Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek als luisterboek uitgeven

Ik ben op zoek naar schrijvers die hun boek als luisterboek zouden willen uitgeven. Zijn er hier schrijvers die dat misschien leuk zouden vinden? Meer informatie over het concept is hier te vinden: http://www.luisterboeken.nl/service/auteurs-gezoc…

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, dat zou wel leuk, zijn, maar de beste boeken (meest gelezen boeken) worden alleen maar als luisterboek uitgegeven. Las ik. Ik voel daar wel voor. Als er tenminste iemand is met een duidelijke stem.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Als ik het goed begrijp is dit dus een soort oproep voor manuscripten? Er zijn geen kosten voor de auteurs aan verbonden?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb daar al eerder naar geïnformeerd en las dus dat alleen de 'bestsellers' als luisterboeken worden uitgegeven. Daarom neem ik aan dat de auteurs betaald worden. Zo niet, basta.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik had de site nog niet bekeken. Foutje. Inmiddels bekeken. Zal ik een poging wagen?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn inderdaad geen kosten aan verbonden en daar zit geen luchtje aan ;). Auteurs krijgen van ons 20% vergoeding en de stem/voorlezer 10%. Alle luisterboeken worden in eerste instantie als downloadbaar luisterboek uitgegeven en bij succesvolle titels kijken we in een latere fase of het lonend is om een cd uitgave te maken. Ons voornaamste doel is om van zo veel mogelijk Nederlandse boeken een luisterboek uitgave te realiseren en door digitaal uitgeven is dat ook betaalbaar.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Alles boeken zijn dus gratis te downloaden. Mocht het een beetje goed lopen, dan komt er in een latere versie dus een cd? Wanneer is een boek succesvol?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh? Er staat toch duidelijk op de pagina dar er géén kosten aan verbonden zijn en dat de auteur 20% royalties krijgt.
Dat staat er NU idd. Als het er eerder had gestaan, hadden Dries en ik daarover geen vragen gehad.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
De boeken worden (voor zover ik het begrijp zonder kosten voor de auteur uitgegeven, maar zijn niet gratis te downloaden (dat zou ook een vreemd verdienmodel zijn).

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De (luister)boeken zullen inderdaad niet gratis te downloaden zijn. Wij stemmen de prijs af in overleg met de auteur. De voorlezer selectie doen we ook in samenspraak met de auteur.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik zou best mijn eigen boek(en) willen voorlezen - m.u.v. De Duik, daar is al een luisterboek / -cd van - dan ontvang ik 30% van de verkoopprijs. Alleen komt meteen een vraag om de hoek kijken: hoe regelen jullie de exploitaiterechten, want die liggen bij de uitgeverijen. En waar baseren jullie de prijs van een luisterboek op? Want de prijs van het reeds verschenen boek is al eens vastgesteld.
Heeft u de rechten op uw publicatie in luisterboek vorm in bezit of kunt u dat regelen? Laten we dan samen het proces opstarten om uw boek als luisterboek uit te geven!
is daarom een beetje gemakkelijk geformuleerd. Het 'regelen van die rechten' is al geregeld.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het wel leuk vinden om een luisterboek van mijn thriller te hebben, maar dat moeten jullie dan met mijn uitgever regelen. Ik heb ervoor getekend dat de uitgever de exploitatierechten in elke vorm heeft, waaronder die als geluidsdrager.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Er zijn heel veel boeken gratis te downloaden. Waarom zou men er dan voor betalen? Thérèse, jij mag mijn boeken voorlezen. Of moet je dan eerst een voorleescursus volgen?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Dat vind ik leuk, Tja! Misschien wil 'men' op den duur alleen stemmen als de mijne om naar te luisteren. Ik ken mensen die erbij in slaap vallen - en oorspronkelijk was dat ook de bedoeling :-).

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bericht gekregen van Luisterboek. Hoe je het moet aanleveren weet ik niet. Als boek neem ik aan. Wel las ik dat je je eigen verhaal mag voorlezen. Zal ik jou ook op mijn lijstje zetten van favoriete voorlezeres, Thérèse?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou best mijn eigen boek(en) willen voorlezen - m.u.v. De Duik, daar is al een luisterboek / -cd van - dan ontvang ik 30% van de verkoopprijs. Alleen komt meteen een vraag om de hoek kijken: hoe regelen jullie de exploitaiterechten, want die liggen bij de uitgeverijen. En waar baseren jullie de prijs van een luisterboek op? Want de prijs van het reeds verschenen boek is al eens vastgesteld. is daarom een beetje gemakkelijk geformuleerd. Het 'regelen van die rechten' is al geregeld.
Is De Duik op de commerciële luisterboekenmarkt verschenen of via stichting Dedicon? In dat eerste geval neem ik hem natuurlijk graag op in ons assortiment. Wanneer de exploitatierechten bij de uitgever liggen sluiten wij niet met de auteur, maar met de uitgever een overeenkomst. We worden inderdaad met enige regelmaat door een auteur doorverwezen. De prijs van een luisterboek wordt gebaseerd op de lengte van het boek i.c.m. wat de prijs van het fysieke boek is. Bij voorkeur wijken we daar niet al te veel van af.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Bedankt voor het antwoord. :) De Duik is in boekvorm verschenen bij uitgeverij Nieuw-Amsterdam te Amsterdam, en het luisterboek via Dedicon.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat moet ik hier onder verstaan? Reclame maken (in de brede zin) is ten strengste verboden. Dat geldt zowel voor bedrijven als particulieren en voor zowel commerciële als ideële doelen. ???

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Wat moet ik hier onder verstaan? Reclame maken (in de brede zin) is ten strengste verboden. Dat geldt zowel voor bedrijven als particulieren en voor zowel commerciële als ideële doelen. ???
Een vraag om manuscripten voor een regulier uitgeeftraject (dus niet POD/Print of zelf bekostigd) valt wat mij betreft niet onder reclame maken. In dit geval zijn het geen papieren boeken, maar ik denk dat voor luisterboeken hetzelfde kan gelden.