Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

(literair) agent

Ik ben Marjon Crielaard.Ik illustreer prentenboeken voor kinderen en ben op zoek naar een (literair) agent. weet iemand waar ik zo iemand kan vinden? Of heeft iemand ervaring hiermee? tot nu toe ga ik ieder jaar zelf naar de kinderboekenbeurs om mijn boek te verkopen, maar ik ben benieuwd hoe dit zou gaan als ik samen werk met een agent.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De site is www.bookfair.bolognafiere.it de westrijd is helaas al voorbij. De inleverdatum is altijd rond oktober. met clavis heb ik nog nog mee gedaan. Jij? Wel met ik met clavis nu in onderhandeling over drie boeken die ze waarschijnlijk gaan uitgeven. Ook ben ik bezig met een nieuw boek voor clavis. Ken jij misschien iemand die een mooie website kan maken?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je boeken alvast! Ja ik heb twee keer meegedaan, de eerste keer toen ik 15 was (dat was niks, zag ik later ook wel) en nog eens twee jaar geleden. Mijn tekeningen werden toen geexposeerd. Het leuke is dat de winnaar een uitgeverscontract krijgt en daarbij veel media aandacht. Ik weet wel iemand die mooie websites maakt (hij heeft ook de mijne gemaakt) Je kan z'n adres bij mijn links vinden, als het niet lukt stuur me dan maar een mailtje. Hij wil graag meer websites maken.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank je wel voor de tip. ik zal hem eens mailen. Mocht je toevallig gaan naar Bologna, dan is het misschien leuk om iets af te spreken daar. Ik ga wel alleen. Vorig jaar ben ik samen met mijn vriend geweest, maar het een behoorlijk dure reis en voor iemand die niet met de boeken bezig is uiteindelijk toch een beetje saai. Als je alleen gaat heb je wel alle tijd om je te concentreren ,en afspraken te maken met uitgevers. s 'avonds (naar mijn mening , maar dat is natuurlijk verschillend per persoon ) zit je hoofd vol met boeken plaatjes en ideeen. Zelf vind ik het dan heerlijk om gelijk aan het werk te gaan. Wel een beetje ongezellig alleen, maar het heeft ook zeker z'n voordelen. Wat vond je trouwens van de samenwerking met uitgeverij clavis?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog niet echt met ze samengewerkt hoor! Alleen meegedaan aan de wedstrijden. Voor zover ik weet vind ik ze wel een leuk en open bedrijf. Door hun opendagen vrij toegankelijk voor debutanten. Ze waren wel geinteresseerd in mn werk voor covers maar ik heb sindsdien niets meer van ze vernomen. Misschien komt dat nog. Leuk om in Bologna af te spreken! Maar ik ga eerst nog naar Suriname dus ik moet mn financien maar even afwachten.... ben bang dat er niet veel van over zal zijn! Al moet ik het natuurlijk zien als een investering.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Suriname, nou dat is ook niet mis! Bologna is wel duur ja.. zeker met de beurs. het is wel een investering, maar het is gewoon wel veel geld. Mocht je volgend jaar willen dan kan ik je wel veel vertellen en tips geven hoe je het zo goedkoop mogelijk kan regelen. Zelf betaal ik nu 120 euro voor een retour ticket, 360 euro voor twee pers. hotel , incl pendelbus naar de beurs voor 4 dagen, de beurs zelf is gratis vanwege deelname aan de wedstrijd, De rest kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Niet niks dus.. Met clavis heb ik goede ervaringen qua tijd die ze in je willen steken. Ook zijn ze erg vriendelijk en willen mensen je serieus feedback geven. De wachttijden zijn echter erg lang. het kan wel een jaar duren eer je een stap verder bent dus je moet wel engelen geduld hebben.