Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor oktober 2011?

September zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic. Wat zijn je schrijfdoelen voor oktober, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Er is vrijheid in schrijver zijn en schrijven. Dan vervul je je opdracht. Vroeger dacht ik dat vrijheid betekende dat je kon doen wat je wilde. Maar het betekent dat je weet wie je bent, wat je taak is op aarde en die dan gewoon vervullen.' - Uit: 'Schrijven vanuit je hart; de kunst van creatief schrijven' - Natalie Goldberg Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tips, Judy. Fantastels ken ik, maar ik heb er deze maand helaas geen tijd voor. Die andere wist ik nog niet, zal het zo gaan bekijken! :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het ook lekker. Afgelopen week heb ik wel minder geschreven dan normaal. Wel druk bezig geweest met het bedenken/invullen van het tweede gedeelte van hoofdstuk 14. Dat is gelukt, dus gaat mijn productie nu omhoog. :)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik het niet ga redden (nee ik weet het wel zeker) om voor november mij MS te hebben herschreven :\\ Dus geen NANo dit jaar voor mij. Maar zo erg is dat ook weer niet, want ik wil dit MS zo goed mogelijk maken. Maar weer doorwerken deze week dus, één scene per dag. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor deze maand zijn: * gastlessen uitschrijven voor bovenbouwgroepen basisschool * Meters maken met ms "Marein" * prentenboekverhaal nakijken en opnieuw naar uitgever sturen die 'm is kwijtgeraakt :rolleyes: * korte verhalen uitzoeken + bio schrijven
Doel 1 is gehaald, met 2 gaat het lekker, ben goed bezig, 3 is gedaan, d.w.z. ik moet nog enveloppen kopen, dan kan ik mijn manuscript naar twee uitgevers sturen. 4 ga ik nu maar eens snel doen, ligt al te lang stil. Succes allemaal!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil deze maand mijn MS zo perfectioneren dat ik er bijna tevreden mee ben en hem naar vrienden sturen om te lezen en corrigeren. Ik wil deze maand een goed begin in mijn nieuwe verhaal op papier krijgen.. Ik wil deze maand meedoen aan fantastels (al is mijn verhaal al bijna helemaal af, dus veel tijd zit daar niet in)
- opgestuurd naar vrienden - heb ruim 10.000 woorden nu, dus het is een begin ;] - heb me verhaal opgestuurd =D

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga deze maand gebruiken om de rest van mijn MS goed in te delen. Alle hoofdstukken moeten nu bepaalde plannen krijgen zodat ik daarna alles kan gaan uitschrijven. Zit nu met een plot dat ik echt moet gaan uitdenken want met vrijuit schrijven ga ik vast komen te zitten merk ik nu. Hopelijk ook nog een hoofdstuk schrijven deze maand maar dat zou een extra'tje zijn.
Alles ingedeeld, ging verrassend snel en goed. Ook nog een hoofdstuk kunnen schrijven, erg blij mee :) Daarom in deze maand nog maar een hoofdstuk proberen te doen. Nieuw doel!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- WriteNow! inzending herschrijven. - UA 2012 inzending verder schrijven. Wilgenwoud: - Invisible Kid afschrijven. - Eerste hoofdstuk schrijven. - Volgende hoofdstuk schrijven, eventueel al tot het einde. (waarschijnlijk is deze voor november, maar wie weet)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels antwoord gehad en hij gaat me verder begeleiden :) Aan het eind van de maand stuur ik hem het volgende gedeelte van 10.000 woorden van mijn roman, dus daar moet ik nu aan werken.
Zit nu op ruim 6000... nog even doorschrijven dus.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand: - Maak ik een opzet voor het verhaal dat ik tijdens de National Novel Writing Month wil schrijven. - Rond ik een verhaal af (ongeveer 7.000 woorden). - Schrijf ik elke dag een kort voorleesverhaal (500-750 woorden).
De opzet voor Nano is ver genoeg af om met een goed gevoel aan de novembermaand te kunnen beginnen. :-) Het verhaal dat ik af wilde ronden, is nog niet helemaal af en ik weet niet of ik het in de drukke week die op me ligt te wachten voor elkaar krijg het af te schrijven. Ik hoop van wel want dan kan ik met en schone lei aan Nano beginnen. Het dagelijks schrijven van een kort verhaaltje heb ik een aantal keren gedaan maar daar ben ik door tijdgebrek mee gestopt.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komende week (heb ik helaas niet veel tijd, hoop in elk geval het volgende te doen): - 1 nieuw gedicht schrijven - evt. nog een gedicht inzenden voor Turing - 1 nieuw hoofdstuk aan mijn ms - analyse van Gerlachs werk maken - nieuwe poëziestudie (nog te bedenken)
Heb 1 nieuw gedicht geschreven, plus opzet voor nieuwe. Twee jeugdboeken gelezen (research voor mijn ms). Zat 4 dagen in Brugge, o.a. voor een prijsuitreiking van een schrijfwedstrijd waar ik aan mee heb gedaan. Helaas niets gewonnen, wel in de Top 10 beland (7e van 276 deelnemers, erg mooi dus) plus gepubliceerd in een verhalenbundel. Verder een hoop boeken aangeschaft, waaronder van een paar Belgen (ook poëzie). Veel inspiratie opgedaan, in elk geval. Ik vind Brugge een geweldige stad, zou er zo willen wonen. Moet nog even rustig bedenken wat ik komende week ga doen. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Judy! Hartstikke goede prestatie! :thumbsup:
Mijn doelen voor deze maand zijn: * gastlessen uitschrijven voor bovenbouwgroepen basisschool * Meters maken met ms "Marein" * prentenboekverhaal nakijken en opnieuw naar uitgever sturen die 'm is kwijtgeraakt :rolleyes: * korte verhalen uitzoeken + bio schrijven
Alle doelen gehaald. Mijn nieuwe doel voor deze maand is mijn "Marein" ms af schrijven. Dan staat de eerste versie van het geheel er, 2/3 daarvan is al gelezen door proeflezers en door mij herschreven. Dan volgt nog een grote, laatste herschrijfronde en dan is mijn ms klaar! Deze maand dus versie 1 af maken! Als ik tijd heb wil ik een kort verhaal herschrijven en af schrijven en tussen de bedrijven door kan ik het niet laten om aan mijn tweede ms te werken, dat ook bijna af is. Gaat lekker!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst natuurlijk nog gefeliciteerd Judy, netjes hoor de 7e plek. :) Wel, hier vordert hoofdstuk 14 gestaag. ik zit nu op een kleine 4100 woorden en als ik het een beetje goed inschat komen er nog ongeveer 2000 bij. Het einde van mijn roman komt een beetje in zicht. Als alles loopt volgens planning komen er nog 4 hoofdstukken bij. Maar niets is zo veranderlijk als de schrijver en zijn verhaal. ;) Wel vreemd eigenlijk dat het einde nu een beetje in zicht komt. Afgelopen week heb ik voor het eerst, sinds ruim één jaar, hoofdstuk 1 weer eens gelezen. Pff, dat was even schrikken, dat kan dus beter. Dit pak ik echter pas op als het hele verhaal in de steigers staat. De rest is zo te zien lekker bezig... volhouden folks. :)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De maand vliegt! Nog maar een week en het is november. Geen NaNoWriMo voor mij, maar gewoon rustig doorwerken aan het herschrijven van mijn MS. En dat gaat lekker. :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat lekker jongens! Ik wil de laatste week van oktober: - Minimaal 1 nieuw, goed gedicht schrijven (liefst meer) - Evt. nog 1 (of meer) gedicht(en) voor Turing inzenden - Analyse van Gerlachs werk maken - Nieuwe poëziestudie: Bart Moeyaert, ‘Verzamel de liefde’ - Lekker lezen (‘Word Painting’ uitlezen, plus een leesboek) - Plannen hoe ik de rest van het jaar verder wil

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog ongeveer 2500 woorden aan het volgende gedeelte van 10.000 woorden toevoegen en dan de 10.000 doorlezen en waar nodig aanpassen. (Werkt goed, in delen van 10.000 woorden, is erg overzichtelijk) Ik had een idee voor een kort verhaal, eventueel om met mijn eerste wedstrijd mee te doen, maar de deadline is 1 november en ik denk niet dat ik dat ga halen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil de laatste week van oktober: - Minimaal 1 nieuw, goed gedicht schrijven (liefst meer) - Evt. nog 1 (of meer) gedicht(en) voor Turing inzenden gedicht ingezonden - Analyse van Gerlachs werk maken - Nieuwe poëziestudie: Bart Moeyaert, ‘Verzamel de liefde’ - Lekker lezen (‘Word Painting’ uitlezen, plus een leesboek) gelezen - Plannen hoe ik de rest van het jaar verder wil gedaan + globale planning 2012 Verder nieuwe dichtboeken & een Britse poëziebloemlezing besteld

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga deze maand gebruiken om de rest van mijn MS goed in te delen. Alle hoofdstukken moeten nu bepaalde plannen krijgen zodat ik daarna alles kan gaan uitschrijven. Zit nu met een plot dat ik echt moet gaan uitdenken want met vrijuit schrijven ga ik vast komen te zitten merk ik nu. Hopelijk ook nog een hoofdstuk schrijven deze maand maar dat zou een extra'tje zijn.
Alles ingedeeld, ging verrassend snel en goed. Ook nog een hoofdstuk kunnen schrijven, erg blij mee :) Daarom in deze maand nog maar een hoofdstuk proberen te doen. Nieuw doel!
Het 2e hoofdstuk van deze maand ook (bijna) klaar. Fijne maand zo. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle doelen gehaald. Mijn nieuwe doel voor deze maand is mijn "Marein" ms af schrijven. Dan staat de eerste versie van het geheel er, 2/3 daarvan is al gelezen door proeflezers en door mij herschreven. Dan volgt nog een grote, laatste herschrijfronde en dan is mijn ms klaar! Deze maand dus versie 1 af maken! Als ik tijd heb wil ik een kort verhaal herschrijven en af schrijven en tussen de bedrijven door kan ik het niet laten om aan mijn tweede ms te werken, dat ook bijna af is. Gaat lekker!
YEAH! Mijn Marein-ms is af! Dat wil zeggen: versie 2.5. Nu twee weken laten liggen, daarna herschrijven en insturen. Maar het voelt zo goed om dit nu te hebben staan! :)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Een zo'n goed mogelijk verhaal schrijven van max 12k woorden, in max 3 dagen tijd
Een meer dan pittig doel zeg. Als het lukt, petje af hoor. @schrijfwijf, lijkt me een lekker gevoel als je MS zo goed als af is... feli. Zelf heb ik hoofdstuk 14 af. Ik heb hem iets ingekort om er de vaart, in het verhaal, er in te houden. Heb het hoofdstuk al nagekeken en ben begonnen met nummer 15. Lekker aan het brainstormen geweest dus hoofdstuk 15 moet lukken in de maand november.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niet al mijn doelen gehaald maar kijk terug op een heel productieve schrijfmaand. :-) Op naar november, naar de National Novel Writing Month!!! Mijn doel voor die maand is duidelijk.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Een zo'n goed mogelijk verhaal schrijven van max 12k woorden, in max 3 dagen tijd
Een meer dan pittig doel zeg. Als het lukt, petje af hoor.
Het valt me mee en tegen. Maar een aardige helse klus, want ik heb helemaal geen zin meer :p Maarja, nu moet ik het afronden ook. En dan printen en herschrijven, zodat er hopelijk niet teveel fouten en slordigheden in staan. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog ongeveer 2500 woorden aan het volgende gedeelte van 10.000 woorden toevoegen en dan de 10.000 doorlezen en waar nodig aanpassen. Ik had een idee voor een kort verhaal, eventueel om met mijn eerste wedstrijd mee te doen, maar de deadline is 1 november en ik denk niet dat ik dat ga halen.
Beide ga ik niet halen. Ga morgen verhuizen en heb geen zin om ook nog te stressen over schrijfdoelen. De 10.000 woorden staan voor volgende week op het programma.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wil ik twee gedichten indienen voor een schrijfwedstrijd. Ik wil ook verder aan mijn manuscript (kinderverhaal) en alle losse stukjes die op mijn pc staan moeten hoog nodig geordend worden. De herstvakantie begint volgede week, dus ik mag dan niet schrijven. Mijn kinderen willen ook aandacht. Helaas willen zij nooit proeflezer zijn voor mijn kinderverhalen.
Ik heb de twee gedichten ingezonden :) Zelfs het manuscript is af :) De Toscaanse cultuur was blijkbaar een inspiratiebron voor heel wat moois.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel tevreden over afgelopen maand. Het stond vooral in het teken van dichten. Veel gedicht, met Turing meegedaan, dichtbundels en een boek over dichten gelezen... O ja, en dichtoefeningen ontdekt en uitgeprobeerd, erg verrassend. Mijn dichtliefde heeft een nieuwe impuls gekregen, en ik ga straks met verse inspiratie verder. Maar éérst volgende maand, die staat in het teken van mijn jeugdms (NaNoWriMo)!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oktober was een productieve maand. Ik ben op 3/4 van mijn MS gekomen met herschrijven. :-) Natuurlijk had ik het wel af kunnen hebben, zodat ik aan NaNo mee had kunnen doen, maar dat zal volgend jaar worden. Doel voor volgende maand: stug doorwerken!