Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat betekent schrijven voor jullie?

Iedereen schrijft om een reden. Er is altijd een diepere betekenis. Al weet je lang niet altijd bewust waarom je zoveel tijd besteedt aan schrijven. De een wordt ongelukkig als hij of zij niet schrijft, de ander droomt van een carrièreswitch en een toekomst als gelauwerd auteur. Soms is het een vlucht, en soms een droom. Of de realisatie van een diepe wens om gehoord en gelezen te worden. Er zijn een heleboel antwoorden mogelijk – en allemaal zijn ze goed. Waarin ligt de echte betekenis van het schrijven voor jou?

Voor het themanummer van Schrijven Magazine over inspiratie zijn we op zoek naar jullie mening. Geef daarvoor antwoord op de onderstaande stelling en laat jouw reactie in niet meer dan 50 woorden op deze pagina achter.

Schrijven betekent voor mij…

We verzamelen de beste citaten en plaatsen die op een pagina van het themanummer, dat op 6 juni 2014 verschijnt. Kijk hier voor een voorbeeld uit een nummer van twee jaar geleden.

We zijn benieuwd!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven is voor mij het herkennen van het moment dat inspiratie voor een verhaal zich aandient. Even de onderdelen ervan tot me door laten dringen en overdenken, ze in de juiste volgorde plaatsen, er globaal de juiste woorden aan verbinden en dan subiet achter de computer gaan zitten om de zopas bedachte ruwe versie vast te leggen. Daarna schrappen, schuren en slijpen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij betekend schrijven,groeien, scheppen en creëren en daarvan te genieten als een nieuw gevonden vorm van levenskunst.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven is voor mij opruimen in mijn hoofd. Het is daar meestal nogal een rommeltje. Weg met de rotzooi! Wel moet ik bekennen dat binnen een dag de boel weer overhoop ligt....

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven betekent voor mij een uitdaging aangaan om mijn fantasie zo perfect mogelijk geformuleerd te vereeuwigen. Een heerlijke zoektocht naar de verschillende manieren om hetzelfde te kunnen verwoorden, die unieke formulering te vinden en daarbij telkens mijn grenzen te kunnen verleggen. Het ongekende samenspel van woorden, zinsopbouw, leestekens, schrijfstijl, de persoonsvorm keuze samen met de waarheid van mijn verhaal. Tot slot die hemelse voldoening als de volmaakte zinnen samen een compleet verhaal vormen. :D Yes, I can! #trots 

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De deadline is natuurlijk al lang gepasseerd dus ik kan er nu veilig het mijne over zeggen. Schrijven is verschrikkelijk. Razendsnel verbleekt de glans van al mijn mooie verzinsels op papier. Eenmaal gevangen in mijn gebrekkige zinnen blijken mysterieuze orchideeën slechts verwelkte paardenbloemen te zijn. Mijn gehakkel en gestuntel met woorden grijpen mij naar de keel. Mijn adem stokt, gierend buig ik mij over mijn toetsenbord. Slechts door barensnood gedreven pers ik de teksten uit mijn brein. En hoezeer ik ook tracht mijn gerimpelde monsters schoon te schrapen van al het bloed en slijm dat aan hen kleeft, het blijven gedrochten. Maar het zijn wel mijn gedrochten. En soms, heel soms, hou ik zelfs een beetje van ze.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
# 34 en # 35 Jemeltje, ik ben er stil van; wat een stijl hebben jullie! Prachtig... vrg
:o Dank je wel!