Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscript gezocht voor levering op Ereader

3 januari 2010 - 23:37
Wij zijn een bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop van ereaders. Wij verkopen deze readers zonder een voorgeinstalleerd boek. Het leek ons een leuk idee om beginnende schrijvers de kans te bieden om hun verhaal kwijt te kunnen aan een groot publiek middels een ebook. Dit ebook zullen wij standaard meeleveren op elke reader die er verkocht zal worden. Bent u geinteresseerd of wilt u uw verhaal insturen. Mail ons dan via info@elektronischlezen.nl Met vriendelijke groet, Luke Klein Nijenhuis

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 januari 2010 - 9:00

Ik denk dat het voor kopers van een e-reader aantrekkelijk is om te kunnen kiezen uit een 'pakket' leesvoer in het genre dat ze aanspreekt. Dus e-reader plus pakket A, B of C.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
7 januari 2010 - 9:40
Die vraag over de rechten, die was overigens niet van mij maar ik zou het jammer vinden wanneer Hallon daar geen antwoord op kreeg. Hij bedoelt volgens mij: Zal een papieren-boeken-uitgever nog belangstelling hebben voor een ms dat al digitaal uitgebracht is?
In hoeverre zal een deels gratis publicatie (en eventuele verkoop van ebook) een deal met een uitgever kunnen blokkeren? Of zal dit juist een aanbeveling kunnen zijn bij een uitgever als je aantoonbaar een x-aantal elektronische boeken hebt verkocht?
In elk geval in het Modelcontract staat dat de uitgever van het boek dat je via hem hebt laten uitbrengen, het exclusieve uitgaverecht heeft. Ik zou het moeten nazien, maar ik denk dat digitale uitgaves er expliciet bij genoemd worden.
Er zullen denk ik weinigen zijn die een tekst in boekvorm willen uitbrengen wanneer die al op e-reader (of ergens anderes) te verkrijgen is. Waarschijnlijk staan de overeengekomen afspraken daarin dat ook niet toe. Mij lijkt echter dat Hallon bedoelt of een uitgever een andere tekst als boek wil uitbrengen dan die al op e-reader staat, maar dat hij tot uitgave van dat andere boek besluit omdat hij aan die ene (of meerdere) e-readertekst(en) de kwaliteit van het werk van de auteur kan aflezen. Maar dat kan een uitgever ook met een manuscript alleen. Hij heeft daar niet per se pre-e-teksten voor nodig.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 januari 2010 - 17:48

En toen werd het stil in dit topic. Ook op mijn voorstel per mail hoor ik al een week niets meer :confused:

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 januari 2010 - 20:03

Nou ja, hij zal ervan geschrokken zijn dat wij niet allemaal hem heel dankbaar om de hals vlogen?

Toch heeft hij wel een punt geraakt: Wij moeten ons goed realiseren dat er veel dingen staan te veranderen met die e-readers.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 januari 2010 - 9:53

Er is op internet ook al een site van beginnende schrijvers die daar zijn/haar boek als e-book opzet. Je hebt er verschillende genres. Op die site kan een ieder ook commentaar geven over het boek. Je kunt ze ook gratis op je e-reader zetten. En ik moet zeggen dat er leuke boeken tussen zitten. Misschien dat hij daar ook contacten heeft gelegd?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 januari 2010 - 1:02
Eindelijk kreeg ik een reactie op mijn mail. Een reclamebericht :confused: Het zal toch niet zo zijn dat dit topic alleen bedoeld is om mailadressen te vergaren? 'U krijgt dit bericht omdat u zich heeft aangemeld voor onze nieuwsbrief' stond eronder. Ik word hier niet vrolijk van.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 januari 2010 - 17:57

Je gaat er zelfs fouten van maken :confused: Je bent wel erg van de kook (en begrijpelijk ook, je hebt je helemaal niet aangemeld. Als je het volgens de regels wil spelen, kun je https://www.spamklacht.nl/ daar je klacht indienen. Als meerdere mensen het doen, kan ie in de problemen raken. Weet ie meteen dat ie dat niet meer moet doen).

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 januari 2010 - 18:34

Wat raar, Zjors, ik heb keurig antwoord op al mijn vragen gekregen in een persoonlijke mail en er werden serieuze vragen aan mij gesteld. Een (aanmelding voor een) nieuwsbrief heb ik tot nu toe niet gezien.
Ik zou hem zeker laten wteen dat je dit niet op prijs stelt.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 januari 2010 - 1:04

Oeh, Micha, die fout was echt erg! :thumbsdown:

Marja, ik heb me via mail afgemeld voor die nieuwsbrief.
Ik had hem wat voorstellen gedaan van dingen die hij van mij wel op een ebook mocht zetten.
Niks meer op gehoord :(

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 januari 2010 - 12:53

Ook na afmelding van de nieuwsbrief blijft hij de nieuwsbrief gewoon sturen.

En op mijn aanbod van teksten voor zijn e-reader wordt niet meer gereageerd.
Ik vermoed dus dat hij alleen mijn mailadres wilde :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Weer een lesje geleerd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 januari 2010 - 12:59
Ah, er rolt net een antwoord binnen op mijn pissige mail: Beste Netty, Kan het zijn dat je de gratis download van de 10 eBooks hebt gebruikt? Dit is een actie die we momenteel op de homepage hebben staan. Dan meld je je aan voor de nieuwsbrief. Daarom hebben we je de nieuwsbrief toegezonden. Zojuist heb ik jouw email adres daar weer uit verwijderd. Inderdaad had dat al vorige week moeten gebeuren. Het spijt me daarvoor. Aangaande je email rondom de kinder tekste. Dat bericht heb ik niet kunenn vinden. We hebben momenteel in opzet een mogelijkheid dat je boeken kan verkopen in overweging. als je wilt bewaar ik je bericht zodat we je daar tegen die tijd over kunnen berichten. Nogmaals excuses voor het opnieuw verzenden van de nieuwsbrief naar jouw adres. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Erik Rigters Nee, ik heb nooit gebruik gemaakt van dat downloaden. De enige keer dat ik contact met hen heb gehad is die mail die hij niet heeft, maar waar hij wel het e-mailadres van heeft gebruikt :rolleyes: