Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

(literair) agent

Ik ben Marjon Crielaard.Ik illustreer prentenboeken voor kinderen en ben op zoek naar een (literair) agent. weet iemand waar ik zo iemand kan vinden? Of heeft iemand ervaring hiermee? tot nu toe ga ik ieder jaar zelf naar de kinderboekenbeurs om mijn boek te verkopen, maar ik ben benieuwd hoe dit zou gaan als ik samen werk met een agent.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Marjon. Een agent voor prentenboeken, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Zou die bestaan in Nederland? Grappig dat je zelf naar de beurs gaat om je werk te verkopen, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Lukt dat wel? Nemen ze de tijd om het te bekijken? Ik wil daar wel meer van weten, als je het zou willen vertellen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Zjors, Er wordt gezegd dat het makkelijker is om een prentenboek te verkopen in het buitenland. Ook omdat veel nederlandse uitgevers co producties doen met buitenlandse bedrijven. In Nederland moet je wel heel erg goed zijn om iets uit te geven daar het drukken van de platen erg duur is. Tot nu toe is het mij echter in het buitenland nog niet gelukt en misschien wel in nederland (nog in proces) De beurs is echter heel leerzaam en een klein paradijs voor kinderboekenschrijvers en illustratoren. Zo ongeveer 8000 (?) uitgevers uit de hele wereld zijn daar aanwezig. de beurd is zowel zakelijk als heel gemoedelijk. er zijn ook heel veel lezingen en je krijgt direkt commentaar op je werk. Sommige uitgevers nemen scht de tijd voor je werk ( 15 minuten) . Bij veel uitgevers moet je het doen met kort en krachtig commentaar en sta je lang in de rij om te wachten. Wel zijn het mensen die er veel van af weten en tot nog toe heb ik zelf ook veel gehad aan de 1 minuut gesprekken. Een hele leuke site is dit trouwens. Ik zou er haast zelf ook door gaan willen schrijven.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ellis, Dank je. ik ben al weer een stap verder. Alhoewel nog niet een agent gevonden die ook prentenboeken doet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marjon! Leuk werk dat je doet! Welke beurs is dat waar je naartoe gaat? Wie kom je daar tegen? Wat kost het? Om er te staan met een stand? Of de toegang? Het lijkt me erg, erg leuk om daar eens te gaan kijken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo marriejeanne, het is de kinderboekenbeurs in bologna. Als je bij google zoekt vind je de site erover. www.bolognafierra.it Er komen uitgevers uit de hele wereld. Ook zijn er veel managers die boeken van uitgevers aan andere uitgevers verkopen. Verder komen er heel veel illustratoern. ( van student tot bekend) En denk ik ook veel schrijvers. Je kunt er veel informatie met elkaar uitwisselen. De sfeer is ongedwongen en zonder veel concurentie strijd. Het kost geloof ik 40 euro per dag. Om binnen te komen moet je een visitekaartje kunnen laten zien waarop staat dat je iets doet wat te maken heeft met het vak. Als je mee doet aan de illustratoren wedstrijd krijg je toegang tot de beurs voor 4 dagen. Hoeveel een stand kost weet ik niet. Het is inderdaad heel erg leuk om een keer heen te gaan. 4 dagen alleen maar lezen lezen en nog eens lezen. Het is enorm groot. Iets van 7 veiling hallen bij elkaar. Leuk is het ook om te zien hoe verschillend de thema's zijn in de verschillende landen en ook de benadering van kinderen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zullen we daar met ons allen een uitje naartoe maken, mensen van Schrijven Online? (Wat kan ons Utrecht schelen of 'een plek ergens in het midden van het land'). Wanneer is die beurs?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zou gezellig zijn ! :) (Lekker pasta eten en notenlikeur drinken) De beurs is van 31 maart tot 3 april.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
We kunnen nog even sparen. Is er niet iemand die in de buurt van Bologna een paar luchtbedden in zijn woonkamer wil hebben liggen, voor een paar nachtjes? Low-budgetreis moet het worden. Dus met zijn allen in een VW-bus en ik wil wel een keer spaghetti koken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bologna en omgeving zit helemaal vol zo rond de beurs. kamperen? Wel zijn er nog soort huisjes te huur op de camping van bologna (welke trouwens ook vol zit met uitgevers en illustratoren). En dan de hele week pasta eten en vooral niet al je geld uitgeven aan al die prachtige boeken die je daar kunt kopen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Griseo woont of woonde volgens mij in Bologna. Die heeft zijn schrijfpen in de wilgen gehangen. Ik zie hem hier ook nooit meer. Maar misschien heeft hij er nog vrienden die ons graag willen ontvangen. Ik moet rond die tijd toch naar Frankrijk, misschien even een ommetje over Bologna maken? Wat is dat voor wedstrijd van illustratoren, Marjon, waar je die kaartjes kon verdienen?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een wedstrijd waarbij je max vijf tekeningen in moet sturen. Het nivo van de winaars is erg goed. Uiteindelijk maken ze er een tentoonstelling van die de hele wered rond gaat. Erg leuk en spannend dus om mee te doen. Als het alleen om de kaartjes gaat kun je de niet de meest mooie tekeningen in te sturen; als je maar mee doet. helaas is de deadline al voorbij. Die is altijd ergens rond half oktober.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tip Griseo eens, Zjors? Wij willen toch niet in pensions of hotels. We moeten er trouwens wel iets heel bijzonders tegenover stellen, dat we bij hem komen. Wie heeft iets in de aanbieding? Nu hij zich nog zelden op het forum vertoont, kunnen we daar in alle vrijheid over brainstormen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat is hem ja. Mocht er iemand ook in geinterresseerd zijn: op deze site vind je waar ik vanmorgen naar op zoek was: een literair agent voor prenten en kinderboeken. Alleen moet je ook daarvoor helemaal naar bologna. Er staan nl. geen adressen bij.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne, je vergist je. HIJ moet er iets bijzonders tegenover stellen dat wíj bij hém komen. Tenslotte hebben velen van ons zich al onderscheiden. Het aanbod van mij van die Bolognasaus staat nog steeds, hoor. ;-)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Och heden. :o Maar je kunt toch niet zomaar bij iemand op de stoep komen staan met zonder niks? Ik denk dat hij in een kasteel woont en een echte heer is. We kloppen op de houten poort en hij doet natuurlijk open. Zo stel ik het me voor.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Noem een pan met spagetti en Bolognasaus maar niks! En verbeeld je zeg; dat kasteel is gerenoveerd. Hij als Heer ook. Dan kunnen wij dus best als ook zijnde dames en heren, aankloppen en hem een maaltijd aanbieden, waarna wij vragen of hij in zijn nederig kasteeltje nog plaats heeft. Waar las ik dat ook al een dezer dagen? Juist in dezer tijd klopte er ook een paar personen aan, aan een deur.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, oké, dan doen wij dat ook. :) Ik ben dol op spaghetti bolognese, dus inderdaad: dat is de moeite waard. Tot ziens in Bologna!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier in de buurt is een terrein vol afgedankte openbaar vervoerbussen. Die wachten op een nieuwe bestemming. Als we er daar eens een van pikken, een paar stoelen eruit slopen en hoppa, karren maar. Heeft iemand hier een 'groot rijbewijs'? Slapen kan in de bus of in de bagageruimte eronder.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm. Goed idee. En als we die bus(sen) volplempen met matrassen voor het goede doel rond Bolgona, dan kunnen we reisvergoeding vragen en de matrassen na gebruik achterlaten.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bologna? Met de bus? Dan wordt het geen SOS maar SOVIB Schrijvers Offline Vakantie In Bologna! :D

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaaf deze beurs, daar wil ik ook wel eens heen. Moet ik wel eerst een schrijf- of tekenvriendinnetje vinden om er samen mee naar toe te gaan.... alleen is ook zo saai! Maar wat betreft de wedstrijd; je krijgt je tekeningen toch wel weer terug? Mijn 5 mooisten zijn me zo lief... Ik heb ook nog een manuscript liggen, dat zou ik dan kunnen meenemen?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk he die beurs. heb je de site al bekeken? ik heb jou site gister bekeken. mooi werk zeg! En zeker ; het ruimtelijke is heel mooi te cobineren met illustrtie. Zelf heb ik de academie richting schilderen gedaan, maar werk uit eindelijk in tekeningen ook vaak ruimteljk. Ja hoor , je krijgt je tekeningen terug. Je kunt er een retour enveloppe bij doen; of het werk in bologna ophalen. Het is goed geregeld en tot nu toe gaat het bij mij altijd goed. Ik ga dit jaar ook weer en ben dus al druk bezig.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel! Heb jij ook een website waar ik eens kan kijken? Ik ga toch eens over die wedstrijd nadenken. Heb je wel eens met de Clavis wedstrijd meegedaan? Is ook een idee voor de schrijvers hier, aangezien er een nog niet uitgegeven verhaal bij moet...