Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2012?

In deze maandelijkse topics kun je je persoonlijke schrijfdoelen bepalen, in kleine stukjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor januari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Wil je een uitgebreide terugblik over 2011 doen, dan kan dat hier. Citaat van de maand: 'Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.' - Vincent van Gogh Veel schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doelen januari: - 3 tot 5 gedichten schrijven* - ms DD doorlezen & voorzien van herschrijfaantekeningen - 1 illustratie afronden - boek 'Word Painting' uitlezen* *me deze week op richten

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb tentamens van de week van 12 december tot en met de week van 16 januari, dus daar gaat veel tijd in zitten. Ondanks dat gegeven ben ik er wel in geslaagd om in december 13K woorden te produceren en een paar stukken te verbeteren (dit in ongeveer anderhalve week tijd). Het zou mooi zijn als ik dit deze maand zou kunnen evenaren of zelfs overtreffen. Waarschijnlijk ga ik in mijn "pauzes" verder schrijven. Mijn hoofd ontploft op dit moment van de ideeën.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoofdstuk 17 schrijven van mijn ms. Ik heb al een goed idee hoe deze eruit komt te zien, dus dat zal normaal gezegd wel lukken. Het nakijken van mijn ms, met de "fouten" die ik in de dialogen had gemaakt, is gelukt. Pfff, wat een rot klus. Een bijkomend voordeel van dit alles was, dat ik mijn hele ms heb doorgelezen, en er hier en daar wat continuatie fouten uit heb gehaald. Ook heb ik de alinea indeling verbeterd. Dit alles zorgde ervoor dan mijn ms 7 pagina's "korter" is geworden.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog van in december: - Mijn verhaal voor de verhalenworkshop van PF verder herschrijven en opsturen naar workshopleidster Thirza Meta en de andere deelnemers + de verhalen van de andere deelnemers lezen en van commentaar voorzien. Prioriteiten voor januari: - Een verhaal schrijven en insturen voor verhalenwedstrijd "de mens in beeld" (deadline 27 januari) - Verdergaan met het herschrijven van mijn manuscript. Delen 5 en 6 wil ik zeker deze maand afhebben, en eventueel beginnen aan deel 7 (van de 9 delen in totaal). Andere schrijfprojecten waar ik mij deze maand mee mag bezighouden als ik op schema sta met bovenstaande: - Verhalenbundel Schaduwzijde: herschrijven "Het lied van de sterrenjongen" - Een verhaal schrijven voor Fantastels 2012 - Verder werken aan de verhalen die ik had willen schrijven voor NaNoWriMo 2011 en niet af kreeg (het verhaal voor Fantastels zal waarschijnlijk één van die verhalen zijn, dus die twee doelen overlappen) @ Daddy: dat vind ik een heel mooi resultaat voor anderhalve week tijd als je ook nog studeert! Doe zo voort, zou ik zeggen 8)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga proberen het eerste kwart van één verhaal te schrijven. Daarnaast 'How fiction works' van James Wood eens helemaal lezen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil de tweede week van mijn vakantie meer doen op schrijfgebied dan in de (drukke) laatste decemberweek. Dat moet wel lukken aangezien ik al een aantal schoolprojecten (deels) weggewerkt heb. Deze maand: - Thema bedenken voor mijn kortverhalencyclus voor CKV dat zo goed mogelijk aansluit bij alle (soms al deels uitgewerkte) ideeën die ik heb (wil hiermee een voorraad aanleggen voor enkele schrijfwedstrijden in verschillende genres) - Ten minste met één nieuw kortverhaal beginnen en hopelijk een eerste versie hebben staan voor februari aanbreekt (ligt eraan hoe druk ik het heb met school, heb in januari een proefwerkweek) - Voor ik aan een nieuw kortverhaal begin eerst mijn Write Now!-inzendig voor dit jaar nogmaals herschrijven en laten proeflezen - Waarschijnlijk een kortverhaal proeflezen (en voorzien van bruikbaar commentaar) voor iemand met wie ik mijn WN!-verhaal ga ruilen - Eventueel wat stoeien met een probeersel (wat inhoudt dat ik niet ga teruglezen en herschrijven, maar woorden ga proberen toe te voegen)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wil ik: -flink eind komen met herschrijven MS, deel twee van mijn trilogie -schrijfwedstrijden in de gaten houden en meedoen -minstens twee recensies schrijven -proeflezen (nog één heel manuscript liggen dat ik voor de 23ste af moet hebben...) -korte verhaalideeën uitwerken (en ze eerst ergens vandaan plukken, dus: goed om mij heen kijken, leven, en in het alledaagse het verhaal zien) Succes iedereen!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfoefeningen doen voor "Winterverhalen" (lang geleden van de site van Schrijven ONline geplukt). De eerste heb ik net af, maar die was voor mij wel erg gemakkelijk. Nadenken wanneer ik de schrijfcursus Jeugdliteratuur wil gaan volgen bij de Schrijversvakschool. Het wordt dus hoogswaarschijnlijk Jeugdverhalen. Die kan ik meteen in januari gaan doen (dan moet ik iets verzetten, want ik heb iets op de donderdagavond) of op de vrijdagavond vanaf april. Die slaat veel weken over, en dat vind ik eigenlijk ook wel prettig. Aan de andere kant wil ik juist beginnen met een cursus, omdat ik dan na kan gaan of ik dat wel wil: minstens 1 x per week naar Amsterdam. Ik heb nog maar één dag om te kiezen! Ik had ook nagedacht over de curus Roman, maar die valt af, omdat die op de dinsdagavond is. En dan oefen ik al voor een musical. Thule82: dat van die ideeën krijgen uit alledaagse situaties bedenk ik ook regelmatig. Ik heb het alleen nog niet uitgevoerd. Ik heb wel bedacht dat ik misschien iedere dag bewust in de krant moet kijken voor een idee. Wirrewapper: spannend inderdaad: wachten op de reactie van de uitgever.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- binnen 2 maanden reactie terugkrijgen van mijn familie over mijn pas geschreven boek (liefst eerder) - verbeteringen in het boek aanbrengen binnen 2 maanden - over 1 of 2 maanden mijn boek naar 5/6 uitgeverijen sturen :D - wachten op antwoord en intussen aan mijn nieuwe boek beginnen

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanochtend heb ik me ingeschreven voor de cursus Jeugdliteratuur bij de Schrijversvakschool: de wintercursus. Dat doel is dus alvast gehaald. @Thule 82: ik heb nog aan je gedacht vanwege je doel
-korte verhaalideeën uitwerken (en ze eerst ergens vandaan plukken, dus: goed om mij heen kijken, leven, en in het alledaagse het verhaal zien)
Vanmiddag heb ik een boek uit de bibliotheek gehaald: Teuntje Knol en de knotsgekke honden van Sanne de Bakker. De achterflap zegt daar o.a. over:
Sanne de Bakker las in de krant het bericht 'De nieuwe kledinglijn voor honden.' Het sprak haar meteen aan. Met dit nieuwsbericht begint dan ook haar knotsgekke verhaal.
Je ziet: het loont.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanochtend heb ik me ingeschreven voor de cursus Jeugdliteratuur bij de Schrijversvakschool: de wintercursus. Dat doel is dus alvast gehaald. @Thule 82: ik heb nog aan je gedacht vanwege je doel
-korte verhaalideeën uitwerken (en ze eerst ergens vandaan plukken, dus: goed om mij heen kijken, leven, en in het alledaagse het verhaal zien)
Vanmiddag heb ik een boek uit de bibliotheek gehaald: Teuntje Knol en de knotsgekke honden van Sanne de Bakker. De achterflap zegt daar o.a. over:
Sanne de Bakker las in de krant het bericht 'De nieuwe kledinglijn voor honden.' Het sprak haar meteen aan. Met dit nieuwsbericht begint dan ook haar knotsgekke verhaal.
Je ziet: het loont.
Wat grappig! Ja, ik duik vanavond ook maar eens de krant in...

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- 1 kort verhaal indienen voor een schrijfwedstijd
Weet je al welke wedstrijd? Ik had mij voorgenomen om iedere maand iets in te sturen voor een wedstrijd, maar eerder dan de Fantasy Strijd Brugge (deadline in juni) lijken er eigenlijk geen echt interessante wedstrijden te zijn :/ Ik heb het voornemen dan ook snel aangepast naar "insturen naar een wedstrijd of een tijdschrift" het gaat immers meer over de productie (en dan vooral het herschrijven) en niet om die wedstrijden om zich, maar ik vind het toch wel een beetje jammer dat ik zo weinig wedstrijden vind. Voor januari heb ik gekozen voor 'de mens in beeld' omdat het thema (droom en werkelijkheid) mij ligt en omdat het me verder een 'baat het niet, dan schaadt het niet'-geval leek, en in mei kan ik het tussentijdse inlevermoment van Dromen & Demonen meetellen, maar verder heb ik voor juni echt nog niks gevonden. Voor dat wedstrijdverhaal heb ik mijn idee uitgewerkt in een schemaatje, zodat ik het verhaal snel kan schrijven. En ik heb flink doorgewerkt aan mijn manuscript en er aanzienlijke verbeteringen in aangebracht. Hoe gaat het bij jullie, na een paar dagen januari? Goed begonnen is half begonnen, of een trage start?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik baal ook wel een beetje dat er zo weinig interessante wedstrijden zijn aangekondigd. Ik heb vooralsnog alleen Write Now! (begin april) en de FSB (juni) op mijn lijstje staan. Nu maakt het gebrek aan wedstrijd in het begin van het jaar voor mij weinig uit doordat ik al een "stok" heb (CKV), maar ik vind het toch jammer.
Thema bedenken voor mijn kortverhalencyclus voor CKV dat zo goed mogelijk aansluit bij alle (soms al deels uitgewerkte) ideeën die ik heb (wil hiermee een voorraad aanleggen voor enkele schrijfwedstrijden in verschillende genres)
Nog niet gedaan. Ga ik maandag en dinsdag tijdens de les eens goed over nadenken.
Ten minste met één nieuw kortverhaal beginnen en hopelijk een eerste versie hebben staan voor februari aanbreekt (ligt eraan hoe druk ik het heb met school, heb in januari een proefwerkweek)
Al een vaag idee, maar nog niets op papier.
Voor ik aan een nieuw kortverhaal begin eerst mijn Write Now!-inzendig voor dit jaar nogmaals herschrijven en laten proeflezen
WN!-verhaal herschreven. Nog één keer doorlezen en dan kan het naar een aantal proeflezers.
Waarschijnlijk een kortverhaal proeflezen (en voorzien van bruikbaar commentaar) voor iemand met wie ik mijn WN!-verhaal ga ruilen
Verhaal klaar om te ruilen.
Eventueel wat stoeien met een probeersel (wat inhoudt dat ik niet ga teruglezen en herschrijven, maar woorden ga proberen toe te voegen)
Nog geen tijd voor gehad. Misschien ga ik er vandaag nog aan prutsen. Tot nu toe redelijk tevreden. Als ik dit tempo van (her)schrijven vol kan houden dan heb ik niets te klagen. Een goed begin van januari en het jaar. :)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wil ik: -flink eind komen met herschrijven MS, deel twee van mijn trilogie -schrijfwedstrijden in de gaten houden en meedoen -minstens twee recensies schrijven -proeflezen (nog één heel manuscript liggen dat ik voor de 23ste af moet hebben...) -korte verhaalideeën uitwerken (en ze eerst ergens vandaan plukken, dus: goed om mij heen kijken, leven, en in het alledaagse het verhaal zien) Succes iedereen!
-zojuist een verhaal geschreven voor de microwedstrijd; alleen nog even proeflezen en dan opsturen maar -tot nu toe iedere dag aan mijn MS geschreven/herschreven -idem dito wat proeflezen betreft -mijn tweede korte verhaalidee wil ik zo gaan uitwerken Kortom: lekker bezig

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik baal ook wel een beetje dat er zo weinig interessante wedstrijden zijn aangekondigd. Ik heb vooralsnog alleen Write Now! (begin april) en de FSB (juni) op mijn lijstje staan. Nu maakt het gebrek aan wedstrijd in het begin van het jaar voor mij weinig uit doordat ik al een "stok" heb (CKV), maar ik vind het toch jammer.
Wat is CKV? Voor WN ben ik veel te oud, vrees ik. Mijn planning, als er geen interessantere wedstrijden opduiken: januari: de mens in beeld - deadline 27/01 februari: Ik vertel - doorlopend maart: geen wedstrijd, insturen naar PF april: het mooiste testament - deadline 15/04 (is echt als er niks anders opduikt, een beetje duf thema maar er valt geloof ik wel veel geld mee te winnen) mei: tussentijds inlevermoment D&D 14/05 (= twee dagen voor ik ben uitgerekend, dus wel al vroeger insturen dan best....) juni: FSB - deadline 25/06 (en al verhaal voor geschreven) juli: PHP - in 2011 was de deadline op 10/07, kan verschillen in 2012 (verhaal dat ik niet op tijd af kreeg voor UA hiervoor verder herschrijven) augustus: Cafe de Liefde? - in 2011 was de deadline 14/08, thema wel pas een maand of zo op voorhand bekend gemaakt, dus toch liever een andere wedstrijd als die eerder bekend gemaakt wordt, ik hou niet van haastwerk september: tusentijds inlevermoment D&D 17/09 oktober: Fantastels - deadline 31/10 (als die hetzelfde blijft als voorgaande jaren; deze maand al aan een verhaal beginnen als ik tijd heb + een ander verhaal afmaken + nog een veteranenverhaal?) november: geen wedstrijd, insturen naar Parelz (verhalenworkshopverhaal) december: afhankelijk van de uiteindelijke lengte van mijn manuscript, D&D (deadline 12/12) of CBA (01/01/2013?) + Unleash Award - deadline 01/01/2013 Er zijn ook nog de themawedstrijden van PF (driemaandelijks) maar daarvoor zit ik dit jaar in de jury, dus daar kan ik zelf niet aan meedoen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Hekate: CKV (culturele en kunstzinnige vorming) is een ontzettend rotvak waar ik nog tot en met april mee opgescheept zit. Je moet er veel verslagen voor maken, verschillende opdrachten in een aantal kunstdisciplines voor doen (helaas hebben we literatuur overgeslagen) en uiteindelijk een afsluitende opdracht doen. Ik heb voor elkaar gekregen dat ik een kortverhalencyclus mag schrijven (wel met een thema dat terugkomt in alle verhalen. Ik ga dus hard nadenken over een thema dat zo breed mogelijk is zodat ik er alle kanten mee op kan). Win-winsituaie, want nu kan ik twee lessen in de week gebruiken om te schrijven en omdat het af moet heb ik een prima stok. Ik vrees dat je dus ook voor CKV een beetje te oud bent. :D Nog gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens. :) Ach ja, ikvertel is er natuurlijk ook nog. Vind ik niet heel aantrekkelijk, maar is goed om in gedachten te houden. Bedankt. Ik had al gelezen dat je in de jury van de themawedstrijden zit. Goede zet om die "vast" te maken. Misschien ga ik dit jaar nog wel eens meedoen, maar mijn eerste prioriteit voor fantasy ligt bij de FSB. Jammer dat thema 15 nog niet bekend is, dan kon ik dat eventueel in gedachten houden bij het vaststellen van het thema voor mijn kortverhalen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent nooit te oud om weer te gaan studeren, hé. Maar misschien wel te arm, of te lui ;) Ik vertel zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar het kan geen kwaad om het één keer te proberen (heb al een oud verhaal in gedachten dat ik wil herschrijven, ruim onder de woordlimiet). Je krijgt wel commentaar, dat is altijd goed. De FSB is voor mij ook een absolute prioriteit, na twee keer op rij in de bundel komen, zou het mijn eer te na zijn om daar geen drie keer van proberen te maken. En daarna Fantastels, want dat is me vorig jaar niet gelukt en ik had het jaar daarvoor nog wel een aanmoedigingsprijs gewonnen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
CKV krijg je alleen op de middelbare. En als je het op de Havo al afgesloten hebt, hoef je het op het VWO niet meer te doen. Volgens mij is het tegenwoordig ook op het VMBO verplicht, maar daar is geloof ik geen eindopdracht aan verbonden. Ja, dat geld, hè. Eén keer studeren is al duur genoeg. :( Er is niet veel leven in "mijn" categorie op ikvertel. Krijg je tegenwoordig professioneel commentaar, of nog steeds alleen van lezers? Ik baal ervan dat het beoordelen voor de SchrijversPrijzen per categorie is. Er zijn niet veel verhalen en ik heb niet het idee dat er vaak gestemd wordt. Zonde! Na de vorige FSB wil ik het zeker ook weer proberen. Het schrijven van dat verhaal wordt een doel voor een volgend topic. Nu is WN! prioriteit.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vertel lijkt me bij nader inzien ook geen goed idee. Ik overweeg om in februari aan woordenstroom mee te doen, maar die wedstrijd lijkt me eigenlijk ook niet zo heel interessant. Misschien wordt het dan wel gewoon een inzending naar een literair tijdschrift, al heb ik daar nog nooit enig succes mee gehad (wel met tijdschriften, maar niet met de echt literaire) en je krijgt ook nooit enige feedback. Heeft er iemand ervaring met Weirdo's? Maar deze draad is voor januari, niet voor februari ;) Ik heb me de afgelopen week zeer intensief met mijn manuscript beziggehouden. Het vlot veel beter dan eerder, dus ik ben blij. Vanavond deel 5 (van 9) nog eens helemaal doornemen, en dan kan het naar mijn proeflezers. Dan heb ik hopelijk weer wat tijd voor mijn workshopverhaal. Morgen wil ik het verhaal voor "de mens in beeld" schrijven (kort en ik heb een goed schema, dus zou op een avond tijd moeten kunnen) om dan weer verder te gaan met deel 6 van mijn manuscript. Van extraatjes zal deze maand waarschijnlijk niet veel in huis komen, maar ik zit perfect op schema wat de prioriteiten betreft, dus ik ben voorlopig zeer tevreden over deze maand.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig deze maand met de winterverhalen. Ik heb nu 4 van de 6 oefeningen af. Niet gek voor 10 januari. En nog vóór 3 januari heb ik me opgegeven voor de cursus Jeugdliteratuur bij de Schrijversvakschool. Die begint volgende week: 19 januari. Ik heb er zin in. Het gaat dus goed.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat wil ik graag deze maand afhebben? - Hoofdstuk één van Wilgenwoud - Eerste versie van het FSB verhaal Dat is het voor deze maand.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga lekker tot nu toe. Ik heb elke dag van Januari 500 woorden geschreven aan mijn ms (mijn goede voornemen dit jaar), en mijn WN! verhaal is gelezen en inhoudelijk goedgekeurd door proeflezers. Ik hoef daar alleen nog maar wat figuurlijke puntjes op figuurlijke I'tjes te zetten. Voor nu laat ik het even sudderen, dan maak ik het richting het einde van de maand af.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doelen januari: - 3 tot 5 gedichten schrijven gedaan - ms DD doorlezen & voorzien van herschrijfaantekeningen - 1 illustratie afronden - boek 'Word Painting' uitlezen*
Komende tijd verder met mijn ms. Hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben goed bezig;-) -flink eind komen met herschrijven MS, deel twee van mijn trilogie -schrijfwedstrijden in de gaten houden en meedoen -minstens twee recensies schrijven -proeflezen (nog één heel manuscript liggen dat ik voor de 23ste af moet hebben...) -korte verhaalideeën uitwerken (en ze eerst ergens vandaan plukken, dus: goed om mij heen kijken, leven, en in het alledaagse het verhaal zien) -Zo'n 15.000 woorden herschreven van mijn MS -brainstormen voor een YA-schrijfwedstrijd; ik geloof dat ik eindelijk het plot bij elkaar gepuzzeld heb... -een YA-schrijfwedstrijd gewonnen (!) Eerste publicatie ooit ;-) (Zelfs al is het POD, ik ben erg blij) -proeflezen; heel eind gekomen met 75.000 woorden MS, verder iedere week wel wat -laatste opmerkingen verwerken van proeflezers aan mijn YA MS, deel 1 en dan kan het weg!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet alles gedaan wat ik deze week wilde doen, maar toch redelijk tevreden.
Thema bedenken voor mijn kortverhalencyclus voor CKV dat zo goed mogelijk aansluit bij alle (soms al deels uitgewerkte) ideeën die ik heb.
Gedaan. Het thema wordt lekker breed: leven en dood. Ga volgende week al mijn verhaalideeën uitwerken in een schema en dan beslissen welke ik ga schrijven. Ben erachter gekomen dat zo'n uitwerking voor mij erg belangrijk is. Toen ik het laatst zonder had gedaan schoot mijn verhaal alle kanten uit, behalve de goede.
Ten minste met één nieuw kortverhaal beginnen en hopelijk een eerste versie hebben staan voor februari aanbreekt (ligt eraan hoe druk ik het heb met school, heb in januari een proefwerkweek)
Dit staat genoteerd voor de laatste week/weken van januari. Waarschijnlijk krijg ik het sowieso niet af.
Mijn Write Now!-inzendig voor dit jaar nogmaals herschrijven en laten proeflezen
Inmiddels naar twee proeflezers gestuurd. Het is me wel duidelijk dat er nog het een en ander aan moet gebeuren, maar uit het voorlopige commentaar maak ik op dat de meningen over wat er anders zou kunnen, nogal verschillen. Zodra ik van proeflezer 2 de definitieve feedback heb, ga ik weer met het verhaal aan de slag. Heb al wat ideeën om het eventueel nog duidelijker te maken. Daarna mag het waarschijnlijk weer proefgelezen worden. De definitieve versie wil ik op z'n laatst eind februari bij mijn derde proeflezer hebben voor de spellingscheck. Nieuw doel is dus: WN-inzending nog een keer herschrijven.
Waarschijnlijk een kortverhaal proeflezen (en voorzien van bruikbaar commentaar) voor iemand met wie ik mijn WN!-verhaal ga ruilen
Ontvangen en al één keer doorgelezen. Dit weekend ga ik het uitgebreid proeflezen en mijn feedback erbij zetten. Hoop het uiterlijk maandag terug te kunnen sturen.
Eventueel wat stoeien met een probeersel (wat inhoudt dat ik niet ga teruglezen en herschrijven, maar woorden ga proberen toe te voegen)
Niet aan toe gekomen. Op het moment dat ik eraan wilde werken kwam ik erachter dat een deel miste (ik schrijf vaak in mijn schrijfblok). Dat moest ik eerst zoeken en uittypen. Bij het nalezen van tekst die er al stond kwam ik achter een fout, dus moest ik het hele stuk omschrijven. Dat is nog niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ga eerst alle tekst die ik nu heb in Word zetten zodat ik niet bang hoef te zijn dat de losse (!) blaadjes uit mijn blok vallen. Zo terugkijkend vind ik dat ik voor mijn doen toch nog aardig wat gedaan heb.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoofdstuk 17 vordert gestaag, ik zit nu op ongeveer 2/3 van dit hoofdstuk. Nog steeds voor/op schema. :) Als ik de posters hier boven mij lees zijn er een hoop bezige bijen in de weer. Ik zie veel mensen verschillende dingen "tegelijkertijd" doen. Ik persoonlijk hou mij liever met één ding tegelijk bezig. Mmm, zou dat iets te maken hebben met het verschil tussen M/V?