Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Creative Writing of Journalistiek?

Ik twijfel of ik Journalistiek of Creative Writing wil gaan studeren, hebben mensen hier toevallig ervaring met een van deze studies? Creative Writing in Arnhem lijkt me heel leuk, maar wat leer je daar precies en kun je daar wat mee aan het eind van je studie. en waar is de opleiding Journalistiek op gericht? vooral op krantwerk of ook op bijvoorbeeld tijdschriften en media.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh en Carline, weet je zeker dat journalistiek werkt met loting? Volgens mij hebben ze een toelatingstest.
Ja. Als ik het goed heb dan gaan er eerst 180 mensen door met de toelatingstest en gaan er daarna nog 180 mensen door met de loting. In Utrecht dan. En oh, ik ben nu wel aan het twijfelen om Journalistiek te studeren. Blijf 16 hè, ik verander nogal eens.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe nu de opleiding Creative Writing in Arnhem. Als je wilt schrijven, ga dan geen journalistiek doen. Journalistiek heeft helemaal niets met willen schrijven te maken. En verder is het niet waar dat iedereen alleen maar boeken schrijft op Artez. We doen heel veel verschillende dingen, korte verhalen, lange verhalen, theater, non-fictie, poezie, comics, zines etc. Bovendien is er helemaal geen tijd meer over om een boek te schrijven.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pieter-Jan, Vertel eens wat over die opleiding. Ik wilde naar een open dag toe gaan, dacht in februari maar op de website kan ik geen open dag meer vinden. Maar hoe zien die selectie rondes eruit bijvoorbeeld? Gewoon gesprekken met leraren? En je moet een stukje inleveren van 10 pagina's dacht ik, is dat een onderwerp die de school uitkiest?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ik heet eigenlijk geen Pieter-Jan, hoor, maar ik wist niets. De open dag is net geweest, maar als ik het goed heb is er 24 maart weer een open dag, waar je ook workshops kan volgen. Het staat inderdaad niet op de site, maar ik denk dat dat er binnenkort op komt. Wij moesten vorig jaar voor de auditie eerst een tekst van 300 woorden insturen, over een bepaald onderwerp. Vanuit daar werden 100 mensen gekozen die een dag auditie mochten komen doen. Daar hadden we 3 lessen, één keer dramaschrijven, waar je een monoloog schreef, één keer poëzie, waar je een stiftgedicht maakte, en één keer een theorieles, waarin we discussieerden over een tekst. Dit jaar is het iets anders, en zijn het twee auditie dagen in plaats van één, omdat dit ook makkelijker was voor de docenten. Ik weet niet waar je de 10 pagina's vandaan hebt, want dat is echt heel veel, haha.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ik heet eigenlijk geen Pieter-Jan, hoor, maar ik wist niets. De open dag is net geweest, maar als ik het goed heb is er 24 maart weer een open dag, waar je ook workshops kan volgen. Het staat inderdaad niet op de site, maar ik denk dat dat er binnenkort op komt. Wij moesten vorig jaar voor de auditie eerst een tekst van 300 woorden insturen, over een bepaald onderwerp. Vanuit daar werden 100 mensen gekozen die een dag auditie mochten komen doen. Daar hadden we 3 lessen, één keer dramaschrijven, waar je een monoloog schreef, één keer poëzie, waar je een stiftgedicht maakte, en één keer een theorieles, waarin we discussieerden over een tekst. Dit jaar is het iets anders, en zijn het twee auditie dagen in plaats van één, omdat dit ook makkelijker was voor de docenten. Ik weet niet waar je de 10 pagina's vandaan hebt, want dat is echt heel veel, haha.
Hoe heet je?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat weet je best.
Wat zeg je dat toch koel.
Dat is om mijn heetste verlangens naar jou te doen blussen.