Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor april 2014?

Maart is bijna voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor april, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes en schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor april: Schrijfwerk - OP EN (start 54 km) 76/70/100 km, pr 5/4 - BH afmaken (voor wedstrijd) + laten proeflezen 7/5 - Cover MF bundel ontwerpen 8/5 - Cover SM (af)maken (EN & NL) - Cover NF (af)maken (EN & NL) - ms: AS 1 af 1/5 - CM doornemen & rapport maken 2/5 - CM herschrijf (op structuurniveau) 2/5 - Evt. tekst P&I af 0/5 - Evt. ms: AS 2 af 0/10 - Evt. beginnetje maken met AS covers 0/3 - SM afronden en publiceren op Kobo NL & EN - NF afronden en publiceren op Kobo NL & EN - EIN regelen - Evt. namail uitgever (rechten LH terug) - Nogmaals namail uitgever (rechten LH terug) - Evt. aangetekende brief uitgever (rechten LH terug) vervalt (geen rechten terug) Lesgeven - BS L maken 2/10 - Evt. BS weekspecial mk 0/5 Studie - 4 boeken lezen 4/4 * Twisted * Lumberfox * New York * Supertrip * Sleight of Hand * Adrian Mole - 1 of 2 (aan ms verwante) films kijken 8/2 Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL en EN (probeer in elk geval 1x p.w.) 14/4-12 - Evt. 1-2x p.w. posten op AW 9/5-8 - Eenvoudige tijdelijke AS html pagina bouwen - IXL afhandelen - Evt. verschillende HTML wysiwyg webbuilders uitproberen - Boekplanning (spreadsheet) maken

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Minithriller Pearl herschrijven. - Verhaal voor Insomnia-wedstrijd van LetterRijn schrijven en insturen. Ik had al een verhaal geschreven, maar ben daar niet tevreden over. Nu dus in korte tijd een ander idee uitwerken. - Inzending voor de JFP herschrijven en opsturen naar proeflezers. - Correcties van thriller Ongrijpbaar doornemen. - Indien tijd over: kinderverhaal DWG. Dat ligt nu alweer sinds november stil en daar moet ik weer ruimte voor vrij maken in mijn hoofd.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Camp NaNoWriMo - een half uur per dag herschrijven, omgerekend 15.000 woorden (eventuele nieuwe schrijfsels tel ik gewoon per woord, voor herschrijven of researchen tel ik 1 uur = 1000 woorden) Droomspiegels en scherven - herschrijfplan - herschrijven proloog - herschrijven hoofdstuk 1 - herschrijven hoofdstuk 2 Plannen/schrijven/herschrijven voor wedstrijden - eventueel Gentasia (deadline 30/04) - Fantasy Strijd Brugge (deadline 22/06) - Fantastels (deadline 31/10) Verhalenbundel - selectie - verhalen herschrijven - synopsis - begeleidende brief - insturen naar uitgeverij Lezen - Marie de France, De lais (liefdessprookjes uit de twaalfde eeuw)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- John Flanders Prijs verhaal schrijven - sprookje Gentasia insturen (deadline 30 april) - manuscript & info aanleveren bij manuscriptbegeleider - drie 120 woorden verhalen - twee versjes + tekeningen voor versjesboek - email nieuwsbrief versturen - twee blogs/columns/verhalen op m’n website

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verder met herschrijfcursus FSB wedstrijd proberen? plot uitwerken. Vind ik lastig. Naar de uitreiking C2C Misschien beginnen aan groot nieuw project. Schrijfboeken verder uitlezen. 1, 2, 3.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Iedere dag proberen te schrijven. - Tot HST 6 afhebben en overgetypt/ proef laten lezen. -minimaal 2 boeken lezen. -autobiografie opdracht af hebben. Niet heel veel maar ik denk dat het wel lukt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stug doorgaan. Bovendien veel fijne boeken lezen en proberen overal wat van op te steken. In de hoop, dat dat mijn schrijverijtjes ten goede zal komen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker, Riny. Hoe gaat het met de rest? Eerste week van april zit er inmiddels op. Hier alles dik in orde, ben flink aan het schrijven. Hoop deze week één van mijn schrijfprojecten af te ronden.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al met les 8.3 bezig van de herschrijfcursus van Henny Fortuin FSB verhaal staat deels op papier. Computer hield ermee op: schrik, ik heb mijn laatste verhalen niet opgeslagen. Dit wil ik dus gaan doen. Ook dierbare e-mails wil ik bewaren. Uitzoeken hoe ik dat doe. Naar de uitreiking, kan niet wachten. Nog geen schrijfboeken uitgelezen. Wel andere boeken. Filosofie heeft even voorrang. Wat fijn dat het zo goed gaat, Judy.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Camp NaNoWriMo - een half uur per dag herschrijven, omgerekend 15.000 woorden (eventuele nieuwe schrijfsels tel ik gewoon per woord, voor herschrijven of researchen tel ik 1 uur = 1000 woorden) --> gaat vlot, ik loop iets voor Droomspiegels en scherven - herschrijfplan -->mee bezig - herschrijven proloog - herschrijven hoofdstuk 1 - herschrijven hoofdstuk 2 Plannen/schrijven/herschrijven voor wedstrijden - eventueel Gentasia (deadline 30/04) --> deadline uitgesteld tot 30/06, dus laat ik voorlopig even liggen tot er meer duidelijkheid is over deze wedstrijd - Fantasy Strijd Brugge (deadline 22/06) - Fantastels (deadline 31/10) --> naar de prijsuitreiking geweest en het juryrapport doorgenomen (mijn eigen verhaal, de winnaar en de algemene inleidingen van de juryleden), twee te herschrijven verhalen geselecteerd (fantasy en sf) en een plot en personages uitgedacht voor een nieuw verhaal (horror) Verhalenbundel - selectie --> mee bezig - verhalen herschrijven - synopsis - begeleidende brief - insturen naar uitgeverij Lezen - Marie de France, De lais (liefdessprookjes uit de twaalfde eeuw) helemaal vergeten bonus: 3 100-woorden verhalen geschreven

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Meedoen aan elke Wekelijkse Schrijfopdracht, hoe lastig ook - Elke dag minstens een half uur bezig met mijn grote verhaal - Zoveel mogelijk reacties geven op deze site - Minstens twee boeken lezen (veel voor mij, heb nauwelijks tijd haha :) )

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn halverwege april. Hoe gaat het iedereen? Hier lekker bezig. Eindelijk een verhaal kunnen afronden waar ik op en af al maanden mee liep te worstelen. Nu bezig met een manuscript te herstructureren. En jullie?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn herschrijfcursus afgerond, ga vanmiddag naar de uitreiking heb de schrijfboeken nog niet uitgelezen FSB laten proeflezen, maar vraag me af of ik deze instuur of toch nog iets anders ga schrijven. Erbij komt nu bezinnen op iets nieuws. Ik denk aan een groot project.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geheel onverwachts heb ik mijn SO-jaar afgerond; ik ben er nog beduusd van. Ik ga op de vertrouwde voet voort.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben begonnen aan de boeken, waarschijnlijk gaat dat wel lukken. Ook de schrijfopdrachten heb ik nog steeds weten vol te houden. Het half uur schrijven per dag en zoveel mogelijk reacties geven op deze site vallen nog een beetje tegen. Dit wordt nog even doorbikkelen, haha :)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Halverwege april heb ik de volgende schrijfdoelen bedacht: - Hoofdstuk 4 afronden (bijna af) - Begin maken met hoofdstuk 5: de beschrijving van een luchtgevecht :) - Nadenken over het einde van het boek. Moet open zijn, maar tegelijk ook afrondend... - Nadenken over meer diepte in de personages in het boek. Vind ze tot nu toe nog wat te plat...

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Hekate]Camp NaNoWriMo - een half uur per dag herschrijven, omgerekend 15.000 woorden (eventuele nieuwe schrijfsels tel ik gewoon per woord, voor herschrijven of researchen tel ik 1 uur = 1000 woorden) --> gaat vlot, ik loop iets voor (nog iets meer dan vorige keer) Droomspiegels en scherven - herschrijfplan -->mee bezig - herschrijven proloog - herschrijven hoofdstuk 1 --> mee bezig - herschrijven hoofdstuk 2 Plannen/schrijven/herschrijven voor wedstrijden - eventueel Gentasia (deadline 30/04) --> deadline uitgesteld tot 30/06, dus laat ik voorlopig even liggen tot er meer duidelijkheid is over deze wedstrijd - Fantasy Strijd Brugge (deadline 22/06) - Fantastels (deadline 31/10) --> naar de prijsuitreiking geweest en het juryrapport doorgenomen (mijn eigen verhaal, de winnaar en de algemene inleidingen van de juryleden), twee te herschrijven verhalen geselecteerd (fantasy en sf) en een plot en personages uitgedacht voor een nieuw verhaal (horror) Verhalenbundel - selectie --> mee bezig - verhalen herschrijven - synopsis - begeleidende brief - insturen naar uitgeverij Lezen - Marie de France, De lais (liefdessprookjes uit de twaalfde eeuw) ik lees zo meteen verder aan verhaal 4 (van 12) bonus: 3 100-woorden verhalen geschreven

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Mijn Roze Boeket schrijven (versie 1) -Lezen -Weekopdrachten Sol maken -Opdrachten schrijfboek gedichten uitwerken -twee columns schrijven

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed bezig allemaal! Bij mij schiet het niet zo op met schrijven, druk met andere dingen. - John Flanders Prijs verhaal schrijven > [strong]sla ik over[/strong] - sprookje Gentasia insturen > [strong]bijna klaar[/strong] - manuscript & info aanleveren bij manuscriptbegeleider > [strong]mee bezig[/strong] - drie 120 woorden verhalen > http://120w.nl/s/Inge-Hulsker/ - twee versjes + tekeningen voor versjesboek > [strong]1 versje geschreven[/strong] - email nieuwsbrief versturen > [strong]nog niet genoeg nieuws, schuift op[/strong] - twee blogs/columns/verhalen op m’n website

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, soms heb je dat. Half april, hier gaat ie lekker. Ben veel aan het schrijven. Hoe gaat het met de anderen?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lees nog steeds veel: van Remco Campert tot Yvonne Keuls, Margriet de Moor, Rascha Peper en nog veel meer. Kwamen allemaal weer in mijn handen na een interne verhuizing met de nodige flashbacks. Dank voor je belangstelling Judy.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Minithriller Pearl herschrijven. -> Nog steeds niet aan toegekomen. Zucht. - Verhaal voor Insomnia-wedstrijd van LetterRijn schrijven en insturen. Ik had al een verhaal geschreven, maar ben daar niet tevreden over. Nu dus in korte tijd een ander idee uitwerken. Nieuw verhaal uitgewerkt en ingestuurd. - Inzending voor de JFP herschrijven en opsturen naar proeflezers. Gedaan. Nu gaan herren en naar nieuwe proeflezers insturen. - Correcties van thriller Ongrijpbaar doornemen. -->Nog niet terug van uitgever, dus kan ik nog niet mee beginnen. - Indien tijd over: kinderverhaal DWG. Dat ligt nu alweer sinds november stil en daar moet ik weer ruimte voor vrij maken in mijn hoofd. -->Hiervoor heb ik eind mei tijd ingepland. Daarnaast heb ik deze maand nog een verhaaltje voor een plaatselijke schrijfwedstrijd ingestuurd.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In plaats van schrijfboeken nog uitgelezen aan nog meer wedstrijden geschreven. Te weten: microdrama 'in het honderd', Obsessie, J/M, FSB en Utrecht voor Utrecht (eerste ronde door). Mei / juni zijn de deadlines of uitslagen. Schuift door: herschrijven manuscript, schrijven begeleidende brief en synopsis. - bezinnen op iets nieuws. Ik denk aan een nieuw boekproject. De inhoud betekent ideeën laten pruttelen tot ik warm loop voor een project.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je problemen met rechten van iets wat je geschreven hebt Judy? Verder een lekkere schrijfmaand? @Via @Odile Zo te zien ben ik niet de enige die het werken aan manuscripten etc steeds vooruit schuift om aan schrijfwedstrijden mee te doen! :) Nou qua schrijven is dit een maand om snel te vergeten... - John Flanders Prijs verhaal schrijven > [strong]sla ik over[/strong] - sprookje Gentasia insturen > [strong]ingestuurd[/strong] - manuscript & info aanleveren bij manuscriptbegeleider > [strong]mee bezig[/strong] - drie 120 woorden verhalen > http://120w.nl/s/Inge-Hulsker/ - twee versjes + tekeningen voor versjesboek > [strong]1 versje geschreven[/strong] - email nieuwsbrief versturen > [strong]schuift naar volgende maand[/strong] - twee blogs/columns/verhalen op m’n website > [strong]een column geplaatst[/strong] ...volgende maand beter!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je problemen met rechten van iets wat je geschreven hebt Judy? Verder een lekkere schrijfmaand?
Geen problemen, ik wilde alleen kijken of ik de rechten al terug kon krijgen van een boek dat jaren geleden is verschenen, maar dat kan helaas pas als de laatste exemplaren verkocht zijn. Verder goede schrijfmaand gehad, erg tevreden. Succes volgende maand; nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je problemen met rechten van iets wat je geschreven hebt Judy? Verder een lekkere schrijfmaand?
Geen problemen, ik wilde alleen kijken of ik de rechten al terug kon krijgen van een boek dat jaren geleden is verschenen, maar dat kan helaas pas als de laatste exemplaren verkocht zijn. Verder goede schrijfmaand gehad, erg tevreden. Succes volgende maand; nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Aha, jammer, maar een kwestie van geduld dus :) Mooi, ja, volgende maand gaan we er weer tegenaan!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
]Camp NaNoWriMo - een half uur per dag herschrijven, omgerekend 15.000 woorden (eventuele nieuwe schrijfsels tel ik gewoon per woord, voor herschrijven of researchen tel ik 1 uur = 1000 woorden) --> ik heb uiteindelijk net de 15K niet gehaald, mijn dochter werd ziek de dag voor we op vakantie vertrokken (gelukkig was ze de volgende dag weer beter en had de kinderarts haar al goedgekeurd om te reizen), waardoor mijn plannen voor die dag helaas grotendeels in het water vielen Droomspiegels en scherven - herschrijfplan - herschrijven proloog - herschrijven hoofdstuk 1 - herschrijven hoofdstuk 2 --> nog niets afgerond, wel volop mee bezig Plannen/schrijven/herschrijven voor wedstrijden - eventueel Gentasia (deadline 30/04) --> deadline uitgesteld tot 30/06, dus laat ik voorlopig even liggen tot er meer duidelijkheid is over deze wedstrijd - Fantasy Strijd Brugge (deadline 22/06) - Fantastels (deadline 31/10) --> naar de prijsuitreiking geweest en het juryrapport doorgenomen (mijn eigen verhaal, de winnaar en de algemene inleidingen van de juryleden), twee te herschrijven verhalen geselecteerd (fantasy en sf) en een plot en personages uitgedacht voor een nieuw verhaal (horror) Verhalenbundel - selectie - verhalen herschrijven [b]--> nog 2 verhalen te herschrijven[/s] - synopsis - begeleidende brief - insturen naar uitgeverij Lezen - Marie de France, De lais (liefdessprookjes uit de twaalfde eeuw) bonus: 3 100-woorden verhalen geschreven