Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek als luisterboek uitgeven

Ik ben op zoek naar schrijvers die hun boek als luisterboek zouden willen uitgeven. Zijn er hier schrijvers die dat misschien leuk zouden vinden? Meer informatie over het concept is hier te vinden: http://www.luisterboeken.nl/service/auteurs-gezoc…

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga hier ook achteraan. 'Slecht Bevallen' haalde ook de bibliotheken, dus waarom niet. Goed topic! Dank jullie wel.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een lidmaatschap aangevraagd en via klantenservice laten weten dat ik informatie wil over mijn mogelijkheden. Geschreven dat ik van 'Slecht Bevallen' graag in aanmerking wil komen als luisterboek. Ik zou het zelfs ook willen lezen. Goede volgorde?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb gewoon een PB gestuurd naar de plaatser van dit bericht en kreeg vrijwel meteen antwoord. Op die site heb ik me niet aangemeld. Dus klick op het envelopje in het eerst topic.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk dat je dan naar Venlo moet, Bloem. Mijn contract is onderweg. Binnenkort zal ik wel meer horen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, niet opnemen in Venlo. Zelf lezen kan als je beschikt over apparatuur of een studio in de buurt hebt.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het wel leuk vinden om een luisterboek van mijn thriller te hebben, maar dat moeten jullie dan met mijn uitgever regelen. Ik heb ervoor getekend dat de uitgever de exploitatierechten in elke vorm heeft, waaronder die als geluidsdrager.
Dat levert vaak complicaties op, omdat veel traditionele uitgevers geen interesse hebben in het uitgeven van boeken als commercieel luisterboek. Het gevolg hiervan is dat veel titels geen akkoord krijgen en de auteur onbedoeld geen optie heeft om zijn of haar boek als luisterboek uit te geven.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat levert vaak complicaties op, omdat veel traditionele uitgevers geen interesse hebben in het uitgeven van boeken als commercieel luisterboek.
Daar zullen ze dan wel hun redenen voor hebben. Blijkbaar wegen de kosten niet op tegen de winst die uit de verkoop te halen valt. Overigens vind ik het een goed initiatief om zo veel mogelijk boeken in luistervorm te gieten, maar ik heb een beetje mijn twijfels erbij als je schrijvers zelf hun boeken in gaat laten spreken. Niet iedereen lijkt me daar geschikt voor. Of krijgen ze eerst een soort training of zoiets? En trouwens, als je als auteur van een POD-boek zelf kundig genoeg bent om je eigen boek in te spreken, waarom zou je je boek dan niet zelf op die manier beschikbaar stellen en zo de hele opbrengst opstrijken in plaats van de 10% via luisterboeken.nl?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet wel beschikken over goede opnameapparatuur en omgevingsgeluidarm kunnen opnemen, in een studio dus. Met de professionele voorlezers overleg je als auteur samen met de redacteur over wat je wilt.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er ook een paar vragen over: - Begrijp ik het goed dat de (professionele) voorlezers zelf verantwoordelijk zijn voor de opnames e.d.? Ook voor het editen en afmixen, of doet Luisterboeken dat? En de mastering? - Wat doet Luisterboeken precies voor die 70% (aan begeleiding, promotie e.d.)? - Wat wordt er qua promotie activiteiten verwacht van de schrijver? - Neemt Luisterboeken alle boeken aan, of is er een kwaliteitscontrole?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag dat aan Luisterboeken. Ik kon mijn boek voorlezen als ik beschikte over de mogelijkheden. Hoe dat met de profvoorlezers geregeld is weet ik niet. Er staat precies welke verdeling ze hanteren in procenten. Ik zie nergens 70% of kijk ik niet goed.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
20% voor de schrijver, 10% voor de lezer, rest nog 70 procent. Om voor één luisterboek nu opnameapparatuur aan te schaffen, gaat me toch te ver. Ik heb begrepen dat Luisterboeken niet automatisch alle boeken aanneemt. Het contract zag er professioneel uit.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marja, de vragen waren ook bestemd voor Luisterboeken, iemand van hen heeft dit topic immers opgestart en reageert hier op vragen. De antwoorden leken me ook wel belangrijk voor anderen om te weten. Mochten ze hier niet antwoorden, dan kan ik ze altijd nog een mail sturen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, ik dacht dat je op mij reageerde. Tja: In het productie en promotiepakket staat: 20% auteur, 10% voorlezer, 30% distributiem 10% marketing, met het restant verdienen zij hun boterham.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er ook een paar vragen over: - Begrijp ik het goed dat de (professionele) voorlezers zelf verantwoordelijk zijn voor de opnames e.d.? Ook voor het editen en afmixen, of doet Luisterboeken dat? En de mastering? - Wat doet Luisterboeken precies voor die 70% (aan begeleiding, promotie e.d.)? - Wat wordt er qua promotie activiteiten verwacht van de schrijver? - Neemt Luisterboeken alle boeken aan, of is er een kwaliteitscontrole?
Zoals jullie zien kom ik niet elke dag op het forum, maar ik zal natuurlijk even antwoord geven op de vragen ;). - De professionele voorlezers zijn inderdaad zelf verantwoordelijk voor de opnames, het afmixen en de mastering. Wij luisteren elk boek voor uitgave na om de kwaliteit te controleren en om eventuele fouten er nog uit te halen. - Onze marge is geen 70%, maar ik begrijp dat het zo lijkt als je alleen naar de vergoeding voor de auteur en voorlezer kijkt. Wij maken kosten voor de digitale distributie, beveiliging van bestanden, opmaken van de cover, registratie van isbn nummer, begeleiding tussen auteur en voorlezer, et cetera. Daarnaast investeren wij in de promotie van elke titel middels o.a. de eigen sites, een nieuwsbrief naar duizenden leden, een Google AdWords campagne en communicatie via sociale media. - De schrijver heeft geen promotionele verplichtingen, wat de schrijver doet kan verschillen per uitgave in overleg met ons. - We nemen niet alle boeken aan, maar we geven wel breed uit. Op het moment dat de inhoud van een boek niet gepast is, zullen we niet tot uitgave overgaan.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk Verloop staat sinds gisteren als luisterboek op de site van luisterboeken.nl. Aan het kinderboek wordt gewerkt.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Top Marja. Binnenkort ben ik ook aan de beurt. Of het iets oplevert? In ieder geval ben ik weer een ervaring rijker.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk voor jullie. Dat is snel. En dan gaan jullie toch ook een (luister)boekpresentatie maken? Ik ben wel benieuwd naar naar je rijke ervaring, Tja.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is, financieel gezien, nu precies de deal? Welk percentage krijg je van wat? Wat is die netto opbrengst? Zit daar boekhandelkorting op? Wat is het btw-percentage?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Luisterboeken.nl. Of zijn er anderen die inmiddels hun boek als luisterboek beschikbaar stellen ...?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar mijn ervaringen ook? Natuurijk Verloop is als download verkrijgbaar en je kunt een gratis hoofdstuk downloaden. Kun je horen hoe het resultaat is. Komende weken komt het ook als cd uit. Het kinderboek, Slubber in het bos, is bijna af als cd en download. Dan moet er ook meer promotie komen. Wat ik ervaren heb is dat er hard en enthousiast gewerkt wordt, veel overlegd met de auteur. Of je ook iets moet insturen dat redactionele verbetering nodig heeft, weet ik niet. Wat het me zal opleveren ook niet, maar het is heel erg leuk mijn eigen werk te horen voorlezen, de voorlezers zijn ook leuke en enthousiaste lui.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na Natuurlijk Verloop voor volwassenen is Slubber in het bos, voor kinderen net online gegaan als download bij luisterboeken.nl. Heel leuk ingesproken door Saniye Sweers. Zo gek, je eigen boek te horen. Cd's zijn nog in de maak.