Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor december 2010?

Nieuwe maand, nieuwe doelen (of intenties, als je een vriendelijker woord wil gebruiken https://mail.google.com/mail/e/330): Wat zijn je schrijfdoelen voor december (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'We are what we repeatedly do. Excellence then is not an act, but a habit.' - Aristoteles Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had me voorgenomen om halverwege de maand te evalueren of ik mee zou doen aan de CBA of de UA of toch allebei. We zijn nog niet in de helft, maar ik weet het nu al: de CBA wordt niks (hopelijk is er volgend jaar nog een editie), voor de UA ga ik minstens één verhaal insturen. Mijn eerste verhaal voor de UA is proef gelezen. Dat was wel even slikken, mijn proeflezer maakte er brandhout van. Nu heb ik geen problemen met kritiek, maar ik vraag me toch af of het hier geen kwestie van smaak is. Hij lijkt een compleet andere richting op te denken dan ik met het verhaal bedoelde. Een tweede proeflezer heb ik nog niet gevonden. Zo gauw als ik tijd heb (en dat zou wel eens volgende week pas kunnen zijn), begin ik met herschrijven, wordt moeilijker dan ik verwacht had want ik was in eerste instantie heel tevreden met het verhaal. Ik ben ook al aan een tweede verhaal begonnen, maar ik betwijfel ten zeerste of ik dat op tijd af krijg, dus wordt waarschijnlijk iets voor een volgende wedstrijd, misschien de PHP van volgend jaar. Herschrijven van oudere verhalen is er nog niet echt van gekomen, ik heb er één herlezen + de commentaar die ik daarop gekregen heb, maar verder nog niet geraakt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo te lezen heb je een hoop gedaan Judy :) Hekate, als echt nog iemand zoekt en je tot de kerst kan wachten wil ik 'm wel voor je proeflezen. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik noch een geoefend proeflezer, noch een geoefend schrijver ben.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D het gaat goed! Heb mijzelf voor deze december maand geen specifieke doelen opgelegd, is maar goed ook. Heb net de hoofdlijn voor mijn Fantasyverhaal gevonden, dus kan ik eindelijk verder.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Hekate; ik heb je een PB gestuurd, maar weet niet of je hem gekregen hebt (had ik het beter via PF kunnen doen, denk ik, daar kun je de gangen van je PB nagaan)... Evt. kan ik hem ook voor je doorlezen, maar dan enkel op de verhaallijn. Normaalgesproken muggenzift ik ook op woordniveau, maar dat gaat hem niet helemaal worden gezien de drukte hier. Als je hem dan mailt, heb je hem a.s. maandag terug. Weet wel dat ik gigantisch kan zeuren ;) Ik word door een PFer als zeer kritisch gezien... @ Judy; jij bent druk bezig geweest :) Ik heb al wat dingetjes veranderd in mijn verhaal. Wil op een paar plaatsen nog een goedgekozen zin neerplanten voor wat achtergrondinfo, zonder het plot/de clou weg te geven. Na mijn verhuizing zal dat waarschijnlijk enkel nog een kwestie van invoeren zijn. Denk er dagelijks overna wat het beste is... Dan weer een week laten liggen. Nog een keertje slijpen en de deur uit. Het tweede verhaal komt denk ik niet op tijd af (en anders is hij afgeraffeld en heeft hij het moeten stellen zonder proeflezers, ook zonde), dus die gaat naar de PHP 2011 denk ik. Maar mijn doel ga ik wel halen; één verhaal voor de UA.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mijre Gidet, ik heb je al een mailtje met het verhaal gestuurd, heel erg bedankt voor het aanbod! Hulp met de verhaallijn is precies wat ik nodig heb, voor muggeziften over taaldingen heb ik mijn moeder al, maar die gaat dan weer niet over de inhoud dus haar laat ik alleen de (voor)laatste versie lezen. Saya, ook bedankt, maar kerst zou wel wat te nipt zijn om het nog voor de dealine van de UA te kunnen verwerken.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik leg mezelf even geen druk op na de woeste novembermaand. Ik heb alle feedback op Middelwoud bestudeerd en ben nu aan het nadenken over hoe ik het manuscript ga herschrijven naar versie 4. Ik hoop daar deze maand een heel eind mee te komen, maar gun mezelf ook een beetje rust in het hoofd.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een nieuw schrijfdoel voor de rest van deze maand. Of eigenlijk een meer een persoonlijk doel dat ik op m'n schrijven uitprobeer. Namelijk het voor mezelf op korte termijn stellen van concrete doelen en er dan ook daadwerkelijk mee aan de slag gaan.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vrees een beetje dat ik mijn decemberdoel niet zal halen. De bedoeling was het vervolg op mijn eerste roman af te schrijven, maar ik ben op een 'writers block' gestoten :angry: Dat ding ligt aardig in de weg. Maar, goed, ik ga het toch proberen.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Patje; Wat bij mij helpt bij een block is dit gewoon aan de kant te schuiven. Ik ga dan ergens anders in het verhaal verder. Later vloeit dat dan weer vanzelf samen. Het is niet erg om het eind te schrijven terwijl je het begin nog niet hebt. Vaak is het begin, als je staart naar het blanco scherm, buitengewoon geschikt om voor een grote portie 'writer blokken' te zorgen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog twee weken. Hoe gaat het met iedereen? Heb jullie nog een laatste schrijfproject voor dit jaar? Of wordt het vooral lekker relaxen met de feestdagen?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig met mijn NaNo verhaal, die ik niet af kreeg opnieuw voor te bereiden. Nu de nieuwe ideeën en invallen aan het uitwerken. Het verhaal kan leuker en spannender dus daar ben ik nu mee bezig. De komende twee weken zal het wel wat minder zijn om de feest dagen, maar in het nieuwe jaar gaan we er zeker weer volop mee bezig.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben mijn hele verhaal aan het herschrijven. Kost wat moeite, maar het wordt beter en geloofwaardiger. Daar ben ik blij mee, maar of ik het voor het eind van de maand af heb is maar de vraag. Ik ga mijn best doen. Zit in ieder geval vol goede ideeën (vind ik zelf)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wou een illustratie afronden, dat is gelukt (zie hieronder). Dan wens ik hierbij iedereen meteen een vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuw jaar! De komende twee weken relaxen/braak liggen. Evt. één gedicht afronden en verder gaan met gedichten ordenen. En alleen als ik zin heb, meedoen met UA. http://4.bp.blogspot.com/_CHb1sme6t8k/TQ-Vh1BweVI/AAAAAAAAADM/Qo5rpwFqZmc/s1600/X-mas-Card---Judy-Koot.jpg

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Druk, druk. Ik wil nog steeds meedoen aan CBA en ik ben nu bijna op 30.000 woorden; insturen gaat dan ook lukken. Wel wil ik mijn tekst nog een keer goed doorlezen en corrigeren. Het blijft dus nog even spannend. Na het insturen is mijn verhaal nog niet klaar, ik wil toch zeker een verhaal van zo'n 80.000 woorden afleveren, dus ook voor 2011 zijn de eerste maanden al ingevuld.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke illustratie! Mijn doelen gaan langzaam, heb nog maar een hoofdstuk geschreven (van de drie), maar ook ingezonden voor toekomstschrijvers... En nu is het vakantie...

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me op dit moment wegens familiale omstandigheden -gisteren te horen gekregen dat mijn lief maagkanker heeft- totaal niet op schrijven concentreren. Op niks, eigenlijk. Dus ik stel even geen doelen meer, al zou ik toch graag nog een verhaal insturen naar de UA. Was begonnen met herschrijven, maar dat ligt nu dus even stil.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hekate, op dit soort momenten staat inderdaad alles stil. Heel veel sterkte.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke print, Judy ;) Ben nu een beetje bezig met het laatste geschaaf in mijn inzending voor de UA. De tweede vervalt dus, die gebruik ik liever voor een latere wedstrijd. Vind het zonde als ik er niet alles uithaal. Degene die wel de deur uitgaat zal wel tot vlak voor de deadline bijgevijld worden. Ik ken mezelf XD Iedereen in ieder geval nog succes met de laatste (drukke) dagen. Vergeet de familie niet ;)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterkte Hekate, maar schrijven kan ook een goede manier zijn om even aan de genadeloze werkelijkheid te ontsnappen. Je gedachten verzetten kan een stimulerende werking hebben. :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het medeleven. En ja, ik weet dat schrijven ook kan helpen, maar op dit moment wil dat even nog niet lukken, al ben ik vanmiddag wel nog even met mijn UA-verhaal bezig geweest.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate, ik had je berichtje helemaal niet gezien :| Ik had de pagina voor ik reageerde al zolang open staan... Op PF heb ik het al gezegd, maar nu nogmaals; veel sterkte :( Ik hoop dat hij zo snel mogelijk fysiek in staat is om jouw kant op te komen. Dat je hem dan wél een keertje de hal op het vliegveld in ziet komen :( Ik hoop dat jouw UAverhaal nog afkomt en dat het wel eventjes je gedachten kan verzetten, al is het maar voor een paar minuutjes.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik er voorzichtig aan kan gaan denken om er nog een doel bij te stellen... Ik wil volgende week nog één keer mijn UAverhaal doornemen om die te kunnen versturen voor de 1e... Maar daarnaast heb ik enkel nog studiedoelen staan en afgezien van de familiedagen, wil ik nog wel wat meer vrije tijd. Een extra schrijfdoel is dus wellicht een goede keuze. Vandaag ben ik alvast gestart voor de komende JFP. De eerste 4.500 tekens zijn er en het idee zit grotendeels al in mijn hoofd. Kop, romp, staart. Enkel de details moeten nog worden ingevuld. Mijn extra decemberdoel wordt dus om minstens de helft van de draft af te krijgen (max. aantal tekens is 37.500, dus ik ga uit van minimaal 19.000). Nog maar 14.500 te gaan dus. Moet lukken :)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Patje; Wat bij mij helpt bij een block is dit gewoon aan de kant te schuiven. Ik ga dan ergens anders in het verhaal verder. Later vloeit dat dan weer vanzelf samen. Het is niet erg om het eind te schrijven terwijl je het begin nog niet hebt. Vaak is het begin, als je staart naar het blanco scherm, buitengewoon geschikt om voor een grote portie 'writer blokken' te zorgen.
' :thumbsup" Bobcat. Ik ben blij met je tip! @Judy, wat is UA? @ Johanv, wat is CBA? Hoe het in huize mathilde gaat kwa schrijven? - MijnFantasy verhaal heb ik een poosje terug voorlopig aan de kant gezet. Ik werd er helemaal torendol van. Ookal wist ik op een gegeven moment toch de hoofdlijn-die ik eerder maar niet had-dan nog kan ik al de eerdere zijwegen nog niet goed verbinden. Het is een rommelig zooitje. Losse stukken. Ik zit te overdenken of ik misschien van alle stukjes Fantasy, korte verhalen maak. Maar beter is het even los te laten om dan wellicht Bocat's taktiek te gebruiken en eerst het eind te schrijven, het begin heb ik wel! -Met personages werken vind ik nog steeds erg lastig. Ze leiden zo hun eigen leven. -Mijn Levensverhaal opschrijven? Heb ik aan de kant gezet, ookal duwt het verleden zich constant naar voren. Het is wat warrig in mij op dit moment van schrijven! - Daarom...om mijn warrigheid te vergroten of te verkleinen heb ik mij aangemeld voor de online schrijfcursus "Ontdek je schrijftalent" :) (ik had al de intentie om een cursus te volgen) Fijne jaarwisseling en alle beste wensen voor een inspirerend 2011! @Judy, leuke tekening!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mathilde! UA=Unleash Award, een jaarlijkse fantasyverhalen wedstrijd. CBA=Castle Book Award, een wedstrijd voor een fantasyboek/manuscript. Ik ga even een topic openen voor het nieuwe jaar/januari!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, m'n nieuwe doel is voor de helft gelukt. Een kwart van de draft voor de JFP staat, niet de helft. Op kerstavond gingen mijn vriend en ik uit elkaar, dus ik ben halsoverkop naar m'n pa gegaan. Het grootste issue waren de katten. Mijn hoofd stond dus niet helemaal naar het schrijven. Ik hoop dat het bijtrekt...