Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, mijn verhaal moet natuurlijk wel spannend worden :ninja: Dank voor alle support. Ik ga maar snel aan het schrijven, maar het kan altijd nog worden afgewezen!
5 januari 2012 - 21:55

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, Zjors, wat leuk! Uitwerkze :) Anna2005 - verhaalidee Cateau - verhaalidee (1) Cateau - verhaalidee (2) Cateau - verhaalidee (3) Corinne1 - volledig verhaal EileenO - volledig verhaal Erika - volledig verhaal Hay - volledig verhaal - afgewezen Hay - verhaalidee - afgewezen M - verhaalidee (1) - afgewezen M - verhaalidee (2) - afgewezen M - verhaalidee (3) Madelief - verhaalidee Marria - verhaalidee - twijfel Ninah - volledig verhaal - afgewezen Ninah - verhaalidee Sjee - volledig verhaal - afgewezen SoukeM - verhaalidee (1) - afgewezen SoukeM - verhaalidee (2) - twijfel SoukeM - verhaalidee (3) Suma - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - afgewezen Via - verhaalidee (2) - afgewezen Via - verhaalidee (3) Vokus - volledig verhaal (1) - afgewezen Vokus - volledig verhaal (2) Waus - volledig verhaal - afgewezen Wiske - volledig verhaal (1) - afgewezen Wiske - volledig verhaal (2) - afgewezen Wiske - volledig verhaal (3) Zjors - verhaalidee - uitwerken!
11 januari 2012 - 7:24

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Waus!
6 januari 2012 - 10:25

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben druk bezig met mijn allerlaatste 'Pica-poging'. Het idee is er heel duidelijk. Helaas schiet de uitwerking vanwege allerlei 'afleidende factoren' niet echt op. Desondanks verwacht ik hoofdstuk 1 plus de synopsis eind volgende week in te kunnen sturen. Ik hoop dat ik niet te laat ben en er nog serieus naar gekeken wordt. Vorig jaar maakte Pica op tijd bekend wat hun uiterste deadline was. Daar hoop ik dit jaar ook maar op.
6 januari 2012 - 11:12

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop maar even met je mee Hay. Mijn half uitgewerkte idee ligt te wachten op het einde van de kerstvakantie, in de hoop en verwachting dat ik dan weer wat meer schrijftijd zal hebben. Nadat ik natuurlijk met de sneeuwschuiver, de grove bezem en de franse slag weer iets toonbaars heb gemaakt van de woning. Twee weken zonder pgb meisjes en met een klussende man (zolderverbouwing); het lijkt wel alsof hier een boeing is gecrashed! (we zijn evengoed de tel kwijt Zjors, wat toch geen slecht teken is dacht ik zo!)
6 januari 2012 - 13:43

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het duimen, M en Ninah. Even een berichtje voor EileenO: mijn verhaal valt niet in de 'spannend''categorie. Er zit wel een spannend element in, maar het is veel meer (kinderboekenweek)thema 'wereld' dan 'spannend'
6 januari 2012 - 16:46

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Snik, snik, Via. Gelukkig heb je wel een feestmaand met je debuutboekjes. Dat maakt een hoop goed, maar je had natuurlijk nog een Streep willen hebben!
Is ook zo. Ik zal maar niet te lang blijven sippen. ;)
Jammer Via! :( Was dit het verhaal dat ik heb proefgelezen?
Ja. :(
10 januari 2012 - 19:28

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn verhaalidee ingestuurd met de hoofdstukkenindeling. Een korte synopsis per hoofdstuk en het eerste uitgewerkte stuk. Dat was gisteren. Vandaag kreeg ik een keurige ontvangstbevestiging van Isabel Tijs: Hartelijk dank voor uw inzending. We hebben het goed ontvangen. Ik ga het voorleggen aan het panel dat de manuscripten beoordeelt. U krijgt binnen drie maanden een reactie. Vriendelijke groeten,
10 januari 2012 - 20:41

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Via. Ik heb ook net de mail van pica gevonden: de eerste twee verhalen zijn afgewezen, op gevoel. Plus de opmerking dat ze natuurlijk ook maar enkele verhalen nodig hebben. Ik zit even flink te balen. Op gevoel, wat moet je daar nou mee? Maar ja, ik ben niet de enige, dat is weer een troost, jullie weten wel hoe ik het bedoel. :mad: en :crybaby: en verder maar weer. Succes aan iedereen die nog in de race zit! (Van mijn derde verhaal verwacht ik nu ook niks meer, dus zet hem op!)
10 januari 2012 - 23:43

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee verhalen in één keer, jammer Wiske :( Je bent lang niet de enige die op gevoel is afgewezen, welkom bij de club :) Als ze nou wat duidelijker zouden zijn in wat voor verhalen ze wel willen...
11 januari 2012 - 7:29

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze nou wat duidelijker zouden zijn in wat voor verhalen ze wel willen...
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet elke afwijzing toe gaan lichten. Dat deden ze bij mij ook niet. Van de andere kant heb ik wel altijd snel en duidelijk antwoord gekregen als ik een concrete vraag aan Pica stelde. Maar iets weerhoudt mij er van om na een afwijzing alsnog om uitleg te gaan vragen, terwijl ik er toch echt niet te verlegen of bescheiden voor ben. Herkennen jullie dat?
11 januari 2012 - 7:50