelezen. Jammer maar helaas is mijn computer aan het instorten en moet ik mijn verblijf in NL gebruiken voor een een nieuwe laptop. Hier kan ik die niet kopen. Vraagje, hebben ze die dingen op voorraad in de winkel of moet ik die bestellen. Ik denk dan aan een acer van 500 of 600 euro. (snik, weg voorschot Yabanci) Moet ik voor vista op cursus? Ik lees zulke gekke dingen hier. Voor de geinteresseerden ik heb nu een packerd bell laptop van vijf jaar oud die de moderne snelle wereld niet meer aankan. Accu kan nog zo'n 2 en half uur mee.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zet eerst eens op een rijtje wat je precies wil. Lange accuduur en niet zo snel, of maakt accu niet uit en wil je de nieuwste spellen kunnen spelen, ik zeg maar wat. Als je hem alleen voor schrijven en internetten wil gebruiken, snuffel eens rond op marktplaats. Wordt het je primaire computer? Anders zou je eens kunnen kijken naar de EEE PC van Asus. Die is te klein om constant op te werken (hoewel, met extern beeldscherm en toetsenbord kom je ook een heel eind) en die zijn 300-400 euro. Google er eens op, misschien is het wat voor je.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah Ellis, da's balen. Ik heb sinds kort een voor mij nieuwe laptop, die was van het werk van een vriend. Hij kreeg een nieuwe en mocht deze als hij wilde kopen. Dat heef hij dus voor mij gedaan. Scheelt knoertveel geld. Misschien ben jij ook in de gelegenheid om zoiets te regelen?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is mijn enige computer die altijd op dezelfde plek staat. Accu is dus van minder belang. Het grootste probleem nu is het geheugen. Ik kan bv de skype niet meer gewoon open laten staan. Zelfs als ik alleen met tekst werk begint het kreng al over zijn geheugen te jammeren. Als ik veel in fotoshop doe moet ik zeker vier maal per dag de zeurkous opnieuw opstarten omdat een pagina of foto laden dan zo waanzinnig lang duurt. Soms wordt een pagina in blokjes geladen. Meerdere tapbladen gebruiken, wat vooral met het maken van die website nodig was is ook al te veel van het goede voor deze ouwe bok. Van de week ging het monster geheel op tilt en startte ook niet meer goed op. Daar ben ik van geschrokken en omdat ik toch ga moet het maar nu. En dan te bedenken dat ik regelamtig formateer om de meeste troep kwijt te raken. Spellen doe ik niet.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het een vaste plek is, waarom neem je dan geen desktop? Die zijn veel goedkoper en kun je ook nog zelf samenstellen. Zuinige koeling erin, zuinige processor, en je bespaart ook nog eens op stroomkosten.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geloof het of niet maar als er iets mee is moet ik met de Jeep of op de motor over bonkige wegen via roeiboten en minibusjes naar iemand die het fixen kan. Dan is het wel zo handig als het in een rugzak past. Als ik weer eens een week of wat weg ga neem ik de computer mee. Ik heb deze gekregen en het was mijn eerste laptop. Ik zou nooit meer anders willen. Zo'n lompe kast of een klein handig alles in een geval is toch een wereld van verschil. Ik zal eens een dixons bellen of ze die dingen op voorraad hebben. Ik heb maar een paar dagen in Nederland.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Online bestellen ook geen optie? In Nederland laten bezorgen en dan oppikken als je er bent? Of is dat nog te kort dag?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb je een creditkaart voor nodig die ik niet heb. Vrees niet, als ik bel dan regelen ze dat wel. In Zeeland kan dat gelukkig ook nog. Vandaag bellen lukte niet. Ik heb de hele dag de toerist uitgehangen op een boot en iets te veel gedronken. 8)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de Mediamarkt hebben ze alles op voorraad, Ellis, daar hoef je niks te bestellen. En veel keus. Maar het zou inderaad weleens slim kunnen zijn om via internet wat prijzen te vergelijken en er eentje af te laten leveren bij iemand in Nederland, die je dan oppikt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, denk ook aan je scherm, ik denk als je heel lang en vaak achter je computer zit, dan moet je zeker rekening houden met een comfortabele, oogvriendelijke screen. Met zoveel tips, gaat het vast lukken!