Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor augustus 2011?

Nieuwe maand, nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor augustus, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Ik had 15 jaar nodig om erachter te komen dat ik geen talent had, maar toen kon ik niet meer ophouden met schrijven omdat ik tegen die tijd ik al te beroemd was geworden.' - Robert Benchley Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Waus, Ik heb in totaal 17 hoofdstukken, zit nu dus op 12, in de planning staan. Deze planning is echter niet in steen geschreven. Beter gezegd, in héél dun potlood ;). Daar kan dus nog van alles aan veranderen. Ik hoop rond het eind van dit jaar of aan het begin van het nieuwe, klaar te zijn met versie 1. Dat is eigenlijk mijn (eind)doel voor 2011.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Bear hoofdstuk overtypen (moest eigenlijk al gedaan zijn) - Fire hoofdstuk overtypen - Nog 2- 3 (hoofd)stukken schrijven voor MS. - Titels verzinnen voor de hoofdstukken en MS. - Eerste verhaallijn afronden - (Hopelijk) Beginnen aan tweede verhaallijn - Nadenken over flashbacks, met extra informatie over de (hoofd)personages
1,2,3, en vier half mogen afgevinkt worden. :) :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wilde ik eigenlijk minstens drie korte verhalen afronden, maar gezien het feit dat er drukke weken aankomen en ik onlangs een nieuwe Bleach fanfic ben begonnen zal daar wel niet veel van terechtkomen...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, de tweede week van augustus zit er alweer bijna op. Hoe is het gegaan met iedereen? En hoe wil je de komende week verder? Ik heb helaas erg geworsteld met mijn nieuwe boek... Doelen voor volgende week: - met meer vertrouwen aan mijn nieuwe boek verder werken - 'Word Painting' uitlezen En jullie?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen van juli heb ik helemaal niet gehaald. Ik dacht: vakantie, alle tijd om te schrijven, maar er is niks van terecht gekomen. Kben drie weken in Italië geweest. Kwas de hele tijd met familie op stap. En dan is het weer zo ongezellig om je terug te trekken om te gaan schrijven. Maar goed, nieuwe maand, nieuwe kansen. Ik heb net een verhaal afgerond en verzonden voor de onenightstand verhalenwedstrijd van de VPRO. Vorig jaar 418 inzendingen, dus dit jaar waarschijnlijk wel 500. Kans van winnen: nihil. :P Mijn doelen voor augustus zijn: - Meedoen met een aantal schrijfwedstrijden - +1000 woorden MS Ik ben benieuwd wat hier terecht van gaat komen, haha. :)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat goed moet nog zo'n anderhalve week schrijven (in verhaal) om de eerste verhaallijn af te ronden. Er zitten al wat flashbacks in mijn achterhoofd en met de tweede verhaallijn gaat het goedkomen, maar dat laatste gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken deze zomervakantie. Dus doel voor de rest van de maand: - Verhaallijn 1 afwerken.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel vakantie t/m einde van de maand, maar probeer toch nog 3 hoofdstukken van mn MS af te gaan maken. De eerste van de drie ben ik ruim over de helft.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor de afgelopen week heb ik gehaald. Ik wilde 5000+ woorden halen voor hoofdstuk 12, dit zijn er 5297 geworden. Wel heb ik mijn hoofdstuk indeling iets veranderd. Hoofdstuk 12 is korter geworden, dit is meer een brug geworden naar hoofdstuk 13. In hoofdstuk 13 komt alles in een stroomversnelling. Dat is dus de reden van het nu al beginnen met hoofdstuk 13. Zoals het er nu uitziet wordt dit hoofdstuk een vrij uitgebreide. - Doel van aankomende week: 2000 woorden voor hoofdstuk 13... liever meer ;) - Hoofdstuk 12 nakijken en correcties doorvoeren in mijn ms. @Judy, worstelen is niet leuk. Misschien je ms even een paar dagen laten liggen en iets anders gaan doen? @Metabull, klinkt goed. Lijkt erop dat je verhaal al goed in je hoofd zit. Is altijd een lekker gevoel. :)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Metabull, klinkt goed. Lijkt erop dat je verhaal al goed in je hoofd zit. Is altijd een lekker gevoel. :)
Alles zit er al in grote lijnen in tot het einde. Nu enkel nog uitwerken. :) Bij jou gaat het precies als een trein. :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wanneer ik alleen op vakantie ga, betekent dat altijd veel lezen en schrijven, maar samen met mijn vriend viel dat toch tegen... Maar wel inspiratie opgedaan. Ik geloof dat ik sinds mijn vorige post hier alleen aan mijn workshopverhaal heb gewerkt. Ik ga proberen daar de komende week in ieder geval aan voort te werken en me ook weer bij te werken bij het geven van commentaar op anderen, hopelijk is er daarnaast nog tijd voor andere dingen. Zondag vertrek ik dan weer voor een weekje naar de zee. Ik neem me voor om daar toch minstens een uur per dag te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een heel omlijnd doel: Een opzet en beginstuk van een verhaal maken voor de oproep van de Gestreepte Boekjes.
Ha Via, wat ben je goed bezig! Je hebt al bijna de eerste versie van het complete verhaal af! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Derde week van augustus zit erop. Hoe gaat het, schatjes? Afgelopen week heb ik niet (creatief) geschreven (wel veel reflectief...), maar een pauze genomen. Heb even rustig de tijd nodig om op te laden, te studeren, nieuwe ideeën op te doen en te kijken hoe ik verder wil op mijn creatieve pad. Ga volgende week waarschijnlijk wel verder met mijn manuscript, maar niet dwangmatig zoals de twee weken hiervoor. En jullie?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Meedoen met een aantal schrijfwedstrijden - +1000 woorden MS
- Op dit moment heb ik voor twee schrijfwedstrijden mijn inzending ingezonden. Ik wacht met spanning af :) Ondertussen heb ik één verhaal voor een wedstrijd bijna af en voor een andere heb ik wel al het plot bedacht, maar moet ik het alleen nog uitschrijven. - + 585 woorden MS Ik heb de lat niet zo hoog gelegd deze maand, maar dat bevalt mij best goed. :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat goed moet nog zo'n anderhalve week schrijven (in verhaal) om de eerste verhaallijn af te ronden. Er zitten al wat flashbacks in mijn achterhoofd en met de tweede verhaallijn gaat het goedkomen, maar dat laatste gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken deze zomervakantie. Dus doel voor de rest van de maand: - Verhaallijn 1 afwerken.
Nog 6 à 8 verhaaldagen te gaan en de eerste verhaallijn zit erop. Nog even doorzetten dus.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Doel van aankomende week: 2000 woorden voor hoofdstuk 13... liever meer ;) - Hoofdstuk 12 nakijken en correcties doorvoeren in mijn ms.
Het 1e doel niet helemaal gehaald, hectische week en weinig tijd gehad om te schrijven. Een kleine 700 woorden toegevoegd aan mijn MS. 2e doel is gelukt, koste wel meer tijd dan verwacht. Aankomende week: - Meer tijd voor mezelf inplannen en dus ook voor het schrijven. 1300 woorden toevoegen aan mijn MS.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen zijn helemaal aan gort. Nu met de drukte rondom het nieuwe huis (een drukte die nog minstens een maand duurt) heb ik helemaal geen zin in dat eindeloze gepriegel met scènes en zinnetjes, in beide huizen is nog genoeg dat afgewerkt moet worden...

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij lijkt het niks te worden deze maand. 1 hoofdstuk af, andere 2 die ik voor ogen had nog niet aan begonnen omdat ik ineens in mijn hoofd kreeg dat ik het begin volledig moest omgooien. Dat nu dus aan het doen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij was augustus ook relatief rustig. Nog een paar augustusdagen en dan komt het nieuwe seizoen er weer aan. Afgelopen week heb ik aan mijn plot gewerkt, verder vooral reflectief geschreven en geïllustreerd. En hoe gaat het met de anderen?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is algemeen gezien goed gegaan deze maand, jammer genoeg ga ik het doel niet halen. :( Ik ben begonnen aan een nieuw verhaal voor een schrijfwedstrijd, dus dat heeft een beetje "meegeholpen" :p

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze keer mijn doel gehaald. Bedoeling was 1300 of meer woorden, het zijn er bijna 1800 geworden. :) Dit hoofdstuk 13 schrijft zich redelijk "vanzelf", ik blij dus. ;) Oh ja, binnenkort vallen de eerste doden in mijn MS. Shock and horror, vooral voor een hp in mijn MS.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan dat voornemen om tijdens mijn vakantie minstens een uur per dag te schrijven heb ik me enkel de eerste dag gehouden :O Voor de workshop ben ik helemaal op schema, ik wil morgen nog een heel klein stukje schrijven en dan is het middendeel afgerond. Voor het einde hebben we weer twee maanden, maar dat is in vergelijking met het middendeel maar kort, dus dat gaat zeker ook lukken en dan heb ik dus de volgende twee maanden weer meer tijd voor ander schrijfwerk. Ik dacht het vierde deel van mijn roman in het begin van de maand bijna klaar te hebben, maar toen heb ik het een tijdje laten rusten en toen ik er gisteren nog eens doorging, bleek ik nog een heleboel kleine details die niet helemaal strookten met de interne logica over het hoofd te hebben gezien, dus ben weer volop aan het herschrijven. Van kortverhalen herschrijven, de eerste versie afmaken of nieuwe beginnen is verder niks meer gekomen. Maar augustus is nog niet gedaan ;)