Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor december 2014?

November is voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Hier kun je je doelen en vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor december, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes en plezier!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was er al op aan het wachten :) Mijn doelen voor december 2014: Roman "droomspiegels en scherven" - proloog perfectioneren - hoofdstuk 1 omschrijven (ander perspectief) + perfectioneren - eerste deel hoofdstuk 2 omschrijven + perfectioneren - proeflezers zoeken voor bovenstaande Verhalenbundel insturen naar minstens een uitgeverij (maar ik denk dat ik het ineens naar 3 tegelijk ga sturen, of is dat onverstandig?) Indien tijd over, nog andere kortverhalen (her)schrijven of plannen Schrijfplanning 2015 in excel-bestand zetten

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel doelen stellen niet altijd even goed is als je overspannen bent, doe ik hier toch een poging. Roman 'Livia' - hoofdstuk 2 t/m 10 herschrijven (of kijken hoe ver ik daarmee kom). - herziene versie van hoofdstuk 1 op proeflezen plaatsen (had ik de lezers daar beloofd). Schrijfwedstrijden - Het Kerstdiner (5-12-14) - Woordenstroom (31-12-14) - Zin en waanzin (4-1-15) - Young Poets (5-1-15)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was er al op aan het wachten :)
Ik deed het expres om jou te pesten :d
Verhalenbundel insturen naar minstens een uitgeverij (maar ik denk dat ik het ineens naar 3 tegelijk ga sturen, of is dat onverstandig?)
Met de tijd die je moet wachten op antwoord, lijkt het me juist onverstandig om alles één voor één te doen. Ik stuur het zelf altijd naar meerdere uitgevers op en heb daar eigenlijk nooit problemen mee ondervonden. Het is meestal ook niet zo dat alle uitgevers tegelijkertijd bovenop een manuscript springen (eerder het tegenovergestelde, heheh), en doen ze dat wel, dan heb je tenminste opties.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor december: Schrijf- & illustratiewerk - OP BS (start 86 km) 90/100/100, pr 0/4, er 0/1 - ms: P&I EN herschrijf af + blurb + evt. bio af - ms: P&I laten proeflezen - ms: P&I correcties - ms: P&I naar editor - ms: CT flink aan werken - illu: SSG tekening af - illu: SSG rasters en/of kleurproeven af - illu: SSG RGB kleur af - ms: SN1/ALX eerste grove versie af (meer scenes toevoegen, scenes op volgorde zetten, scenes schrappen) 0/10 - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - evt. ms: korte mythe af 0/10 - evt. BS/IA weekretraite - evt. ms: MMF doc veranderen voor SmashWords en opnieuw uploaden (EN & NL) - evt. ms: MMF op Google Play, Xinxii (?) & Etsy (?) - ms illu: P&I geëdite tekst bewerken - ms illu: P&I illu's binnenwerk af (stuk of 10) - ms illu: P&I illu cover af - ms: P&I opmaak cover EN - ms: P&I formatting tekst EN - ms: P&I EN publiceren op diverse platforms - illu: XG CMYK kleur af - illu: XG kaarten laten drukken - illu: SSG CMYK kleur af - illu: RRH af - illu: RRH kleurproeven af - illu: RRH RGB kleur af - illu: RRH CMYK kleur af - illu: SW CMYK kleur af - illu: SW kaarten en/of shirts laten drukken Studie - 2-4 boeken lezen 6/2-4 * Gifted & Talented + Laat mij maar schuiven * Liefde & ander onbehoorlijk gedrag * The Indie Author Power Pack - sample * Baby, it's cold * Swimming to Tokyo * Finding Cinderella * The Seventh Bride * Zwartgelakte nagels * Second Chance at Eden * Thich Nhat Hanh (Werk) * biebboeken: 6 - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BSG afkijken, evt. BBT 6/2 - illu: (her)volg 1 of 2 Skillshare lessen (book cover design, vervolg hand-lettering, evt. vintage hand-lettering en/of pattern design) 1/2 Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL & EN 9/8-12 - 1-2x p.w. posten op AW 7/4-8 - terugblik 2014 - jaarplanning 2015 netjes uitwerken - DWYL 2015 lijst invullen - Maak auteurspagina's AS & LA aan op Author Central - Update/bouw simpele websites voor AS & LA - Etsy: creëer nieuw winkellabel

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ja, dat klopt Allie. Zolang ik zelf maar wijs kan worden uit al die 'geheime' afkortingen :D

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor december 2014: Jeugdroman 'Het raadsel Wandor' (deel 1 van een serie) -goed doorlezen en reviseren voor zover noodzakelijk -proeflezers zoeken Jeugdroman met voorlopige titel 'De nieuwe priester' (deel 2 van de serie) -verder schrijven (nog ongeveer 10 000 woorden voor eerste versie)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eindelijk twee schrijfboeken uitlezen. Een boek proeflezen. Misschien nog een wedstrijd. Nog drie schrijfboeken lezen. IK heb namelijk een prijsvraag gewonnen van het beste idee voor duurzaamheid en daarvan kan ik zo'n drie boeken kopen. Een weet ik zeker: het Hoe van Jan Brokken. Het is geschreven voor de gevorderde schrijver. Ik ben er erg benieuwd naar. Ik vond de Wil en de Weg erg verhelderend.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In december komt mijn fantasybundel uit en moet ik de 28 commentaren van mijn eerste ronde Fantastelsverhalen afronden. Zelf schrijven lukt nu dus echt niet, op een enkel miniverhaaltje op 120w.nl na. In januari wil ik de schrijfdraad weer oppakken met de herschrijf/afschrijf van 'Winterwende' mijn prehistorisch YA-verhaal, dat mij na aan het hart ligt en waar ik in 2015 een (reguliere) uitgever voor wil vinden. Verder plannen dan dat doe ik niet meer. ik weet uit ervaring dat het toch altijd anders loopt dan ik denk...

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Odile met het winnen van een prijsvraag. Heerlijk boeken kopen. Op mijn verlanglijstje staat: de Wil en de Weg! Dat heb ik zeker nodig. Eerst nog een oud "stukkie" weg en dan het nieuwe boek!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny. Als het goed is komen de boeken eraan. De Wil en de Weg is een echt goed boek waar ik veel aan heb gehad. Succes aan iedereen en Hay, wat een werk lijkt me dat, het jureren. Veel plezier bij het lezen en jureren van alle verhalen...

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat het bij iedereen na de eerste week december? Hier enkel nog maar met het eerste hoofdstuk van mijn roman bezig geweest, en met nadenken over het nieuwe perspectief en researchen. Ik denk dat ik er nu wel uit ben hoe ik verder wil, gisteren nog maar eens op bladzijde 1 begonnen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gevoelsmatig niet zo goed, maar op papier valt het mee. Ik heb twee van de vier schrijfwedstrijden ingezonden en hoofdstuk 2 van mijn boek herschreven.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eindelijk de Comic Toolbox uit kunnen lezen. Nu nog het andere schrijfboek. Nog niet begonnen met proeflezen, ben aan de beurt om in mijn filosofieclubje een tekstuitleg te doen over een heel pittig boek, dat ik eigenwijs in het Duits aan het lezen ben... Waarom? Dan zal ik gaan proeflezen. Toch weer een wedstrijd ingezonden...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed van je, Riny. Veel plezier met het lezen van de Wil en de Weg... IK ben nu in twee nieuwe schrijfboeken begonnen. 'Korte verhalen schrijven' en 'Schrijven is ritme'. Beide met plezier aan het lezen. Ben ook aan het proeflezen. En met sofamonologen bezig. Heb lol in het doen van research. Mensen zijn boeiend.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, week 2 en ik zit er een stuk beter in :) Heb mijn nanoproject afgeschreven (1e versie) en in de ijskast gezet. Ik ben dat oudere project aan het nalezen om te kijken wat ik ook alweer had gedaan en wie wie was... Daar ga ik dan binnenkort weer mee aan de slag. Verder wil ik een kort verhaal van eerder herdoen. Dat komt er als doel bij.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn alweer halverwege, hoe gaat het met iedereen? Ik heb al mijn verhalen voor de bundel in één document gezet, was nog een heel werkje om dat allemaal gelijk te krijgen van lettertype, grootte, inspringen, dialooginterpunctie enzovoort. Ik wil de verhalen nu nog allemaal eens doorlezen en eventueel nog wat laatste verbeteringen aanbrengen. En daarnaast vooral bezig geweest met de planning voor 2015.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig met wat schrijfwedstrijden. Herschrijven gaat minder snel dan ik dacht, maar dat is ook wel prima.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het ook prima. Ben lekker bezig aan een manuscript en aan een illustratie, dus niets te klagen. En met de anderen, hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
December is alweer bijna voorbij! Ik heb aan drie van de vier schrijfwedstrijden meegedaan. Woordenstroom heb ik overgeslagen. Ik vind het extreem moeilijk om zomaar een vrij verhaal te verzinnen. Maar ik ben lid geworden van Schrijven Magazine en ik krijg als cadeau het boek '36 dramatische situaties' dus ik hoop dat ik daar inspiratie uit kan putten. Met herschrijven ben ik niet verder gekomen dan hoofdstuk 6, maar ik heb wel gemerkt dat ik niet hoef te wachten voor een bui, dat ik het gewoon kan doen. Ik heb een app gevonden waarmee ik makkelijk de personages en verhaallijnen kan bijhouden, om zo te monitoren dat mijn verhaal blijft kloppen. Hoe is het jullie vergaan?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was er al op aan het wachten :) Mijn doelen voor december 2014: Roman "droomspiegels en scherven" - proloog perfectioneren - hoofdstuk 1 omschrijven (ander perspectief) + perfectioneren - eerste deel hoofdstuk 2 omschrijven + perfectioneren - proeflezers zoeken voor bovenstaande --> ik ben eigenlijk alleen met het eerste hoofdstuk bezig geweest, en dat is nog lang niet perfect Verhalenbundel insturen naar minstens een uitgeverij (maar ik denk dat ik het ineens naar 3 tegelijk ga sturen, of is dat onverstandig?) [b]--> ik moet het laatste verhaal nog eens nalezen (op 31/12 nog 2, maar het voorlaatste heb ik zonet gedaan) en wat sleutelen aan de brief en synopsis, en dan is het helemaal klaar om op te sturen Indien tijd over, nog andere kortverhalen (her)schrijven of plannen [b]--> geen tijd over dus ;) Schrijfplanning 2015 in excel-bestand zetten --> moet ik ook nog doen December is nooit een goede schrijfmaand, te veel andere verplichtingen, anders en beter in januari 2015 ;)