Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor september 2010?

Augustus zit er bijna op, tijd voor een nieuw doelentopic: Wat zijn je schrijfdoelen voor september (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. Als je nog even stil wil staan bij afgelopen maand, kun je dat hier doen: http://www.schrijvenonline.org/forum/105353. Inspirerend citaat van de maand (hij blijft leuk): 'I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.' - Douglas Adams Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn wensen voor sept: - ms T&T afmaken (proeflezer + naar uitgever 30 sept) - wekelijks 1-3 hoofdstukken aan ms OS (max. 1 uur per hoofdstuk) - freestylen naar behoefte: (jeugd)poëzie schrijven, spelen met de fantasycursus, kijken naar Vlaamse Filmpjes wedstrijd (einddatum 30 sept) of ... ? Alles op een lekker ontspannen en inspirerende manier (niks moet, en niks heeft haast)!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Mijn manuscript afronden (en opsturen?) 2. Een keuze maken tussen een halfaf-verhaal en een kwartaf-verhaal om af te schrijven voor JFP. Aangezien het met die halfaffe niet zo lukt zit ik er dus over te denken met dat kwartaffe verhaal verder te gaan (maar met alleen denken kom je geen letter verder). 3. Proberen of het wat wordt met een non-fictie boekje dat ik zou gaan schrijven. Sowieso een proeftekst opsturen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Judy, misschien kun je in de titel september veranderen in sept., want nu breekt hij hem af na 'voor...'?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met het oog op mijn nieuwe studie, wil ik eigenlijk niet te hoge doelen stellen. Ik krijg het druk, dus schrijven zal vooral in de vrije uurtjes en in de weekenden gebeuren, denk ik zo. Mijn doel voor september is het afmaken van mijn manuscript. Ik heb nog 6 hoofdstukken te gaan en weet niet of het gaat lukken om ze allemaal af te maken, maar ik ga mijn best doen! Mijn doel voor augustus was/is elke dag 1.000 woorden schrijven. Dat ging op zich best lekker, hoewel ik pieken en dalen had. De enige dag schreef ik met gemak zo'n 5.000 woorden, de andere dag kwam ik écht niet boven de 600 uit.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaallijnen! In boek 1 had ik één verhaallijn en veel hoofdpersonen. Enkele van die hoofdpersonen gaan in deel 2 hun eigen stuk van het avontuur beleven, en nou zit ik mezelf gek te maken met lijsten om alle data en gebeurtenissen in elkaar te laten grijpen. (Hier ben ik dus niet goed in.)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In September wil ik elke dag minstens 500 woorden op papier zetten, wat ik me eigenlijk al veel langer had voorgenomen maar nog niet echt wilde vlotten... Als ik dit volhoud hoop ik eind September mijn verhaal klaar gestoomd te hebben en naar de uitgever die ik voor ogen heb te kunnen sturen... Ik ben al een eind op weg, maar er moet nog genoeg gebeuren... (En dan maar hopen dat ik in de doelen van Oktober kan zetten dat die van September behaald zijn!)

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanaf volgende week begin ik weer in een strak ritme aan mijn nieuwe roman. Elke dag van 9 tot 12. Ik wil in september het eerste hoofdstuk klaar hebben.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3-maanden-plan: - september-oktober - nieuwe roman plannen volgens deze methode http://www.advancedfictionwriting.com/art/snowfla… - november - NaNoWriMo http://www.nanowrimo.org/nl/node wedstrijden: - AnyBookAward van ABC (deadline is uitgesteld tot 18 oktober :) ) - Fantastels (deadline 31 oktober) en dan nog wat ideeën voor kortverhalen verder researchen en plannen

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorig jaar had ik ergens in september mijn jaardoel helder. Dat wil ik nu ook weer. Dus dat wordt het doel voor september: een nieuw doel en plan voor het jaar, dat voor mij loopt van september tot september. Vorig jaar was mijn doel: iedere dag een sonnet schrijven, in totaal minstens 300. Het plan was: op dagen waarop het mogelijk is om het ontbijt uit te stellen, pas ontbijten als er een nieuw sonnet staat. In de loop van het jaar heb ik het plan wel wat aangepast. In de afgelopen maanden (zomer) ging ik vaak naar buiten, een stuk fietsen of zo, en dan stond ik mezelf pas toe om weer naar huis te gaan als er een sonnet was. Dus dan kon ik eerder op de dag gewoon eten. En bijvoorbeeld 's avonds mijn sonnet schrijven. Het komende jaar wil ik kunnen schrijven gewoon op het moment dat ik voor die dag in mijn agenda zet. Zou evengoed best kunnen dat ik iets leuks plan onmiddellijk daarna ;).

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede vraag en goed topic! Ik wil graag in september de eerste vier hoofdstukken van mijn tweede boek scherp onder de loep nemen en waar nodig aanpakken en schrappen, schrappen, schrappen. Er mankeert iets aan maar ik weet nog niet precies wat, dat ga ik eens even uitzoeken. Nu, na de zomervakantie, zou ik er weer met een frisse blik naar moeten kunnen kijken. En dan als het even lukt een begin maken met het vijfde hoofdstuk.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga weer van start. Van 18 mei af heb ik weinig gedaan, weinig kunnen doen, en nu ga ik er weer voor. Nou ja, morgen dan. Ik kom net terug van Vlissingen waar wij voor 5 dagen een kamer met zeezicht hadden geboekt om de vlootschouw te kunnen zien... Vandaag zit ik nog een beetje vol met afspraken, maar vanaf 1 september is het afgelopen met luilakken!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen: 1. Mijn Vlaams Filmpje insturen 2. Deel vier van mijn serie jeugdverhalen schrijven (al mee bezig) 3. Proeflezers vinden voor deel één 4. Artikelen blijven schrijven voor een website 5. Minstens één kort verhaal schrijven voor volwassenen (misschien voor de Unleash Award)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Ik moet ook mijn Vlaams Filmpje eindelijk naar België schoppen. 3. Nogmaals mijn verhaal voor de Unleash Award herschrijven vóór half sept, dan kijken er nog wat mensen naar.
Waren al gelukt.
4. Les drie van mijn AVI-cursus doen.
Deze had ik geschrapt, maar ik heb vandaag toch de eindopdracht kunnen versturen.
2. Starten aan mijn MS, heb net de laatste stap die ik wilde doen van de sneeuwvlokmethode gedaan. Alle scènes staan nu kort omschreven in een excelbestand. Eerste twee hoofdstukken minimaal schrijven.
Was geschrapt, blijft geschapt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen voor deze maand. * Vlaams Filmpje redigeren en opsturen * Mijn eerste sonnet schrijven * Een goed plot verzinnen voor een jeugdverhaal, waar ik al 1000 woorden voor heb. * Een vervangende vulpen zoeken... mijn mooie Parkerpen is gevallen en de punt boog krom... :crybaby: Geen pen gevonden, die zo lekker schreef...

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog steeds het doel om mijn boek af te maken. Ben nu bezig met alles te veranderen en aan te passen. Dus ik denk dat het September 2011 gaat worden Verder mijn cursus afmaken en misschien nog wel een nieuw IPhone spel uitbrengen

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel ver komen met het herschrijven van mijn roman over Middelwoud. Hopelijk helemaal. Milonga moet me daarbij een heel stuk op weg helpen!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben niet goed in het halen van doelen. Ik werk het best met onontwijkbare deadlines. :) Mijn augustusdoel blijft gewoon staan voor september: de helft van de rest van mijn verhaal schrijven.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben niet goed in het halen van doelen. Ik werk het best met onontwijkbare deadlines. :)
Dat herken ik. Maar mijn doelen hier op internet te zetten, is toch wel een extra stok achter de deur, vind ik. Al is dat in juli een pak beter gelukt dan in augustus.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3-maanden-plan: - september-oktober - nieuwe roman plannen volgens deze methode http://www.advancedfictionwriting.com/art/snowfla… - november - NaNoWriMo http://www.nanowrimo.org/nl/node wedstrijden: - AnyBookAward van ABC (deadline is uitgesteld tot 18 oktober :) ) - Fantastels (deadline 31 oktober) en dan nog wat ideeën voor kortverhalen verder researchen en plannen
Het plannen van mijn roman gaat voorspoedig, ik wilde een stap per week doen en heb nu zelfs voorsprong. Het verhaal voor ABC is herschreven en nog eens aan Engelstalige proeflezers voorgelegd. Ik heb gisteren de eerste 60 bladzijden van het Fantastels juryrapport van vorig jaar doorgenomen, ter voorbereiding. Heb 3 verhalen geselecteerd die met het nodige herschrijven kunnen ingestuurd worden, waaronder één veteranenverhaal. Maar misschien schrijf ik wel nog een heel nieuw verhaal.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* 5000 woorden per week toevoegen aan mijn manuscript (is al gelukt voor de eerste week:))

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wil ik een kort verhaal schrijven en het vervolgens herschrijven tot ik er echt tevreden mee ben of in ieder geval het gevoel heb dat ík er niets meer aan zou kunnen verbeteren. Normaal gooi ik de verhalen er namelijk uit om ze onmiddellijk te vergeten of op te sturen naar een wedstrijd. Later ontdek ik dan dat er toch nog wel wat i's zonder puntje te vinden waren.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn augustusdoel was: op naar de 50K en tijdig opsturen naar de uitgever. Dat doel werd afgelopen zaterdag bereikt, hoewel het aantal woorden op 49.600 bleef steken (maar een kniesoor die daar op let). Nu dus op naar mijn septemberdoel: 10.000 woorden erbij (en dat elke maand). Dan blijf ik binnen de planning die ik mezelf heb opgelegd, en dat voelt :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil deze maand stug doorwerken met mijn historische jeugroman: Genoveva van Brabant. Midden september komt mijn redacteur hier thuis praten over het redigeren van mijn nieuwe boek: Senta's Bruidsvlucht. Er hoeft gelukkig niet zo veel aan te gebeuren maar wel wat en ik ben daar heel erg benieuwd naar.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok, ik moet gewoon de draad weer oppakken. De kinderen zitten weer op school. Er is schrijftijd. Ik moet: Antwoorden bedenken op vragen van een interview voor Meander. Spannend maar moeilijk. Goh. Minstens drie tijdschriften bestoken, twee met gedichten, een met een verhaal. Dat verhaal ga ik opsturen naar een Berbervriend van me, om te controleren op traditionele details, en dan mss nog lichtjes aanpassen. En het belangrijkste: Ik moet mijn boek weer oppakken. Het eerste deel is herschreven, nu het tweede deel nog. Ik wil drie hoofdstukken herschrijven met de nieuw verhaallijn. Zo.