Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Teksten waar je ze niet verwacht

De Amerikaansefastfoodketen Chipotle kondigde onlangs aan dat ze tien schrijvers in dienst hebben genomen om literaire voedselverpakkingen te maken. Korte mijmeringen versieren nu bekers en tassen.

Maar dat zijn niet de enige opties als je tekst op andere plekken dan het papier van een boek wil hebben. Zo kan je jezelf toewuiven met een mooi gedicht op een waaier. Of slapen op kussens in de vorm van boeken met stukken uit Alice in Wonderland, Sherlock Holmes of Treasure island of onder een deken met het verhaal van Doornroosje erop. Of wil je misschien een kaarsenstandaard met een mooi citaat erop?

Waar zou jij wel een tekst op willen maken? Of ken je nog teksten die een interessante verbinding aangaan met voorwerpen?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede tekst is als kunst, daarom vind ik het in museums goed tot zijn recht komen. Dit kan op verschillende manieren vormgegeven worden, op de servetten in het restaurant van het museum. Of aan de binnenkant van de wc deur. Het is de bedoeling dat de bestaande tekst wel een link met het museum heeft. Zo kun je ook teksten op intree kaartjes kunnen zetten die daar weer een link mee hebben. Troosten de woorden op zakdoekjes, of juist opbeurende teksten. Leuk idee trouwens teksten waar je ze niet verwacht.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij ons staat op de keukendeur Het is niet altijd rozengeur En mijn vader schreef op 't behang Lekker is maar ene vinger lang Maar op de deur van 't buffet Daar heeft mijn moeder opgezet En wat er bij ons ook ooit gebeuren zal We vieren altijd carnaval Bierviltjes bedrukt met gedichten. Of, nóg leuker, een bierviltje zonder bedrukking zodat je er zelf een gedicht op kunt schrijven. Ook leuk: happy lines in Metro en Spits. happy lines hier. Dichtregels op vuilniswagens, al ruim 25 jaar bij de Rotterdamse Roteb. http://www.marketingonline.nl/blog/hoe-de-roteb-z…

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik baalde er ontzettend van toen ik het las want ik had dit idee jaren geleden al... :-) Ik heb er nog een paar die ik nu gewoon voor mijzelf houd en waarover ik later dan weer kan klagen dat iemand anders mij voor was.