#216 Is er plaats in de verleden tijd? zou het zonder mij niet veel beter zijn? -> quote

Met een zucht plof ik op een zitplaats in de warme bus. Mijn boekentas laat ik op de grond vallen. Ik kijk om me heen, het is druk in de bus waardoor er nog maar enkele plekjes leeg zijn in de bus. Ik kijk om me heen en vraag me af wat ik hier doe. De bus stinkt en het is veel te warm, mijn trui plakt tegen mijn lichaam doordat ik zweet. Ik heb net twee uur lo gehad en ik begrijp echt niet waarom we zo nodig moeten sporten op school. 30 minuten lopen is veel te vermoeiend en dan verwachten ze nog van mij dat ik kan op letten tijdens wiskunde. Ik heb 50 minuten lang tijdens de wiskunde les zitten stinken in die klas, het was ook een zeer nutteloze les. Ik onthoud toch nooit iets van wat ze zeggen. Wat doe ik op school? Ik ben er veel te dom voor, dus waarom zou ik in godsnaam naar school moeten gaan? Het helpt toch geen zak. Dan zou ik niet op deze bus zitten en iemands plaats in beslag nemen. Weet je wat? Misschien zou ik beter helemaal niet bestaan! Ik ben dom want ik haal steeds slechte punten hoe hard ik ook leer. Ik ben lelijk want hoeveel make-up ik ook gebruik het verbouwd mijn gezicht alleen nog meer. Ik ben onhandig want maak alles kapot. Ik verpest altijd alles dus waarom zou ik blijven? Ik hoor hier niet? Draai de klok om zodat ik een eicel was. Misschien kan ik dan proberen niet te bestaan. Maar misschien als jij me helpt haal ik wel goed punten, wordt ik wel mooi door een brede glimlach. Please hou me hier of ik vertrek

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk aan het nummer van Nielson IJskoud, hoewel Het is goed ook zou kunnen. Er zit nog een nummer in mijn hoofd, maar dat komt uit de jaren zeventig. Ik kan het me nu even niet herinneren en als ik zo lees ben jij te jong om het te kennen. Lieve Imani, kijk nog maar eens goed in de spiegel, jij mag er wezen! Even een zeurtje: wordt ik= word ik. Bij ik komt nooit een t of de stam van het werkwoord moet een t zijn. Ik zit bijvoorbeeld. Rotterdammers plaatsen wel overal een t achter, maar het blijft fout, ha ha.
18 oktober 2018 - 10:41

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar scholierensentiment. Ik ken het lied waardoor je je hebt laten inspireren niet en weet dus niet in hoeverre je daaruit put voor de verhaallijn of in hoeverre je een eigen invulling bij het gevoel uit het liedje hebt geschreven. Voor mij is de overgang nu wat plotseling. Wat verder opvalt: het woordje bus. Voordat ik drie regels gelezen heb, ben ik het al vier keer tegengekomen.
18 oktober 2018 - 13:22

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bazart lees ik ad Levina, voor het eerst gehoord. Leuk weer wat ontdekt. Mooi beschreven middelbare schoolsyndroom oftewel het lelijke eendje, dat later een prachtige zwaan wordt. Ik kan me deze tijd na al die jaren nog herinneren. Het gekke is, medescholieren denken hetzelfde over zichzelf, maar jij herkent dit niet aan hun buitenkant. Volwassen worden gaat altijd door een onzekere periode, die je mooi weergeeft. Graag gelezen, fijn weekend.
19 oktober 2018 - 21:26

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geen idee over welk lied het gaat. De tweede en derde bus zou ik weglaten. Het is al duidelijk waar je bent. Het is snikheet in de bus. Mijn trui plakt tegen mijn lichaam. (Een idee) op letten - opletten wiskunde les - les wordt ik - word ik Arme zielenpoot. Volgende keer toch maar lekker gaan sporten? Dan wordt je geest leeg. Leuk om een dergelijke invulling van de opdracht te lezen.
20 oktober 2018 - 3:31

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Knap hoe je verhaal naadloos past bij de quote. Heb een paar dingen zitten beluisteren van Bazart, mooi! Mocht dit non-fictie zijn bedenk dan maar dat aan alles een eind komt en dat elk avontuur begint met het eerste kleine stapje. Ja natuurlijk is er plaats voor je, je moet 'm alleen maar innemen.
21 oktober 2018 - 17:25

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het scholierenleed (pakkend omschreven door Jurrit :thumbsup: ) wordt hier duidelijk neergezet. Neem de schoonheidsfoutjes ter harte en schrijf compacter dan wordt het een passend volwassen stuk vanuit een scholier ;)
21 oktober 2018 - 20:13

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met de bovenstaande reacties. In de eerste paar zinnen komt 'de bus' vaak terug, deze herhaling is overbodig. Ik denk dat veel scholieren hierover nadenken. Graag gelezen!
24 oktober 2018 - 0:30