Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor augustus 2011?

Nieuwe maand, nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor augustus, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Ik had 15 jaar nodig om erachter te komen dat ik geen talent had, maar toen kon ik niet meer ophouden met schrijven omdat ik tegen die tijd ik al te beroemd was geworden.' - Robert Benchley Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn augustusdoelen: - deze week: sf verhaal afronden voor cursus & insturen - deze week: plot & karakters verder uitwerken voor nieuw ms, masterscenes schrijven/schetsen in volgorde van belangrijkheid - eind van de maand: eerste versie van nieuw ms af - schrijfboek 'Word Painting' uitlezen En jullie?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
- Bear hoofdstuk overtypen (moest eigenlijk al gedaan zijn) - Fire hoofdstuk overtypen - Nog 2- 3 (hoofd)stukken schrijven voor MS. - Titels verzinnen voor de hoofdstukken en MS.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk citaat, Judy! Mijn schrijfdoel voor juli (waarmee ik overigens pas halverwege de maand begon) heb ik niet behaald. Ik wilde 2000 woorden aan mijn ms toevoegen, maar het zijn er ruim 1000 geworden. Het zij zo. Wel heb ik mijn verhaallijnen gedetailleerder uitgeschreven en aangescherpt, waardoor het schrijven nu ook beter lukt. En ik heb gisteren een stukje uit mijn ms op proeflezen geplaatst; een hele overwinnining voor mij, want ik vind negatieve kritiek vaak lastig, maar ik heb gewoon echt feedback nodig. Mijn doel voor augustus: in ieder geval 3000 woorden aan mijn ms toevoegen. Ik heb vanaf deze maand meer vrije tijd en wil minimaal één dag per week van 10.00u tot 16.00u in afzondering gaan schrijven. Het is vaak veel te gezellig met mijn man in de huiskamer.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doel komende week: 4000 woorden erbij schrijven en deze samen met de 6000 voorafgaande inzenden voor mijn cursus... Ik heb nog steeds vakantie, dus op zich moet dat lukken. Boven mijn bureau hangt (tussen de foto's van mijn hoofdrolspelers die streng toekijken) een citaat van Paul Rudnick: "Writing is 90 percent procrastination: reading magazines, eating cereal out of the box, watching infomercials. It's a matter of doing everything you can to avoid writing, until it is about four in the morning and you reach the point where you have to write." :)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*spreekt zichzelf streng toe* In augustus ga ik: Schrijven. Niet lezen over schrijven. Of schrijven over schrijven. Of denken over schrijven over schrijven. (deze laatste drie dingen mogen pas als ik de dagelijkse 1000 woorden heb gehaald) Naar mezelf luisteren! ;)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
- Bear hoofdstuk overtypen (moest eigenlijk al gedaan zijn) - Fire hoofdstuk overtypen - Nog 2- 3 (hoofd)stukken schrijven voor MS. - Titels verzinnen voor de hoofdstukken en MS.
Een beetje valsgespeeld en ik kan het tweede doel al afvinken :)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand hoofdstuk 12 afmaken. Het begin is er al, was een lastig stuk. Het vervolg zit goed in mijn hoofd, dus het afkrijgen van hoofdstuk 12 moet lukken. Zo niet, dan zal ik, met veel moeite, mezelf een schop voor mijn kont verkopen. Vrijwilligers kunnen zich melden indien zij die schop willen plaatsten. Misschien een goede drijfveer voor mij om het hoofdstuk voor het einde van de maand af te hebben. ;)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe mee aan CampNaNoWriMo deze maand. Ik waag me aan de uitdaging om 50000 woorden te schrijven binnen 30 dagen. Daar ben ik vandaag mee begonnen, ik heb er nu 1325 maar ga vandaag zeker nog verder, want een goed begin is het halve werk!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor augustus is qua thema hetzelfde als dat van juli: verder schrijven aan mijn manuscript, maar omdat ik vanaf volgende week vakantie heb en de laptop meegaat, verdubbel ik de wordcount naar 25.000. Dat betekent eind augustus 125.000 woorden, want ik ben gisteren over de 100.000 gegaan (mijn doel van juli). Het einde komt in zicht (vermoedelijk in september)!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige maand heb ik wat te veel hooi op mijn vork willen nemen en had ik ook minder schrijftijd dan voorzien. Nu begin ik weer op stoom te komen, maar heb wel nog vakantie gepland deze maand, en in de zomer heb ik sowieso minder tijd omdat er dan van alle andere dingen te doen zijn. Daarom probeer ik niet te veel te plannen voor deze maand. Mijn lopende projecten, in orde van prioriteit voor deze maand: - Verhalenworkshop PF: het middendeel afwerken tegen het einde van de maand. Ben halverwege dus moet lukken. - Vier verhalen herschrijven voor mijn verhalenbundel (waaronder drie die ik al had ingepland voor vorige maand, maar nauwelijks iets aan gedaan). Eén al afgerond, maar dat was wel hetgene waar het minste werk aan was. - Het vierde deel van mijn roman herschrijven. Zou moeten lukken tegen eind deze of begin volgende week. Daarna meteen verdergaan met het vijfde deel. - Extra's indien tijd over: twee verhalen afmaken (vorige maand niet gelukt) en/of beginnen aan twee nieuwe verhalen die ik vorige maand gepland heb. Zal waarschijnlijk iets voor tijdens mijn vakantie zijn.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjaan, mooie mijlpaal die 100.00 woorden. Ga vooral zo door. :) Ik hoop dat over een maand of 2 te halen. @Hekate, dat is evengoed nog een behoorlijke vork met hooi. Suc6 deze maand. Ik zelf heb de afgelopen 2 dagen ruim 1000 woorden toegevoegd aan mijn MS, dat loopt momenteel dus lekker.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn augustusdoelen: - deze week: sf verhaal afronden voor cursus & insturen - deze week: plot & karakters verder uitwerken voor nieuw ms, masterscenes schrijven/schetsen in volgorde van belangrijkheid - eind van de maand: eerste versie van nieuw ms af - schrijfboek 'Word Painting' uitlezen En jullie?
De eerste kan ik afstrepen!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Begrijp ik het goed als ik lees dat je een heel MS wilt schrijven deze maand, Judy? :o Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik ADD heb, wat kan verklaren waarom mijn schrijven van geen meter opschiet. De tip van de dokter was om een duidelijke planning te maken, in kleine hapbare stukjes. Eigenlijk voor alles wat ik doe/ moet onthouden. Ik moet dus een vaste regelmaat (ritueel) in mijn schrijven zien te brengen. Mijn eerste idee was om elke dag een uur te schrijven, of elke dag een bepaald aantal woorden. Dus! Doel van Augustus: - MS + 10 000 En verder lekker niks! ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begrijp ik het goed als ik lees dat je een heel MS wilt schrijven deze maand, Judy? :o
Ja, een grove eerste versie. Heb het plot en de karakters al. Of het gaat lukken is de vraag, maar het is goed om iets voor ogen te hebben :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het in november kan, dan kan het in augustus ook ;) (in theorie dan, in de praktijk heb ik in november véél meer tijd om te schrijven dan in augustus, maar dat kan voor iemand anders net omgekeerd zijn natuurlijk) Maar dan ook nog andere dingen willen doen in die maand, dat lijkt me wel echt een uitdaging. Veel succes, Judy! (en de rest ook natuurlijk)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe staat het met iedereen na een week augustus? Ik ben dit weekend niet aan schrijven toegekomen, dus wel een beetje achterstand, maar niets rampzalig. Met de workshop zit ik nog ongeveer op schema. Bezig geweest met één verhaal en het vierde deel van mijn roman herschrijven, maar alletwee nog niet afgewerkt.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met mijn doel (geen doelen) gaat het niet goed. Eerst schreef ik een kortverhaal, daarna heb ik mezelf verplicht gesteld om een klein ms te herschrijven, en zoals het er nu uitziet is dat snel af :D Daarna misschien een ander doel, een ander klein ms herschrijven. Al weet ik niet of dat ms wel levensvatbaar is. Aan mijn groot ms kom ik zo niet toe. Ach ja, het jaar is nog lang :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch lekker, Hekate! @Waus, wat *&% zeg dat je doel niet gelukt is :lol: Heb afgelopen week: - een kortverhaal en daarmee mijn schrijfcursus afgerond - een gedicht geschreven - een selectie dichtwerk opgestuurd naar een uitgever - een manuscript naar 4 uitgevers gestuurd - en wat zaakjes met uitgevers die nog 'openstonden' afgehandeld Ben heel tevreden! Ga deze week: - verder met manuscript X - en 'Word Painting' eindelijk eens uit lezen! Hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hekate, gelukkig hoeft het niet allemaal morgen af te zijn. ;) In het weekend schrijf ik bijna nooit, ben dan wel vaak "druk"bezig met mijn MS, maar dat vindt allemaal plaats in mijn hoofd. @Waus, zo te lezen heb je zat gedaan deze week. @Judy, spannend, zal mij benieuwen of je snel wat hoort van die uitgevers? Hier in huize Richard gaat het lekker. Hoofdstuk 12 is nu ruim 3700 woorden groot en ik heb een kleine mijlpaal gehaald. Ik merkte tot mijn verbazing dat ik met pagina 300 (A5) van mijn MS bezig was. :) Het zal mij benieuwen wat daar allemaal van over blijft na de eerste herschrijf ronde. - Doel voor deze week: hoofdstuk 12 uitbreiden tot 5000+ woorden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy, snap dat je zo tevreden bent :thumbsup: @Richard, hoeveel woorden heb je nu totaal? Gefeliciteerd met de 300 :D Dat kleine ms viel wel mee hoor, het was al aardig ver ;)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
- Bear hoofdstuk overtypen (moest eigenlijk al gedaan zijn) - Fire hoofdstuk overtypen - Nog 2- 3 (hoofd)stukken schrijven voor MS. - Titels verzinnen voor de hoofdstukken en MS.
Als alles goed gaat rond ik vanavond het eerste van de reeks hoofdstukken af. ( Enkel eerste eerste verhaallijn) Titels heb ik ongeveer, grote titel nog niet. Bear is nog steeds niet overgetypt. Nieuwe doelen: -Eerste verhaallijn afronden - (Hopelijk) Beginnen aan tweede verhaallijn - Nadenken over flashbacks, met extra informatie over de (hoofd)personages

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een heel omlijnd doel: Een opzet en beginstuk van een verhaal maken voor de oproep van de Gestreepte Boekjes.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MetaBull, goed bezig :) is dit het ms waarvan je een stuk op ZZ hebt laten proeflezen? @Via, veel succes :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy, snap dat je zo tevreden bent :thumbsup: @Richard, hoeveel woorden heb je nu totaal? Gefeliciteerd met de 300 :D Dat kleine ms viel wel mee hoor, het was al aardig ver ;)
@Waus, om precies te zijn 79.886 woorden. Na het eten straks, dus "ruim" 80.000. :) Ik heb mijn Word document zo ingedeeld dat hij, als ik wil, direct naar de drukker kan. 2 pagina's A5, op een liggende A4. De marges van de linker pagina gespiegeld in de rechter zodat je in het midden genoeg ruimte hebt en er geen letters of woorden, in de binnenkant van het boek, niet of moeilijk te lezen zijn. Die 300 pagina's zijn incl. de cover, inhoudsopgave en dergelijke. Het verhaal, hoofdstuk 1, begint op pagina 5.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij is er ook een doel bijgekomen: - Eerste versie manuscript gestreepte boekjes. Vooralsnog geef ik dit nieuwe doel eventjes voorrang op mijn voorgaande doel. Ik ben blij als straks de scholen weer beginnen en ik een beetje rust en regelmaat terugkrijg. Volgende week ga ik ook een nieuwe netbook kopen, voor schrijf-en huiswerk :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, mooi woordenaantal :) hoe ver denk je te zijn met het verhaal? @Metabull, leuk dat je ermee verdergaat :) @Mho, ga jij ook al daarmee aan de slag? Zet 'm op :D Ik ben mijn 2e kleine ms aan het doorkijken en heb besloten dat er toch leven in zit. Grappig, ik wou ooit een verhaal schrijven over een of andere stoornis, en nu blijkt dit verhaal daarover te gaan :P