Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie weet een onderwerp voor een boek

Ik wil een boek schrijven mar heb geen idee ervoor. :crybaby: :crybaby: Weet jij er 1 of meer? Ik hoop op een ja :nod:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vraag die hier niet echt hoort, maar ik vind ook niet onmiddellijk een vergelijkbaar topic : Het gaat niet zozeer om een onderwerp. Hoe weet je welk soort schrijven je het best afgaat? Ik heb verschillende stukjes waarvan iedere keer een 10-tal pagina's getypt. Detective, spanning, chicklit, fantasy... Ik probeer dus stelselmatig een andere categorie uit om voor mezelf uit te maken wat ik het leukst en/of gemakkelijkst vind. Hoe snel wisten jullie welke genre verhalen (boek) je zou schrijven? (ben zo een 6 maanden aan het uitproberen, en vrees dat mijn leven te kort zal zijn eer ik uiteindelijk een keuze zal maken ;) En dan schrijf ik nog liever wat korter, waar iets inzit, dan een ellenlang boekwerk van 400 blzn dat dan mss alleen maar gevuld is met flauwekul (ik ben niet zo sterk in veel dialoog schrijven). Ook iets dat ik niet snap : hoe kunnen mensen die nog nooit /amper geschreven (uitgegeven) hebben onmiddellijk spreken dat ze met een trilogie bezig zijn? Zou een combinatie fantasy/chicklit de moeite waard zijn?

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Detective, spanning, chicklit, fantasy... Ik probeer dus stelselmatig een andere categorie uit om voor mezelf uit te maken wat ik het leukst en/of gemakkelijkst vind. Hoe snel wisten jullie welke genre verhalen (boek) je zou schrijven? (ben zo een 6 maanden aan het uitproberen, en vrees dat mijn leven te kort zal zijn eer ik uiteindelijk een keuze zal maken wink
Kies een genre dat bij je past; dus welke boeken lees je het liefst, of naar welk boek grijp je tekens weer terug, ook al heb je dat boek al meerdere malen gelezen.
En dan schrijf ik nog liever wat korter, waar iets inzit, dan een ellenlang boekwerk van 400 blzn dat dan mss alleen maar gevuld is met flauwekul (ik ben niet zo sterk in veel dialoog schrijven).
Flauwekul is subjectief. Verder kan een verhaal niet alleen maar uit hoofdzaken bestaan. En bestaat het leven zelf ook niet voor een groot deel uit dialogen?
Ook iets dat ik niet snap : hoe kunnen mensen die nog nooit /amper geschreven (uitgegeven) hebben onmiddellijk spreken dat ze met een trilogie bezig zijn?
Het uitspreken van zo'n streven is redelijk gemakkelijk.
Zou een combinatie fantasy/chicklit de moeite waard zijn?
Op het Engelstalige vlak van de fantasy stikt het momenteel van de combinatie fantasy/chicklit, en een vleugje mysterie misschien. Ook in Nederland zal daar vraag naar zijn; misschien wel een mooie nieuwe ingang voor startende fantasy lezeressen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor de reactie MV Smit. Ik doe verder met lezen en uitproberen! Tja, het leven bestaat idd uit veel dialogen, maar zoals ik zei, ik ben er niet zo sterk in. Dat zal wel de nodige schrijfoefeningen vergen. Ik wacht gewoon af waar mijn lezen me zal brengen. Nog een fijne dag gewenst!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf in dezelfde stijl die ik heel graag lees, namelijk Chicklit. Ik verslond de boeken van Jill Mansell en Sophie Kinsella en wist al vrij snel dat dit het genre was dat ik zelf wilde schrijven. En dat gaat me het beste af. Detectives lees ik ook wel graag, maar dat lukt me niet om zo spannend te schrijven. Dus ik denk dat je zoals MV Smit zegt, gewoon moet nagaan waar je interesses liggen als je zelf leest. En veel oefenen, dan komt het wel vanzelf ;)