Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tekst corrigeren.

Beste mensen, Ik ben op zoek naar een redacteur om mijn manuscript indien nodig te corrigeren. Mag ik weten hoe jullie dat doen? Sturen jullie het manuscript direct naar de uitgever of eerst laten corrigeren? Ik zag dat de tarieven best hoog zijn :( Verder, is er een prima redactiebureau dat niet zo duur is? Alvast bedankt!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Corrigeren is een vak mensen, geen vrijwilligerswerk. Tenzij je met elkaar bevriend bent en dit soort zaken voor elkaar over en weer doet. Maar verwacht niet dat dit soort diensten altijd gratis zijn. Ik kan natuurlijk niet namens Thérèse en Anoukboek spreken, maar ik neem aan dat zij ook een boterham moeten verdienen!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doet me een beetje denken aan mijn man die, toen hij nog niet zolang in de ict werkte, door allerlei familieleden, vrienden, buren en kennissen en vage kennissen falende computers toegeschoven kreeg. Uiteindelijk ging daar zoveel tijd in zitten, dat er bijna geen tijd meer overbleef voor betaald werk, en werden sommige mensen nog boos ook als ze moesten wachten omdat een betaalde klus voorging. Want: 'we kennen elkaar toch?' Hij heeft toen van de ene op de andere dag moeten besluiten om voor niemand meer iets gratis te doen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn de gemiddelde prijzen trouwens voor het beoordelen van een manuscript of in ieder geval gedeeltes ervan?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er gaat toch een hoop tijd inzitten, als je iets gratis doet. Dat merk ik nou ook. Ik organiseer een grote happening op donderdag (ja, ik, de gigachaoot...) en eer je iets echt compleet en correct hebt afgehandeld... tjee. Hele dagen vol sms en mail komen wekelijks voor in mijn agenda. Maar het is nu bijna af. :confused: Ppppfffft. :) "Tijd kost geld", is helemaal waar. :nod:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik doe de laatste tijd niet anders dan corrigeren. Nu mijn eigen teksten nog. Was ik daar met net zo scherp. Er gaat inderdaad veel tijd inzitten, maar ach. Ik ben ook een chaoot en ik ontmoet meer chaoten. Eigenlijk ben ik minder chaotisch naar anderen toe dan naar mezelf. :confused: Mara, ik wens je heel veel succes.