#224 trots en vooroordeel

“Es, zit je nou weer naar die groene bal te staren?” “Helemaal niet.” “Waarom stuur je niet gewoon een berichtje?” “Ja, dag.” “Nee, het idee alleen al. Natuurlijk blijf je liever staren.” “Tanja heeft drie suffe filmpjes gepost en hij heeft ze allemaal binnen vijf minuten geliked.” “Jij ook." "Ja, ze is toch nog wel een vriendin. Soort van." "Waarom plaats jij dan geen suf filmpje?” “Ik ga toch geen súf filmpje posten?” “Een leuke dan?” “Ik ga geen filmpje posten, alleen maar om een likeje te krijgen.” “Nee. Jij wilt natuurlijk helemaal niet leuk gevonden worden.” “Waarom zou ik zijn like willen. Als hij ze zo makkelijk geeft. Aan Tanja.” “Hé, gast. Wat zit jij nou te doen?” “Niks.” “Tanja? Zit jij Tanja te liken?” “Nou ja-” “Ik dacht dat jij-” “Het is maar voor de aardigheid, ze doet toch d'r best op die filmpjes.” “'Tuurlijk, man.” “Het is niet belangrijk.” “Wacht effe. Van wie zijn die andere likes? Zie ik daar … jawel. Esther!”

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een stukje helemaal van deze tijd. Ik moest het wel twee keer lezen, maar dat geeft niet. De onzekerheid van een beginnende verliefdheid. Die sociale media maken het er niet makkelijker op. gr. Nynke
14 december 2018 - 10:31

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, Met veel plezier las ik jouw frisse en eigentijdse stukje. Het thema origineel benaderd: sociale media is bij uitstek de plaats van schijnwerelden vol misverstanden. Subtiel onder de oppervlakte een spannend spel van verliefdheid, jaloezie en vooronderstellingen. Prima dialoog Met onderhuidse spanning. Ik aarzel over ‘likeje’ (In combinatie met filmpje). Het verkleinwoord geeft wel een (gespeelde) minachting voor likes goed weer. Bewust zo gekozen?
16 december 2018 - 13:51

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie het zo voor me schrijvenmaar,twee jonge meiden met hun trots en die onzekerheden in de liefde, wel of niet. Door jou zo goed neergezet in, naar het lijkt in zo'n simpele dialoog. Prachtige lagen eroner, ga het zeker nog eens lezen ter lering en vermaak! Fijne zondag.
16 december 2018 - 15:44