Je schrijfdoelen voor september 2012?

Het is alweer bijna september, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! In dit topic kun je je persoonlijke schrijfdoelen met anderen delen en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor september, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je kan afgelopen maand rustig afronden, en alvast nadenken over hoe je verder wil de komende maand. Enkele tips voor wie nieuw is en weinig ervaring heeft met doelen stellen: - baseer je maanddoelen op je grote jaardoelen, de dingen die je het liefste zou willen doen of leren op schrijfgebied dit jaar - maak je doelen zo concreet mogelijk - houd je doelen behapbaar, breek ze op in kleine stapjes op en verspreid die over de tijd - geef ze duidelijke deadlines - zet je doelen in volgorde van belangrijkheid (en probeer vooral te werken aan de belangrijkste) Veel inspiratie & schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met nog een dag of tien te gaan: - Fantastelsverhalen afwerken, doorlezen, herschrijven en verzendklaar maken. (Neem deze misschien nog een week mee naar oktober) - Eindelijk hoofdstuk 2 van Arta Magicka afwerken zodat ik het kan afschrijven. - Research doen voor een nieuw verhaal + alles wat in me opkomt opschrijven.
21 September 2012 - 12:14

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september zijn: - cursiefje schrijven met als thema 'Gent' voor de wedstrijd - 2 manuscripten voor prentenboeken herwerken met de gekregen tips van proeflezers - mijn eerste prentenboek laten printen bij een POD - promotie maken voor mijn prentenboek via social network, mail, blog, website, media - het kortverhaal voor 11-13 jarigen herwerken - gedicht schrijven voor wedstrijd op boekvoorhaar - kortverhaal schrijven voor wedstrijd op boekvoorhaar Leuk topic trouwens. Meestal hou ik mijn planning bij in een agenda, maar het is moeilijk om mij eraan te houden. Dat mijn doelen online staan is een stok achter de deur.
Mijn gedicht is klaar en doorgestuurd om deel te nemen aan de wedstrijd op de site boekvoorhaar.
2 maniscripten herwerkt met de gekregen tips van proeflezers een reguliere uitgever heeft interesse in mijn eerste prentenboek waardoor POD vervalt en promotie nog uitgesteld wordt
21 September 2012 - 16:23

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er wordt lekker geschreven en gestreept zo te zien!
een reguliere uitgever heeft interesse in mijn eerste prentenboek waardoor POD vervalt
Wat goed, gefeliciteerd!
- verhaal insturen voor wedstrijd www.drechtstedenkijkt.nl - ingestuurd en genomineerd!
Gefeliciteerd met de nominatie! Een update van mijn lijstje:
Mijn plannen voor september: - twee nieuwe columns of verhalen op eigen website plaatsen [strong]1 column, 2 blogs en 1 wedstrijdverhaal geplaatst[/strong] - jeugdboek drukklaar maken: flaptekst, omslagontwerp, afbeeldingen invoegen [strong]alleen nog met de omslag bezig[/strong] - jeugdboek aankondigen op website & social media [strong]alvast info op m'n website gezet[/strong] - verhaal voor schrijfwedstrijd VIJF van damespraatjes insturen - verhaal voor schrijfwedstrijd Ik feliciteer je van bookvoorhaar insturen [strong]beide verhalen ingestuurd, en ook nog 1 naar de Duitsland vakantie-verhalen wedstrijd[/strong]
21 September 2012 - 18:05

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In augustus heb ik het herschrijven (het was eerder herwerken/uitwerken) van mijn manuscript voortijdig beëindigd. Ik zit dus al halfweg een nieuw herschrijfronde die ik deze maand wil afronden. Daarna begin ik nogmaals aan het herlezen/herschrijven ... In tussentijd buig ik me nog eens over de synopsis. Leve september!
Eindelijk ... Nu wordt het spannend: ik ga mijn 'manu' mailen naar enkele uitgeverijen! Inmiddels ben ik al verliefd op de ideale 'flapafbeelding' :p.
22 September 2012 - 20:08

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3e week van september zit erop. Hoe gaat het met iedereen? En wat wil je de komende week nog doen? Komende week wil ik vooral aan mijn ms werken, hopelijk de eerste grove versie afkrijgen. Evt. ook het innerlijk pelgrimeren afronden (heeft door het werken aan mijn ms stilgestaan).
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen & korte analyse maken - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken & dvd's halen - evt. (aan ms gerelateerde) (jeugd)literatuur lezen 7 boeken + analyses - evt. aan ms gerelateerde films bekijken 8 films + analyses - een invulformulier voor boekanalyse maken - een invulformulier voor filmanalyse maken - Betoverend Schrijven workshop geven - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - flyers maken voor Betoverend Schrijven workshops & ophangen bij AH - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken) - bieb: nieuwe aan ms gerelateerde boeken & dvd's halen
28 September 2012 - 12:01

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eileen, het is ook meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen, hoor. Met laptop op salontafel en extern keyboard op schoot of naast mij, kan het ook zonder draagdoek, maar met de hand schrijven is op zo'n moment zoveel relaxter dan op de computer werken dat ik het alleen doe als ik echt iets af moet/wil werken. Misschien als de deadline van Fantastels in zicht komt. Syriain, fijn om te horen dat het spannend klinkt :) Ik moet wel oppassen dat het niet te Twilight-achtig wordt. Judy, Via, Eileen e.a., goed bezig! Hier gaat het iets minder hard, maar ik ben wel tevreden met wat ik mijn eerste werkweek nog gedaan heb gekregen. Flink verder gewerkt aan het sneeuwvlokgewijs plannen van het NaNo-project, mijn PF verhalenworkshopverhaal is zo goed als klaar (enkel nog het einde eens heel kritisch bekijken, en dan het hele verhaal nog eens nalezen op stomme fouten en zo), en ik heb zelfs nog wat verder gewerkt aan mijn manuscript.
24 September 2012 - 11:07

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=EileenO]Mijn doelen: - schrijven column kerkbladen - schrijven column baby en kind - 10.000 woorden toevoegen aan de Overtocht - promotie rond de Lukasboeken - nadenken presentatie Verdacht - nadenken kinderboekenweek Nieuwe doelen -oversteek afschrijven - nadenken omslag oversteek - nadenken voorjaarsfolder oversteek En toen had ik opeens nog 6 dagen maand over!
24 September 2012 - 15:46

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- synopsis schrijven (aangezien ik die in augustus niet af heb gekregen) - wedstrijd inzending schrijven voor "schrijfwedstrijd VIJF!" - verbeteren manuscript beyond boek 1
Alleen nog een wedstrijddeelname schrijven en mijn manuscript verbeteren, maar dat laatste zal nog wel doorlopen t/m oktober. Super, super druk.
25 September 2012 - 22:31

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste daagjes van september... Hoe gaat het met iedereen?
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen & korte analyse maken - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken & dvd's halen - evt. (aan ms gerelateerde) (jeugd)literatuur lezen 8 boeken + analyses - evt. aan ms gerelateerde films bekijken 8 films + analyses - een invulformulier voor boekanalyse maken - een invulformulier voor filmanalyse maken - Betoverend Schrijven workshop geven - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - flyers maken voor Betoverend Schrijven workshops & ophangen bij AH - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken) - bieb: nieuwe aan ms gerelateerde boeken & dvd's halen
28 September 2012 - 12:00

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel voor september is er eigenlijk maar eentje: - Meters maken voor mijn manuscript voor de Luitingh fantasywedstrijd! Doel (wederom): +30.000 woorden. - 10 bladzijden selecteren van het Luitingh-manuscript voor het tussentijdse inlevermoment op 17 september. - gedaan; helaas geen beoordeling gewonnen
Ik ben goed op weg om de 30.000 woorden te halen deze maand! :) Nog maar 3.300 woorden te gaan, dus dat moet lukken! Ondertussen is er een schrijfdoel bijgekomen: - Boek 1 van Engelstalig manuscript bewerken zodat ik het kan insturen naar Harper Voyager. De afgelopen week ben ik erin geslaagd om het oorspronkelijke manuscript van 200.000 woorden tot onder 120.000 terug te brengen door een betere structuur te bedenken, waardoor een deel van boek 1 naar boek 2 is verhuisd. Verder zijn er heel wat 'darlings' gesneuveld. ;) Ik heb nog een hoop te doen voordat het klaar is en proeflezers vinden die het in een paar dagen doorlezen zal misschien niet lukken, maar ik WIL het insturen. 8)
28 September 2012 - 13:04

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijf- en leesdoelen (gebruik ik hier die streepjes goed?) van deze maand zijn: - Voor twintig september Mijn zus woont op de schoorsteenmantel van Annabel Pitcher gelezen hebben plus een recensie van tweehonderdvijftig woorden. - Een verhaal voor fantastels herschrijven plus opsturen naar proeflezers. Dat verhaal is niks geworden. Valt af. - Het commentaar van proeflezers verwerken in het andere verhaal voor fantastels. Ik ga in oktober de laatste puntjes op de i zetten voor dit verhaal en eventueel nog een paar andere proeflezers naar laten kijken.
30 September 2012 - 10:59

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb oude mssen zitten doorbladeren deze maand en ben toen begonnen dat allemaal goed op papier te zetten. Wel gemerkt dat ik nu kritischer omga met hoe ik dingen wil beschrijven.
30 September 2012 - 16:15

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - Meters maken voor mijn manuscript voor de Luitingh fantasywedstrijd! Doel (wederom): +30.000 woorden. - Yes, gelukt!! :D - 10 bladzijden selecteren van het Luitingh-manuscript voor het tussentijdse inlevermoment op 17 september. - gedaan; helaas geen beoordeling gewonnen. - Boek 1 van Engelstalig manuscript bewerken zodat ik het kan insturen naar Harper Voyager. - Gisteren weer een paar ideeën gekregen om de rode draad duidelijker te maken en infodump (hopelijk) op een betere manier in de tekst te verwerken. Dat betekent wel dat er nog wat 'darlings' zullen moeten sneuvelen, maar het gaat absoluut de goede kant op! :)
1 oktober 2012 - 10:09

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor september: - eerste versie ms af mee bezig - uitzoeken typografie & 1 gedicht vormgeven, óf 1 illustratie maken - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) afronden mee bezig - proefles benedictijns schrijfjaar doen (als dat bevalt het jaartraject volgen) - evt. 1 BS e-book afronden Qua (lees)studie & regeldingen: - bookmarks 'Eat That Frog' doornemen & leerpunten noteren - bookmarks 'Een levensregel voor beginners' doornemen & leerpunten noteren - 'Zin; lust in je leven door schrijven' lezen & korte analyse maken - evt. 'You Can Write A Novel' herlezen - naar de bieb, aan mijn ms gerelateerde (jeugd)boeken & dvd's halen - evt. (aan ms gerelateerde) (jeugd)literatuur lezen 8 boeken + analyses - evt. aan ms gerelateerde films bekijken 9 films + analyses - een invulformulier voor boekanalyse maken - een invulformulier voor filmanalyse maken - Betoverend Schrijven workshop geven - 4 Betoverend Schrijven workshops inplannen, tekstschrijven & promoten - flyers maken voor Betoverend Schrijven workshops & ophangen bij AH - evt. 1 of 2 schrijfworkshops volgen - evt. winkel mailen (voor verkoop canvassen, evt. ansichtkaarten, prentenboeken) - bieb: nieuwe aan ms gerelateerde boeken & dvd's halen
Terugblik op september: ik ben erg tevreden, heb veel gedaan. De 1e versie van mijn ms helaas niet afgekregen, maar wel grotendeels. Blij mee. Het innerlijk pelgrimeren heb ik nog niet helemaal afgerond, doorschuiven naar volgende maand. Volgende maand concentreren op de belangrijkste doelen en de rest laten vallen.
1 oktober 2012 - 13:17

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Resultaat van september: - twee nieuwe columns of verhalen op eigen website plaatsen [strong]1 column, 2 blogs en 1 wedstrijdverhaal geplaatst[/strong] - jeugdboek drukklaar maken: flaptekst, omslagontwerp, afbeeldingen invoegen [strong]alleen nog met de omslag bezig[/strong] - jeugdboek aankondigen op website & social media [strong]alvast info op m'n website gezet[/strong] - verhaal voor schrijfwedstrijd VIJF van damespraatjes insturen - verhaal voor schrijfwedstrijd Ik feliciteer je van bookvoorhaar insturen [strong]beide verhalen ingestuurd, en ook nog 1 naar de Duitsland vakantie-verhalen wedstrijd[/strong] In november verder met de publicatie van het jeugdboek, zoals verwacht. Verder erg tevreden :)
1 oktober 2012 - 18:43

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand niet zo veel gedaan gekregen :/ Was eigenlijk ook wel te verwachten. - Werken voor Fantastels (deadline 31/10). Hier ben ik deze maand al mee bezig geweest, eerste versie van een verhaal zo goed als af. Dus nog bijna twee maanden om dit verhaal en nog twee anderen (waaronder een veteranenverhaal?) te herschrijven. --> nog niks herschreven; wordt mijn eerste prioriteit voor oktober - Mijn PF verhalenworkshopverhaal (eindelijk) afwerken --> bijna, maar nog niet helemaal - Verdergaan met het herschrijven van mijn manuscript, en een stuk insturen voor het tussentijds inlevermoment van Dromen en Demonen (17/09) --> een heel klein beetje aan mijn ms gewerkt; stukje ingestuurd & niet gewonnen - Een kortverhaal schrijven voor een wedstrijd met deadline in september? Voorlopig nog geen geschikte wedstrijd gevonden. --> geen enkele wedstrijd was interessant genoeg om me te motiveren - Verhaal herschrijven voor Langste nacht van het kortverhaal (deadline 14/10) --> is er niet van gekomen, en aangezien Fantastels toch wel de absolute prioriteit heeft dit jaar, denk ik dat ik deze oversla - Nadenken over NaNoWriMo 2012 --> hiervoor heb ik veel meer gedaan dan alleen nadenken; gepland, genoteerd, en tot stap 4 van de sneeuwvlokmethode geraakt - 100 x 100 project --> niets voor gedaan - Eventueel nog oude kortverhalen herschrijven --> is er niet van gekomen
1 oktober 2012 - 22:32