Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfsnelheid

27 oktober 2007 - 23:07
Ik heb het idee dat mijn schrijfsnelheid wel eens wat omhoog mag. (Oftewel, ik heb het gevoel dat ik zo vreselijk laaaaaaangzaaaaam ben). Veel wedstrijden vragen om korte verhalen van 1500 woorden. Hoe lang doen jullie erover om zo'n verhaal te schrijven? En dan bedoel ik niet alleen het schrijven, maar ook het verzinnen van het verhaal daarbij.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:33
Juist meer reden om het verhaal beter te maken, zoals je met Nika deed zodat je het opstuurde :)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:36
Juist meer reden om het verhaal beter te maken, zoals je met Nika deed zodat je het opstuurde :)
tsja als anderen het goed vinden en jijzelf vind het errug slecht... lastig en misschien knap ik wel zo af op wedstrijden dat ik nooit meer wat instuur ;-)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:38
Dan kan je nog altijd beginnen aan een boek, zo lang dat je halverwege denkt 'nu moet ik het herschrijven anders snap ik er zelf geen hol meer van' :wink:

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:40
Toen ben ik het gaan teruglezen omdat ik me eigenlijk niet kon herinneren wat ik had geschreven en dacht OMFG wat een onwijs slecht verhaal!!! dus ik denk niet dat teruglezen een geschikt idee is voor mij ;-)
Toch is dat zeer belangrijk bij het schrijven als je verder wilt komen, iets wil leren en jezelf wilt verbeteren, Teruglezen, herschrijven en lezen en weer herschrijven en fijnslijpen. En dat steeds weer.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:40
hahaha en dan vinden anderen het fantastisch en heel erg begrijpelijk ;-) :P overigens @ waus misschien een 'rare' vraag maar mag ik je het hele verhaal mailen voor commentaar,tips,suggesties,meningen (of hoe je het ook wil noemen)?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:41
Toen ben ik het gaan teruglezen omdat ik me eigenlijk niet kon herinneren wat ik had geschreven en dacht OMFG wat een onwijs slecht verhaal!!! dus ik denk niet dat teruglezen een geschikt idee is voor mij ;-)
Toch is dat zeer belangrijk bij het schrijven als je verder wilt komen, iets wil leren en jezelf wilt verbeteren, Teruglezen, herschrijven en lezen en weer herschrijven en fijnslijpen. En dat steeds weer.
tsja dan is de vraag of ik er verder mee wil komen... dat weet ik nl niet

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:44
Dat weet je wel anders plaatste je niet een stukje bij Proeflezen denk ik :P
hahaha en dan vinden anderen het fantastisch en heel erg begrijpelijk ;-) :P
Is dat dan niet leuk dat anderen het goed vinden? Voor mij juist wel, heerlijk als anderen het leuk vinden :)
overigens @ waus misschien een 'rare' vraag maar mag ik je het hele verhaal mailen voor commentaar,tips,suggesties,meningen (of hoe je het ook wil noemen)?
hoe ik dat wil noemen? commentaar :P en nee liever niet. ik snap mezelf even niet meer maar dat ligt niet aan jou :P een rare vraag is het anders niet.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:47
Dat weet je wel anders plaatste je niet een stukje bij Proeflezen denk ik :P
hahaha en dan vinden anderen het fantastisch en heel erg begrijpelijk ;-) :P
Is dat dan niet leuk dat anderen het goed vinden? Voor mij juist wel, heerlijk als anderen het leuk vinden :)
overigens @ waus misschien een 'rare' vraag maar mag ik je het hele verhaal mailen voor commentaar,tips,suggesties,meningen (of hoe je het ook wil noemen)?
hoe ik dat wil noemen? commentaar :P en nee liever niet. ik snap mezelf even niet meer maar dat ligt niet aan jou :P een rare vraag is het anders niet.
ehm nee weet ik echt niet maar dat zal er wel aan liggen dat ik het zelf slecht vind wat ik schrijf en is prima hoor stuur ik het je lekker niet :P

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 23:48
hoe kan je zelf slecht vinden wat je schrijft als je het tijdens het schrijven geweldig vond? of is dat een rare vraag? :P

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 maart 2008 - 7:23
@ Dutch ID Kijk je dan eens niet verder waarom jij het slecht vindt? Of schrijf je alleen verhalen omwille van het verhaal? Zoals ik vroeger ook deed!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 maart 2008 - 8:58
@ Waus en Cheops, als ik schrijf zit er gewoon iets in mijn hoofd dan ga ik het opschrijven en blijven de woorden stromen. op het moment dat ik schrijf weet ik niet eens de vorige zin die ik net neer heb gezet. Het schrijven gaat echt in een waas aan mij voorbij. Ik schrijf dus meer omdat er iets in me zit dat eruit moet. Ik laat het ook 99,99% van de tijd aan niemand lezen. Ik schrijf meestal dus meer omdat het 'eruit moet' dan omdat ik denk: laat ik nu eens een verhaal schrijven. Soms kom ik ook niet verder dan de eerste paar zinnen. Ik heb wel geprobeerd om dan later verder te gaan met het verhaal maar dan vond ik het slecht en kon ook niet verder schrijven want ik had geen idee meer hoe ik verder moest. ik denk dus dat het een soort van 'mood' is waarin ik schrijf. (tsja, warrig verhaal weer maar weet het zelf ook niet goed vandaar)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 maart 2008 - 11:28
daar heb je gelijk in cheops. ook een reden waarom ik een stukje van een verhaal van mij hier heb geplaatst. eens kijken wat anderen ervan zeggen en daarvan leren en eventueel aanpassen of meenemen in een een volgend verhaal.