Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2014?

Yepyepyep, het is weer zover: mei is bijna voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor juni, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes en schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor juni: Schrijfwerk - OP (start 92 km) 100/100 km, 11-b/7/25/100, pr 5/3, er 2/2 - ms: DD1 ik-vorm 9/10 - ms: DD1 herschrijf basis af 0/10 - ms: AS 1 af (en naar editor) 0/10 - ms: P&I herschrijf NL (laten proeflezen) 0/5 - ms: P&I EN vertaling herschrijf 0/2 - ms: P&I EN vertaling doorlopen/herschrijven 0/10 - ms: P&I EN vertaling sample naar editor - ms: P&I start maken met illustraties (schetsen) 0/5 - ms: BH sample opmaken en naar editor - ms: BH sample nakijken, rest opsturen - ms: BH van editor/nakijken - ms: MMF cover afronden - ms: MMF bundel mk 2/5 - MMF bundel pré-publiceren op AMZN, KB, SW, NK, D2D (Apple), evt. GP - SM & NV (NL & EN) publiceren op AMZN, KB, SW, NK, D2D (Apple), evt. GP - IRS brief met correcties opstellen en versturen Lesgeven - BS MA maken (dp, basis, wk1, wk1/wr) 6/5 - BS MA verzenden 2/2/10 Studie - 4 boeken lezen 5/4 * Soulmates * Sleight of Hand * Simple Life * Power of Less * Understudy * Lizzie Bennet - 1 of 2 (aan ms verwante) films/series kijken (Emma Approved, GoT, 100) 18/2 - Evt. schrijfoefening (Last Unicorn) 4 Planning & Promotie - 1-2x p.w. posten op FB NL en EN 9/4-8 - 1-2x p.w. posten op AW 5/4-8 - BS MA - FB, nieuwsbrief & aanpassen tekst SOL

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meedoen aan Gentasia en beginnen aan een vervolg op mijn fantasyboek, dat was het wel :) .

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee doelen maar deze maand: * Mijn PHP-verhaal afmaken en insturen. * (Als ik tijd over heb) mijn idee voor Fantasy Strijd Brugge uitwerken en insturen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt als een rustig maandje voor iedereen. Vooral voor Yrret :D Goed idee, beetje bijkomen. Ik hou mijn lijstje ook kort: - Azra Magazine Toekomst verhaal insturen (deadline 31 aug) - starten met manuscript herschrijven - twee blogs/columns/verhalen op m’n website - drie 120 woorden verhalen

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen zijn meerdere maanden doelen, maar aangezien er een aantal deadlines in zicht komen, zal ik het meeste deze maand moeten afronden. -Twee verhalen voor PHP insturen. Zijn beide geschreven, maar ik moet ze nog een keer goed doorlezen en de puntjes op de i zetten voor ik ze opstuur. -1 verhaal/prentenboek voor Keycolours, ook deze vordert aardig. Verhaal is geschreven en alle schetsen zijn gemaakt. Ik moet alleen nog drie illustraties helemaal uitwerken. -1 verhaal/prentenboek schrijven/illustreren. Ook dit project is al ver gevordert met een geschreven verhaal en ongeveer de helft van de illustraties uitgewerkt. Deze wil ik naar een uitgever sturen en dat is het volgende doel. Lijst maken van geschikte uitgevers.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga me deze maand in de eerste plaats toeleggen op schrijfwedstrijden: - Fantasy Strijd Brugge (deadline 23/06) * eerste versie afmaken * even laten rusten * herschrijven * CV bijwerken en totstandkoming schrijven - Gentasia (deadline 30/06) * categorie volwassenen: oud verhaal insturen * categorie tieners: oud verhaal herschrijven en insturen * categorie kinderen: oud verhaal herschrijven en insturen * categorie sprookjes: verhaal herschrijven en insturen - Eventueel ook nog een verhaal herschrijven voor de Paul Harland Prijs (deadline 01/07) Als ik daarnaast nog tijd overhoud voor mijn verhalenbundel, roman en/of Fantastels, is dat een plus. Ik was van plan om deze maand ook te beginnen aan het schrijven van het laatste kwart van "slaapwandelen met draken", mijn NaNoWriMo-verhaal van vorig jaar, maar dat schuif ik waarschijnlijk op naar volgende maand, dan is het ook Camp NaNoWriMo. Lezen: Saga's van de Westfjorden

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat het bij jullie na de eerste week? Ik vrees dat de FSB niets wordt dit jaar, het verhaal waar ik mee bezig was, blijkt toch te complex om binnen de 1.500 woorden te blijven. Voor Gentasia heb ik een verhaal voor volwassenen uitgezocht en nog eens herlezen, morgen maak ik eventueel nog wat aanpassingen en dan stuur ik het in. Heb ook nog wat verder geschreven aan een verhaal voor Fantastels, en wat extra research gedaan daarvoor. De eerste (van 3) saga's in mijn boek is saaaai, dus ik spring naar nummer 2 en hoop dat die wel boeit.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot zover lig ik wel aardig op schema. Ik heb 1 verhaal voor PHP doorgelezen. Ik laat hem en het andere verhaal nog even rusten en lees ze vlak voordat ik ze opstuur nog een laatste keer goed door. Het verhaal voor Keycolours heb ik afgelopen vrijdag in de bus gedaan. En een nieuw doel bij voor deze (en gelijk ook volgende) maand. Een verhaal voor de international stories competition 2014.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker, jongens. Hier door drukte (andere werkverplichtingen) niet zoveel op schrijfgebied gedaan als ik had gewild, maar toch redelijk tevreden. Het ziet ernaar uit dat de rest van juni ook zo wordt (dat geldt eigenlijk elk jaar voor o.a. mei en juni), maar ik ga toch proberen te focussen op mijn belangrijkste schrijfprojecten, en daarnaast ook zorgen dat ik voldoende rust krijg.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate, je kunt dat te lange verhaal voor FSB vast nog ergens anders voor gebruiken. Ga je het afschrijven? Ik ben vooral bezig met schrijfboeken lezen en heb een wekelijks schrijfoverleg op skype georganiseerd. Ik ben daarnaast nog bezig met schrijfwedstrijden en de wekelijkse schrijfopdracht. Ik vind het verzinnen van uitdagende opdrachten leuk om te doen. Dat gaat in principe door in de zomer. Deze maanden (mei / juni) deadlines in de gaten houden: microdrama 'in het honderd', helaas niet bij de beste vijf, Obsessie, opgestuurd, 14 juni wordt winnaar bekend J/M, opgestuurd, 19 mei is deadline en juli / aug eventueel publicatie FSB, opgestuurd, 23 juni is deadline en 28 sept. uitreiking Europa en vrijheid, vanaf 8 mei opsturen,14 juni deadline en 28 juni prijsuitreiking. nog schrijven: eventueel 'blauw' van Limnisa (ben ik wel aan begonnen), iets over meertaligheid, iets over je huis als tweede huid --- heb last van schrijversblok --> mijn lat niet hoog leggen en gewoon schrijven herschrijven manuscript, schrijven begeleidende brief en synopsis.-- ik moet zien of ik er deze maand de rust voor vind. Het is uitzoekwerk. broeden nieuw boekproject. De inhoud betekent ideeën laten pruttelen tot ik warm loop voor een project. meedoen aan de opdracht van Geert Kimpen lijkt mij erg leuk. verder lezen schrijfboeken, er is een nieuw boek bijgekomen: the comic toolbox. Nuttige tips voor het omgaan met succes. Ik heb gemerkt dat ik door succes de lat hoog leg en mezelf daarmee creatief verlam. Beter is veel te schrijven en mij niet druk te maken over kwaliteit.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het lekker. Mijn verhaal voor de international stories competition 2014 is klaar, het moet alleen nog opgestuurd worden. Ik kreeg helaas bij het invulformulier een foutmelding bij het telefoonnummer. Daar heb ik mailtje overgestuurd en het is even afwachten voor antwoord. Mijn PHP verhalen zijn nog niet verstuurd. Vanmorgen heb ik een verhaal teruggekregen van de laatste proeflezer. Hier ga ik nog even goed doorheen en dan kunnen ze beide opgestuurd worden. Voor het prentenboek moet ik 1 illustratie overnieuw maken plus nog twee die nog niet gemaakt zijn en dan kan alles ingescant en verzend klaargemaakt worden. Ik ben er alleen nog niet helemaal overuit naar welke uitgever ik het ga sturen, aangezien het een apart verhaal is en misschien niet door elke uitgever gewaardeerd zal worden

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt goed mensen. :thumbsup: Leuk Celanzia, dat je schrijft en illustreert tegelijk. Odile, succes met alle schrijfwedstrijden! Mooi resultaat bij Obsessie in elk geval. Zo Hekate, bij Gentasia voor alle categorieën ingestuurd? Tja Judy, soms gaat de rest van het leven het schrijven in de weg zitten hè? Herkenbaar. - Azra Magazine Toekomst verhaal insturen (deadline 31 aug) > [strong]eerste versie geschreven[/strong] - starten met manuscript herschrijven > [strong]feedback van manuscript begeleider gekregen, plan voor flinke herschrijf, later tijd voor maken[/strong] - twee blogs/columns/verhalen op m’n website > [strong]blog over schrijfwedstrijden geplaatst[/strong] - drie 120 woorden verhalen > http://120w.nl/s/Inge-Hulsker Ook nog een zomercolumn ingestuurd naar Ecmyk en een zomerverhaal naar Vamp & Held.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga me deze maand in de eerste plaats toeleggen op schrijfwedstrijden: - Fantasy Strijd Brugge (deadline 23/06) * eerste versie afmaken * even laten rusten * herschrijven * CV bijwerken en totstandkoming schrijven --> ik denk dat ik een oud verhaal ga insturen - Gentasia (deadline 30/06) * categorie volwassenen: oud verhaal insturen * categorie tieners: oud verhaal herschrijven en insturen * categorie kinderen: oud verhaal herschrijven en insturen * categorie sprookjes: verhaal herschrijven en insturen - Eventueel ook nog een verhaal herschrijven voor de Paul Harland Prijs (deadline 01/07) Als ik daarnaast nog tijd overhoud voor mijn verhalenbundel, roman en/of Fantastels, is dat een plus. Ik was van plan om deze maand ook te beginnen aan het schrijven van het laatste kwart van "slaapwandelen met draken", mijn NaNoWriMo-verhaal van vorig jaar, maar dat schuif ik waarschijnlijk op naar volgende maand, dan is het ook Camp NaNoWriMo. --> gisteren dit verhaal en de outline nog eens bekeken, heb wel zin om ermee verder te gaan Lezen: Saga's van de Westfjorden

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste week van juni. Hoe gaat ie jongens? Hier vordert het gestaag. Ondanks verplichtingen lukt het me gelukkig toch om rust in te bouwen, en daarnaast te focussen op enkele schrijftaken. Jullie?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Opdracht: een kort verhaal schrijven in de stijl van de Boeketreeks. Nu zullen we het beleven; ik heb nog geen idee.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga me deze maand in de eerste plaats toeleggen op schrijfwedstrijden: - Fantasy Strijd Brugge (deadline 23/06) * eerste versie afmaken * even laten rusten * herschrijven * CV bijwerken en totstandkoming schrijven --> ik denk dat ik een oud verhaal ga insturen - Gentasia (deadline 30/06) * categorie volwassenen: oud verhaal insturen * categorie tieners: oud verhaal herschrijven en insturen * categorie kinderen: oud verhaal herschrijven en insturen * categorie sprookjes: verhaal herschrijven en insturen - Eventueel ook nog een verhaal herschrijven voor de Paul Harland Prijs (deadline 01/07) --> een week voor de deadline waren de voorselecteurs nog steeds niet bekend, en de jury bestaat vooral uit thrillerauteurs, dus deze laat ik aan me voorbijgaan Als ik daarnaast nog tijd overhoud voor mijn verhalenbundel, roman en/of Fantastels, is dat een plus. Ik was van plan om deze maand ook te beginnen aan het schrijven van het laatste kwart van "slaapwandelen met draken", mijn NaNoWriMo-verhaal van vorig jaar, maar dat schuif ik waarschijnlijk op naar volgende maand, dan is het ook Camp NaNoWriMo. --> gisteren dit verhaal en de outline nog eens bekeken, heb wel zin om ermee verder te gaan Lezen: Saga's van de Westfjorden --> ik lees af en toe een stuk, maar er zitten nogal veel saaie stukken in, dus helemaal uitlezen ga ik het waarschijnlijk niet

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat het zolang duurt voor alle PHP juryleden en voorselecteurs bekend gemaakt zijn. 1 van mijn deelnemende verhalen heeft met de Fantastels meegedaan en is toen heel laag geeindigd. Het verhaal heb ik helemaal omgegooid en voor de zekerheid namen aangepast. Eigenlijk wilde ik eerst wachten met insturen om zeker te weten dat de twee juryleden van de Fantastels die dat verhaal gelezen hebben in ieder geval niet jureren bij PHP, maar omdat het zo lang duurt toch maar de gok genomen in de hoop dat ze er niet tussen zitten en anders het verhaal in ieder geval niet herkennen. Dat de juryleden vooral bestaan uit thrillerschrijvers was mij ook al opgevallen. Wat betreft mijn schrijfdoelen. De twee PHP verhalen zijn ingestuurd. Het enige doel waar ik nog mee bezig ben is het prentenboek. Ik ben nu twee illustraties opnieuw aan het maken en ga vandaag op zoek naar uitgevers. In de tussentijd ben ik alvast begonnen aan mijn eerste fantastels verhaal. Een oud idee van jaren terug, waar ik toen niks meegedaan heb, opgepakt. De eerste duizend woorden zijn geschreven.