Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#169 Theetijd

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel. Hij trok de hengel naar zich toe en reikte naar de doek. Fijn, die is droog, sprak hij tegen niemand in het bijzonder. Nog geen meter verderop zat zijn broer. Aan de kleur van de theedoek aan zijn hengel, zag hij dat deze nog kletsnat was. ‘Geen zorgen broer, de mijne is er klaar voor,’ riep hij. Hij pakte de theedoek en liep met zijn broer het huis in waar de rest van zijn familie vol verwachting wachtte. Zijn moeder stond al met de theepot klaar. Vier handen pakten ieder een punt vast en lieten de doek zo hangen dat zich een kom vormde. Moeder begon te schenken. Familieleden drongen zich met open mond onder de doek om de doorsijpelende thee te nuttigen. ‘Zo, die kan weer naar buiten om te drogen,’ sprak hij tevreden. Hun wekelijkse theekransje vonden ze maar wat gezellig. Koffie dronken ze nooit. Van een koffiedoek had immers nog nooit iemand gehoord.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! Ik vind je fantasie geweldig. Hoe kom je er op! Kon alleen maar gniffelen. Met die laatste zin sluit je heerlijk af.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: De afsluitende zin maakt het verhaal grappig en hoewel ik me afvraag hoe leuk het is om hete thee over je heen te krijgen? Wat ik voor me zie is alles behalve comfortabel maar dat zal aan mij liggen :D Van theedoek naar handdoek vond ik afleiden. Je wilde waarschijnlijk niet 2 x hetzelfde woord gebruiken?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
NatasCm wat fijn dat je het leuk vind. Dankjewel I-Kat comfi was ook niet de bedoeling :unibrow: ooh nee handdoek is echt een fout. Dankjewel :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans, Origineel verhaal met een leuke woordvondst in de laatste zin. Probeer strak te formuleren, dat leest vlotter:
sprak hij hardop maar tegen niemand in het bijzonder.
- sprak hij tegen niemand in het bijzonder.
Aan de kleur van die aan zijn hengel hing, zag hij dat deze nog kletsnat moest zijn.
'Die' is wat verwarrend, noem gewoon die theedoek nog een keer: - Aan de kleur van de theedoek aan zijn hengel zag hij dat deze nog kletsnat was. kan ook zonder hengel: - aan de kleur van zijn theedoek zag hij dat deze nog kletsnat was. specifiek: - zijn theedoek was nog kletsnat zag hij aan de donkere tint.
en liep samen met zijn broer
- samen is overbodig, 'met' is precies genoeg. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, jij fantasievolle wierdo. ;) [Hij pakte de theedoek er vanaf en liep met zijn broer het huis in waar de rest van zijn familie vol verwachting zat te wachten.] Van de hengel afpakken? Zat het ding niet vast omdat het ding wapperde? Suggestie: 'waar zijn familie vol verwachting wachtte'. Bekt lekkerder. Waarom 'verschillende familieleden'? Wellicht gewoon 'familieleden'? Bestaat een koffiedoek? Is dit Limburgs?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili, de praatgroep is dit schuld :D fijne tips, dankjewel. Ga ik morgen mee aan de slag. De koffiedoek bestaat ook in Limburg niet, daar hebben wij ook nooit van gehoord ;). Morgen kom ik bij jouw verhaal langs.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha, Nancy, scheurbuik! Wat een originele en volkomen gestoorde invulling van de opdracht! Ik moet even bijkomen, hoor. Chapeau!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@schrijfcoach Elizabeth, dankjewel voor je fijne reactie en compliment. :) @Ha Ton, je weet dat als ik jou scheurbuik bezorg dat mijn dag goed is. Dankjewel :D

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... hoorde je de knal van mijn lach? Waartoe een wapperende theedoek aan een hengel al niet kan leiden. Heel nuchter, er zijn geen koffiedoeken; prachtig.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling van het woord theedoek, Nancy. Gelukkig houden ze het bij één keer per week, want het lijkt me wel een hoop geknoei.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel origineel. En zo nuchter verteld, dat er eigenlijk geen reden is om het niet te geloven. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, jij kan in mijn hoofd kijken ! Ik vroeg me af, vanwaar toch 'theedoek'. Daarvoor heb ik ondertussen gespiekt op Wikipedia, maar jouw verhaal geloof ik liever. Heel leuk geschreven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, er zijn mensen die eerst aan de wiet moeten vooraleer ze een dergelijk verhaal kunen schrijven. Jij kunt het van nature. Kostelijk bedacht. Tips heb je al gekregen, dus ik onthou (of is dat 'onthoud'?) mij van verder commentaar. Met veel plezier gelezen. :D

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een origineel verhaal weer Nancy. Hartelijk om je koffiedoek gelachen. Zo denk ik nog eens even na over het woord theedoek! Hij pakte de theedoek er vanaf, voor mij zou voldoende zijn: hij pakte zijn theedoek. Dat hij hem losmaakt, weet de lezer al omdat hij vastzit aan de hengel. Heel graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Sarina, dankjewel. Wikipedia is niet betrouwbaar :unibrow: dankjewel @Willemina, :lol: stoned van nature, dankjewel @Mw Marie, dankjewel en wat een goede tip, super. Pas ik straks aan. @ Stella :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Theedoek, vaatdoek, handddoek. Hoe dan ook, met grote fantasie heb je een leuk verhaal geschreven, Nancy!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, wat een lekker maf en grappig verhaal heb je er van gemaakt; ik zie het voor me :D Heel erg graag gelezen (en gelachen) !