Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor september 2010?

Augustus zit er bijna op, tijd voor een nieuw doelentopic: Wat zijn je schrijfdoelen voor september (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je in dit topic ook je vorderingen bijhouden. Als je nog even stil wil staan bij afgelopen maand, kun je dat hier doen: http://www.schrijvenonline.org/forum/105353. Inspirerend citaat van de maand (hij blijft leuk): 'I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.' - Douglas Adams Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september zijn: *Een stapelgedicht creëren voor een prijsvraag en deze (ook echt) opsturen. *Mijn artikel over Moeder Teresa voltooien en verzenden *Een sprookje schrijven, dat ook echt op een sprookje lijkt. Me verdiepen in de verborgen wereld van het sprookje.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor deze maand zijn: - De schrijfcursus die ik volg afronden - Mijn marathonverhaal lezen en voorzien van herschrijfideeën. - De eerste twee hoofdstukken herschrijven en als het erin zit :? : - Mijn Vlaams filmpje afmaken en opsturen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stil in deze draad. Hoe gaat het met jullie doelen? Het plannen van mijn roman vordert gestaag, ik zit op schema en heb er lol in. Ben vorige week begonnen met het herschrijven van een verhaal voor Fantastels, en daar ga ik nu mee verder.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb minder tijd dan gepland :( Bij mijn vorige studie was ik letterlijk nog geen 10 uur per week met die studie bezig (incl. reistijd). Nu ben ik vijf dagen de gehele dag bezig en ik moet vier keer in de week om 6.15 op (géén ochtendmens) en dus vroeg naar bed (en we eten laat). De avonden zijn dus voornamelijk met m'n moeie hoofd dingen lezen (en als ik 't niet meer opneem, dan maar forummen) en in het weekend het uitwerken. Zelfs met m'n werk loop ik echt gigantisch achter... Ik denk dus dat ik wat doelen ga schrappen/wijzigen. Het was: 1. Ik moet ook mijn Vlaams Filmpje eindelijk naar België schoppen. 2. Starten aan mijn MS, heb net de laatste stap die ik wilde doen van de sneeuwvlokmethode gedaan. Alle scènes staan nu kort omschreven in een excelbestand. Eerste twee hoofdstukken minimaal schrijven. 3. Nogmaals mijn verhaal voor de Unleash Award herschrijven vóór half sept, dan kijken er nog wat mensen naar. 4. Les drie van mijn AVI-cursus doen. 1. Gaat deze week hopelijk gebeuren. Evt. zaterdagochtendvroeg naar het station, moet daarna met vriend naar Utrecht (hij heeft daar een sol.gesprek). 2. Geschrapt. :crybaby: 3. Niet meer herschrijven, maar er zijn toch al diverse rondes geweest. Wel nog even op wat over het hoofd geziene foutjes eruit trachten te halen en dan later deze week insturen. 4. Ik denk dat ik ook deze zal moeten schrappen. :crybaby: Ik hoop dat het bij jullie beter gaat :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjaan, tienduizend woorden/maand! :eek: Hoe doe je dat?
Geen idee :confused: Heb jij een goede tip? Nee, geen gekheid. Ik heb de plotlijn nu redelijk goed in de steigers staan. Dus nu is het vooral een kwestie van uitschrijven. Geen idee of het me lukt om het vol te houden, maar dat zien we dan wel weer.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier veel gaande, maar nauwelijks aan mijn schrijfwerk... Heb de afgelopen tijd flink geklusd in huis, inclusief mijn schrijfstudio, die niet echt meer representatief was. Ik wilde een creatievere en professionelere omgeving, waar het naast goed werken, ook goed mensen ontvangen is (ik geef hier nl. ook les en werk er ook samen met anderen). Nu begint het dan echt ergens op te lijken, en heb ik ook wat meer rust om te schrijven. 1. MS T&T heeft stilgelegen, ga ik vanaf vandaag weer aan beginnen. 2. Samenwerkings MS is nu in grote lijnen afgerond. De komende dagen helemaal herlezen en feedback geven, a.s. donderdag heb ik een bijeenkomst. 3. Freestylen gaat goed. Ik heb een tekentablet van iemand geleend en ben weer begonnen met illustreren! Wil mettertijd een jaar of wat uittrekken om digitale illustratie onder de knie te krijgen en te klooien met een prentenboek.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september zijn: *Een stapelgedicht creëren voor een prijsvraag en deze (ook echt) opsturen. gelukt *Mijn artikel over Moeder Teresa voltooien en verzenden gelukt *Een sprookje schrijven, dat ook echt op een sprookje lijkt. (nog) niet gelukt Me verdiepen in de verborgen wereld van het sprookje. Dat doe ik (nog) niet. Ik vind het belangrijker om me eerst te verdiepen in het beter schrijven over gevoelens, daarom wil ik deze maand 'Het Schrijfhandboek' van Saskia de Bruin uitgelezen hebben.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In september wil ik: a. starten met de cursus Korte Verhalen en Romans schrijven van het NTI b. de eerste versie van mijn eerste kort verhaal in het Nederlands op papier hebben c. het verhaal in het Engels waar ik aan werk afgerond hebben tot een goed leesbaar geheel d. een of twee schrijfmaatjes vinden die net als ik bereid zijn veel tijd te stoppen in het verbeteren van het eindproduct.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedacht me laatst dat het bij mij niet echt meer opschiet met nieuwe gedichten, m'n inspiratiebubbel lijkt opgebruikt (bekend fenomeen in mijn geval). Ik wilde me daarom als doel stellen om in september iniedergeval nog één nieuw gedicht te schrijven, spontane inspiratie of niet. Vlak daarna vond ik de bollenstreek wedstrijd, waardoor ik nu opeens met vier limericken zit :D Mijn schrijfdoel pas ik aan naar: in september iniedergeval nog één 'serieus' gedicht te schrijven

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen vind ik nu lastig omdat ik momenteel weinig tijd heb om te schrijven. Binnenkort wil ik wel beginnen met een nieuw project op schrijfgebied na een aantal korte verhalen deze zomer te hebben afgerond. Het eerste schrijfdoel dat ik wil bereiken , en of dat in september wordt gehaald is minder belangrijk, is het beslissen of ik mij wil wagen aan een fantasyverhaal en voor welke doelgroep ik dit wil schrijven.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Milonga heb ik een heel groot deel van mijn septemberdoel verwezenlijkt: ik heb 10 hoofdstukken (53 K) geproduceerd. Niet helemaal opnieuw geschreven, maar deels herschreven. Hoofdstukken door elkaar gegooid, personages weer opgedregd (ik had er eentje gewist maar na een opmerking van DeEllis toch weer op laten staan). Veel gepraat over de verhaallijnen ook, in Milonga met de andere M-gangers en op de heen- en terugreis met Waus en dat helpt me enorm bij het stroomlijnen van al die verhaallijnen die ik door elkaar aan het vlechten ben. Gaat lekker! Stiekem denk ik erover om in november weer mee te doen aan NaNoWriMo: maar dat mag ik alleen als ik Middelwoud versie 3 af heb... Dus hard werken!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb ms OS voor ruim de helft doorgelezen en voorzien van feedback. Mijn schrijfpartner gaat de komende twee weken de rest doen, waardoor ik al mijn aandacht kan besteden aan ms T&T (eind september moet ie naar m'n uitgever).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, de eindopdracht van de laatste les van de cursus is ingeleverd. Dat doel kan ik wegstrepen. Ik heb ook mijn ms gelezen en noteer de invallen die ik krijg. Het gaat goed!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
twee kort-verhaal ideeën uitwerken, een inzending naar een tijdschrift doen (is la behaald) en misschien meedoen aan een prijsvraag (maar dat weet ik nog niet zeker, moet wel goed voelen anders stuur ik niet in). groet, peTer

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
't Is dan wel al halverwege de maand, maar ik wil vóór oktober toch echt starten met mijn vierde manuscript/boek. Plot zit in brede lijnen in mijn hoofd, dus het moet lukken. Als het goed is, is het rond de kerstdagen zo ongeveer klaar... :D

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IK ga deze maand lekker achterover leunen, Hihi! In ieder geval ga ik afkicken van de dwangmatige schrijfziekte waar ik afgelopen anderhalf jaar aan geleden heb. Om te beginnen slaap ik nu acht uur per nacht en heb ik mijn laptop boven 'weggezet.' Ik hoop voornamelijk handtekeningen en lieve woordjes aan de kopers van mijn boek te mogen opschrijven, Ja, dat zou een heel mooi doel zijn voordeze maand, signeren!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjaan, tienduizend woorden/maand! :eek: Hoe doe je dat?
Geen idee :confused: Heb jij een goede tip? Nee, geen gekheid. Ik heb de plotlijn nu redelijk goed in de steigers staan. Dus nu is het vooral een kwestie van uitschrijven. Geen idee of het me lukt om het vol te houden, maar dat zien we dan wel weer.
Elke dag een vast aantal woorden, is dat wat voor je? @Mijre, wat jammer dat het zoveel tijd kost zeg :( @Sgoojur, zet 'm op met handtekeningen en lieve woordjes schrijven :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3-maanden-plan: - september-oktober - nieuwe roman plannen volgens deze methode http://www.advancedfictionwriting.com/art/snowfla… - november - NaNoWriMo http://www.nanowrimo.org/nl/node wedstrijden: - AnyBookAward van ABC (deadline is uitgesteld tot 18 oktober :) ) - Fantastels (deadline 31 oktober) en dan nog wat ideeën voor kortverhalen verder researchen en plannen
Ik vertrek morgen op vakantie, dus hoewel ik wel nog wil schrijven op de trein en de bus, beschouw ik september als afgelopen. Ik heb al mijn doelen gehaald deze maand. Ik heb nog altijd voorsprong bij het plannen van mijn roman. Ik heb mijn verhaal voor de ABA herschreven, en voor Fantastels heb ik gisteren een verhaal naar een proeflezer gestuurd. Ik heb ook 5 plots in mijn ideeënschriftje staan waar ik morgen op de bus dus meteen aan zou kunnen beginnen, naast nog een paar verder te researchen en uit te denken ideeën.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij is bijna voorbij, de maand september. En ik heb geen uitgewerkt plan voor het komende jaar. Ben er wel mee bezig geweest. En nog. Vorig jaar was het makkelijker. Toen zei ik gewoon tegen mezelf: iedere dag een sonnet, minstens 300 in een jaar. Dat is gelukt. Met sonnetten schrijven ga ik gewoon door natuurlijk. Maar er moet nu ook aan de weg getimmerd worden. Daar ben ik mee begonnen, van de zomer al. Heb voordrachtlessen gevolgd. Was leerzaam. Het afgelopen weekend kon ik het geleerde in praktijk brengen: vijfmaal optreden in het openbaar, waarvan driemaal met microfoon. De laatste keer was ik redelijk te verstaan ;). Vooral bij het sonnet over de Anne Frankboom (staat ook op mijn blog, www.betjesonnetje@wordpress.com) stonden de mensen aandachtig te luisteren. Ik benut voorlopig iedere gelegenheid die ik krijg om mijn gedichten voor te dragen. Daarnaast wordt het tijd, denk ik, om iets in druk te laten verschijnen. Daar heb ik wel een paar ideeën over, maar een degelijk plan heb ik nog niet gemaakt. Dus dat schuift op naar oktober: een voorlopig plan maken voor de promotie van mijn sonnetten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Hekate: fijne vakantie! Ik kan er zelf ook wel één gebruiken... @ tantebetje: leren voordragen of vertellen, lijkt me ook heel interessant. Dat is natuurlijk een vak apart. Hoe gaat het met de anderen? September zit er alweer bijna op.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn ms die eind september naar de uitgever moet, vlot lekker. En ik heb er erg veel plezier in (i.p.v. stress, zoals in het begin). Een proeflezer heeft het inmiddels 2x doorgenomen, overmorgen kan hij op de mail. Verder ben ik weer gaan illustreren, digitaal deze keer, en geniet ik erg van mijn opgeknapte schrijfstudio. Ik heb nu een kast op wielen, in de vorm van een poppenhuis, waar ik als een display mijn gepubliceerde werk in heb gezet. Zo leuk! Ik wil er ook nog verlichting in maken.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas, ik ga mijn doel niet helemaal halen, maar ik ben wel een heel eind gevorderd met de tweede versie van mijn roman. Helemaal af krijg ik het niet deze week, maar het einde is in zicht. Volgende maand heb ik een veel hardere deadline. Om van mezelf met NaNoWriMo mee te mogen doen moet dit MS helemaal af zijn! Dus dat wordt nog even hard werken. Maar het gaat lukken, want NaNo wil ik niet overslaan. Als het lukt om op 1 november helemaal klaar te zijn met mijn roman (voor zover een roman ooit helemaal af is) dan heb ik deze in precies een jaar tijd geschreven. Ik ben er namelijk vorig jaar mee begonnen met NaNoWriMo.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ohw prut, september is alweer heel bijna voorbij en heb nog steeds geen gedicht geschreven. Wel twee ideeen die aan het pruttelen zijn, maar nog niks concreets op papier @tantebetje: leuk dat je hebt opgetreden met je gedichten

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ tantebetje: leren voordragen of vertellen, lijkt me ook heel interessant. Dat is natuurlijk een vak apart.
Ja, het is heel wat anders. Niet mijn sterkste kant ook. Maar het moet gebeuren. En oefening baart kunst. @Saya: volgens mij heb je een verdienstelijke limerick geschreven, telt die niet mee dan? Ga ook maar oefenen met voordragen, als je straks gewonnen hebt, moet je ook :).

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had zo'n vaag doel, dat ik kan zeggen dat ik het gehaald heb, maar ook dat ik het niet gehaald heb. :D Had een maand geleden geen vermoeden hoeveel tijd m'n studie zou gaan kosten, dus ik vind het wel geslaagd, ben toch mooi opgeschoten. :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Mijn manuscript afronden (en opsturen?) 2. Een keuze maken tussen een halfaf-verhaal en een kwartaf-verhaal om af te schrijven voor JFP. Aangezien het met die halfaffe niet zo lukt zit ik er dus over te denken met dat kwartaffe verhaal verder te gaan (maar met alleen denken kom je geen letter verder). 3. Proberen of het wat wordt met een non-fictie boekje dat ik zou gaan schrijven. Sowieso een proeftekst opsturen.
1. Gelukt. Ergens komende week gaat het op de post. 2. Verhaal niet voor JFP afgemaakt, maar wel herschreven en ingestuurd voor De Gestreepte Boekjes. 3. Niets meer geworden.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor deze maand zijn: - De schrijfcursus die ik volg afronden - Mijn marathonverhaal lezen en voorzien van herschrijfideeën. - De eerste twee hoofdstukken herschrijven en als het erin zit :? : - Mijn Vlaams filmpje afmaken en opsturen.
Het is anders gegaan dan gepland. - De schrijfcursus is afgerond. - Mijn marathonverhaal is gelezen en ik heb en aantal herschrijfideeën. Ben nog niet begonnen met herschrijven. - Mijn Vlaams filmpje is niet af, wel heb ik een ander verhaal geschreven dat nu naar een proeflezer is en ben ik bezig met een verhaal voor Pica. Tevreden ben ik dus zeker.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik had geen schrijfdoelen voor september, maar oktober komt eraan.......