Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor december 2010?

Nieuwe maand, nieuwe doelen (of intenties, als je een vriendelijker woord wil gebruiken https://mail.google.com/mail/e/330): Wat zijn je schrijfdoelen voor december (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'We are what we repeatedly do. Excellence then is not an act, but a habit.' - Aristoteles Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, er is weer een nieuw doelentopic. Mijn doel uit november was meedoen aan de Nanowrimo. Dat doel heb ik strikt genomen gehaald, ware het niet dat ik de woordlimiet van 50.000 woorden heb moeten loslaten. Met de drukte op mijn werk, mijn opleiding en de aanstaande feestdagen was dat allemaal een beetje teveel van het goede. Toch heb ik er 10K bijgeschreven en daarmee kom ik op mijn doel voor december 2010, want dat is wederom (net zoals september en oktober) 10K aan mijn manuscript toevoegen. Ik wil 2010 afsluiten met een manuscript van minimaal 70.000 woorden en ik zit nu op bijna 59.000 woorden. Lijkt me te doen, zeker omdat ik tussen kerst en oud/nieuw vrij ben. Daarnaast wil ik nog aan een korte schrijfwedstrijd meedoen (die met het beginfragment op het station).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Normaal ben ik niet zo van de voornemens, maar voor deze maand maak ik een uitzondering. Na eerder een verhaal geschreven te hebben voor Fantastels wil ik nu meedoen aan de Castlefest schrijfwedstrijd; dit betekent dat ik voor 31 december zo'n 30.000 woorden moet hebben geschreven. Ik ben nu op zo'n 10.000 woorden, dus moeten er nog 20.000 woorden geschreven worden.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor december? Ik ben sinds september weer gestart met doelgericht schrijven, na een pauze van pakweg 15 jaar. In die tijd aan drie schrijfwedstrijden meegedaan, twee keer nominatie, 1x een stimulerende dubbelklapper: 1e prijs en juryprijs. In september j.l. een verhaal gestart, een maand gedaan over de verhaallijn, nu met de eerste uitwerking bezig. Ik kom een beetje krakend op gang, maar nu inmiddels 16K woorden. Voor december moeten daar nog eens minimaal 10K bij. Om alvast het nieuwe jaar in te kijken: halverwege januari wil ik een club proeflezers inschakelen om het voorlopige resultaat te peilen. Vandaag een verhaal voor een schrijfwedstrijd ingestuurd. Laat ik dat ook maar doen voor december, een verhaal of een gedicht. Leuke snacks. Verder in december: veel inlezen, veel orienteren. Uiteindelijk doel is publiceren, maar uitgeverijen aanschrijven, dat zal wel voorjaar 2011 worden.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe even rustig aan, na de NaNo. Ongelofelijk, dat iets wat met 'nano' begint toch zwaar kan wegen. Mijn creativiteit is even met verlof, merk ik. Ik heb die 50k verhaallijn toegevoegd aan de rest van mijn ms en nu ben ik voorlopig op mijn gemak het geheel van 138k lekker aan het herlezen. Als zich nog een doel ontwikkelt, kom ik er nog wel mee.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb NaNo niet gehaald dit jaar maar ik ga met het gedeelte wat ik heb aan de slag. Ik heb veel ideeën gekregen hoe het beter had gekund. Die wil ik nu gaan gebruiken om het verhaal te maken zoals ik het nu in gedachten heb. Dus mijn doel is deze maand beginnen aan een nieuw manuscript, dankzij NaNo.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In november heb ik voor het eerst meegedaan aan Nanowrimo en ik heb het ook gehaald. Dus, schrijfdoel bereikt zou ik zeggen :) In december wil ik verder gaan met het vervolg op mijn eerste roman (die verschijnt 13 januari). Het einde is in zicht en ik hoop het tegen het einde van het jaar af te hebben. Daarna kan ik beginnen met heel dat ding te redigeren.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou er even helemaal mee op. Ik krijg geen letter meer op papier de laatste tijd en heb besloten een tijdje rust te nemen en heel andere dingen te gaan doen. Ik ben ook gestopt met twitter,hyves en facebook. Misschien ga ik weer viool spelen of koop ik een keybord of neem ik celloles. Ik weet het nog niet. Het enige dat ik nog doe is mijn column voor de Catherine en zelfs dát kost me de nodige moeite. Ik heb geen zin meer om de 'schrijfster'uit te hangen, op allerlei beurzen te leuren met mijn hebben en hou'en, Ik ben moe en gefrustreerd en creatief uitgekakt. Ik zal ook hier op SOL weinig aanwezig zijn, Af en toe lezen war jullie allemaal mee bezig zijn, maar ik denk niet dat ik me veel zal mengen in de discussies. Kortom, mijn schrijfdoelen voor december ( en daarna) zijn nul. Veel succes allemaal!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterkte, Asdale, Zo te lezen heb je het ook wel even nodig, om wat anders te gaan doen. Vaak komen de goede dingen vanzelf weer als je er even wat afstand van neemt. Hopelijk heb je straks iets gevonden wat je voldoening geeft en je even afleid van het schrijven. Veel succes.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand moet echt mijn verhaal voor PICA helemaal perfect zijn. Als het lukt wil ik het tweede verhaal dat ik wil opsturen ook afronden. Meer plan ik niet, aangezien ik in de Kerstvakantie niets aan schrijven zal kunnen doen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor november was Nanowrimo en dat heb ik vrij gemakkelijk gehaald. In december laat ik mijn Nano even een maand rusten en wil ik mij enerzijds op mijn andere roman waar ik al langer mee bezig ben en anderzijds op kortverhalen toeleggen. Van mijn roman wil ik de proloog en eerste twee hoofdstukken herschrijven en als ik het resultaat goed genoeg vind, insturen voor de CastleFest Book Award. Ik wil verhalen schrijven voor de Unleash Award (deadline 31 december) en de themawedstrijd van PF (deadline 15 januari). Voor de eerste heb ik twee ideeën, voor de tweede één verhaal in eerste versie en één idee. Daarnaast wil ik ook twee oudere verhalen herschrijven, met het oog op een verhalenbundel die ik tegen augustus 2011 af wil hebben.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ashdale, ik hoop dat je creatieve bron zich snel weer zal vullen. Muziek, zoals je denkt te gaan doen, is vaak wel heel prettig. Ikzelf wil deze maand drie hoofdstukken schrijven uit mijn lange verhaal. Verder niets. Of...misschien een verhaal voor de wedstrijd Toekomstschrijvers. Ik heb al een idee, voor een jeugdverhaal, en misschien is het een leuk uitstapje. Maar, ik moet niet te veel hooi op de vork nemen in deze donkere dagen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
pfff. ik weet het niet. Asdale, ik voel met je mee, hier ook volledig uitgekakt en dan heb ik niet eens genanood.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterkte Asdale en Marjet. Succes voor iedereen! Mijn schrijfdoelen voor november heb ik niet allemaal weten te halen. Wel lukt het mij steeds beter om kort en bondig te schrijven(399-450 woorden), nu mag ik weer meer schrijven van mijzelf. Was van plan mijn dagboekverslaving eraan te geven, Kan het (nog) niet en het éne schrijven sluit het ander niet uit. Heb niet veel schrijfoefeningen gedaan uit de boeken waarover ik schreef. Ben begonnen met mijn levensverhaal vast te leggen en daarnaast gestart met het schrijven van een Fantasy verhaal. Een doel was ook een schrijfcursus volgen, is mij nog niet gelukt. Ben er wel voor aan het sparen. Heb meegedaan met een schrijfwedstrijd. De schrijfboeken die ik wou lezen heb ik gelezen. Ik ben wel blij zoals het afgelopen maand qua schrijven is gegaan. Wat ik anders ga doen? Kritischer naar mijn schrijven kijken, doch op een vriendelijker manier :-D Mijn schrijfdoelen voor december? Rustig aan doen, ik ben ook weer aan het werk, minder schrijftijd. Gek genoeg komt er wel meer uit mijn vingers. Ik leg mijzelf voor december geen specifieke doelen op. Heb het al druk genoeg. Ik ga wel verder met mijn Fantasy verhaal ( verder lezen en leren op SOL hoe ik mijn hoofdlijn weer kan vinden is mijn enige schrijfdoel). Als het zo voelt ga ik ook verder met mijn levensverhaal. Een elfje bedenken voor op kerstkaarten:-)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel sterkte, Asdale. Zoals Jeanet al zei, soms is het echt wel nodig om even afstand te nemen. Aan de rest: veel succes met de schrijfdoelen voor december.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Asdale, geniet van je pauze. Soms moet je gewoon even wat anders doen. Mijn schrijfdoelen van deze maand heb ik niet gehouden, maar dat moet ik komende maand maar wel doen. Ik wil namelijk nog één, liefst twee gedichten voor de Plasmolen wedstrijd schrijven die eind december ingezonden moeten. Ook wil ik nog een nieuwe scene voor mijn verhaal schrijven, eens kijken hoe dat gaat. Iedereen veel succes met hun schrijfdoelen!

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat ik nu net een persoonlijke uitnodiging krijgen van de directeur van de Arbeiderspers om te komen praten over de synopsis van de roman waar ik aan bezig was. het kón werkelijk niet slechter uitkomen! Gelukkig heeft hij begrip en geeft me alle tijd. Dat dan weer wel. (sorry, beetje off-topic misschien mar moest het even kwijt!)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, waarom off-topic. Het gaat over doelen en die komen en gaan soms door b.v de Arbeiderspers. Fijn dat hij je alle tijd geeft, zo kun je misschien eerst nog even lekker bijkomen, voor dat je weer aan het schrijven slaat.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
December, donkere dagen en zo. Asdale, ik snap het best dat je even rust wilt hebben. Maar iemand van de Arbeiderspers heeft dus wel belangstelling voor je werk. Rust lekker uit en bedenk in het nieuwe jaar wat je wilt gaan doen. Een keer praten kan nooit kwaad... Jij ook sterkte met uitrusten Marjet! Ik heb de komende weken wat meer rust dan afgelopen maand. Dus ga ik heerlijk aan de slag met het herzien van Middelwoud. Mijn nanoroman (30K en nog lang niet af) laat ik maar even rusten.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes de komende tijd, Asdale. In november is er nul komma nada van mijn doelen terecht gekomen. Daarom houdt ik het voor december ook rustig; het laatse slijpwerk voor de UA. Eén verhaal heeft al meerdere herschrijfrondes gehad en de hoofdlijn staat nu prima, enkel nog wat extra gaatjes opvullen. De tweede behoft wat meer werk, dus ik weet niet of die nog gaat lukken. Ergens deze maand vindt de verhuizing plaats. Maar één verhaal voor de UA afleveren moet geen probleem zijn.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In november ochtendpagina's gedaan met nieuwe schrijftechnieken, aan fantasycursus gewerkt, NaNo gehaald en aan wedstrijd meegedaan. In december ga ik al mijn dichtwerk ordenen + nieuwe gedichten schrijven. Daarnaast misschien nog met de Unleash Award meedoen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste week van december alweer voorbij. Ik heb al een gedicht geschreven voor de Plasmolen wedstrijd. Daarmee ook nog even een oud novemberdoel (sonnet schrijven) gehaald. Ook heb ik besloten mee te doen aan de winterverhalenwedstrijd, ook een mooi december doel.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van mijn roman wil ik de proloog en eerste twee hoofdstukken herschrijven en als ik het resultaat goed genoeg vind, insturen voor de CastleFest Book Award.
CBA wordt niks, vrees ik. Ik moest nog minstens 7.000 woorden aan mijn roman toevoegen om aan het minimum van 60.000 woorden te komen, en ik heb tot hiertoe vooral veel geschrapt.
Ik wil verhalen schrijven voor de Unleash Award (deadline 31 december) en de themawedstrijd van PF (deadline 15 januari). Voor de eerste heb ik twee ideeën, voor de tweede één verhaal in eerste versie en één idee. Daarnaast wil ik ook twee oudere verhalen herschrijven, met het oog op een verhalenbundel die ik tegen augustus 2011 af wil hebben.
Ik heb de eerste versie van een verhaal voor de UA geschreven, maar dat bleek kort genoeg voor de Brugse Fantasy Strijd. Ik had daar eerder al een verhaal gereserveerd, dat weliswaar iets te lang was. Dus heb ik besloten het kortere verhaal te houden voor Brugge, en het langere verhaal voor de UA te gebruiken. Er is een eerste snelle herschrijfronde geweest en het verhaal ligt nu bij een proeflezer.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor december. Als vervolg op mijn twee andere boekjes over FAS, een boekje voor pubers met FAS. Een lastige klus, omdat de doelgroep pubers zijn die ook als semi-volwassen behandeld wil worden, maar met een verstandelijk niveau dat vaak de helft is van hun werkelijke leeftijd. Het wordt een informatief boekjes in de tweede persoon tt. geschreven. Anders is het voor deze doelgroep lastig om zich ermee te kunnen identificeren. Door de hersenbeschadiging is het moeilijk om je in te leven in een ander. En wanneer je het over Pietje hebt, dan gaat dat natuurlijk niet over mij. Ik ben dus in opdracht van de stichting begonnen aan het derde boekje. En dat wil ik graag eind december af hebben.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed! :D Ik heb (na plotselinge inspiratie) twee gedichten voor de wedstrijd geschreven waar ik wilde insturen. Ook is mijn winterverhaal net 'af'. Nou ja, de eerste versie dan, moet nog even doorlezen en verbeteren enzo. Hoe gaat het bij jou?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker, Saya! Met mij gaat het ook goed: - heb een deel van mijn gedichten ingevoerd (het is werk van járen, dus echt een klus) - ben met een nieuw gedicht bezig. - software en een digitaal tekentablet aangeschaft en veel geïllustreerd Voor de rest van de maand: - in elk geval mijn nieuwe gedicht afmaken - evt. meedoen met UA - één illustratie afronden Hoe is het met de anderen?