#154 Ga je mee?

Ga je mee verdwalen Ga je mee op reis Ga je mee naar Diemen Zuid Naar het ijs paleis Gaan we in de toren klimmen Gooien haren los Gillend rennen we naar buiten Dan is Jos de klos ...

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties, mensen, leuk! Ja, dat was het precies, even spelen. Ik vond dat rijtje erg grappig in het opdracht, vooral Diemen Zuid... Ik kon dat alsmaar niet uit mijn hoofd zetten, wat is er in Godsnaam in Diemen Zuid te beleven... dus mijn fantasie was geprikkeld. Het ritme vind ik belangrijk in gedichten, Marietje, fijn dat je dat ziet. Ik moet er op kunnen dansen (:-) Ton, ik ben EMA (gebeurt alsmaar hoor... door de lettertype). Als ik vertrek naar Diemen Zuid, dan laat ik het jullie weten hoor! Misschien kunnen we op onze billen van de ijs-toren naar benee glijden (:-) xx Ema
6 augustus 2017 - 21:29

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Ton, geen probleem hoor, ik schrijf en spreek jullie woorden ook vaak 'anders' uit, haha... En klopt, daar ben ik nu ook achter, ik heb mij aangemeld! Marceline, ik dacht in de laatste regels, de 4e en de 8e? (ijs-paleis en los-bos) Niet geniaal, maar ja... het rijmt... (:-) Fijne dag allemaal!
7 augustus 2017 - 11:48

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ema, door een misverstand en een vakantie, nu pas een reactie. Alsnog dus! Ik geniet ervan dat je de suggestie 'Ga je mee naar Diemen Zuid' hebt vjerwerkt! Leuk. En goed opgelost, door het ijspaleis (binnenrijm...). Er zit een goed ritme in je gedicht, dat maakt een gedicht altijd meteen meer samenhangend. De herhaling versterkt dat nog, mooi gedaan. Mocht je nog verder willen schaven, kijk dan eens naar de laatste regel. Die is op zich prima, maar ik denk (gezien de rest van je gedicht) dat je die nog wel wat verrassender kunt maken. Groet, Greetje Kruidhof
9 augustus 2017 - 17:11

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Greetje, dank je voor je reactie! Ik zie het nu pas (ik snap niet hoe dat kan, ik 'volg' mijn eigen pagina hier en toch is het blijkbaar niet te volgen... Enfin, je hebt gelijk met de laatste regel (Komen los in 't bos), was een beetje flauw, deze is denk ik beter. Helemaal raar namelijk. Wie is Jos? Tja, dat mag Joost dan weten... Maar hij mag wel uitkijken als wij in de buurt zijn. En dat er ritme in zit, fijn dat je dat ziet en waardeert, dat vind ik namelijk belangrijk bij een gedicht. Ik ben een danser, een gedicht moet dan ook kunnen dansen. Maar wat is dit moeilijk, zeg, dichten... Complimenten! Groetjes, Ema
14 augustus 2017 - 12:27