Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schoolpresentatie kinderboekenweek

Hoi allemaal, Een paar dagen geleden kreeg ik een mailtje van een juf van een basisschool of ik een presentatie wil geven op haar school hoe je een kinderboek illustreert. Gek genoeg vond ze het geen probleem dat ik nog niet heb gepubliceerd, maar nietemin zie ik mezelf niet voor de klas staan (ik krijg al hartkloppingen als ik er aan denk). Zijn er mensen die ik haar kan adviseren te benaderen? Ik weet dat er hier een aantal mensen ook tekenen bij het schrijven (Iris, Marja?) Misschien is ze ook wel geinteresseerd in schrijvers, al heeft ze dat niet genoemd. De prijs is in overleg. Dus wie wil, laat het weten! (ik wil haar graag vandaag of morgen terugmailen)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ M., ik heb nu vijf boekingen voor dertien groepen, en er zitten nog twee boekingen in de pijplijn. Ik was vrijdag bij een vriendin op de koffie. Zij is klassenassistent en ze bood me haar groep aan, omdat ik zei dat ik het zo lastig oefenen vond zonder publiek. Haar dochter heeft alles gefilmd, dus ik kan mezelf straks ook nog genadeloos van feedback voorzien. Voor groep 1 ga ik het programma een beetje uitkleden. Verder pas ik het op kleine punten aan. Meer poeha bij het voorlezen bijvoorbeeld, want dat vinden kleuters leuk. En ik heb een liedje en dat ga ik vaker doen. Eerste keer voorzingen, tweede keer voorzingen, oefenen en dan met muzikanten erbij (kinderen die met een tandenborstel tegen een beker slaan). De puntjes op de i, zeg maar. Maar het belangrijkste van zo'n try-out is dat ik woensdag hopelijk met veel minder stress in mijn lijf voor mijn eerste echte groep sta.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zouden jullie het leuk vinden als we daar eens een workshop aan zouden wijden? Ing en ik. Hoe je dat aan kunt pakken. Daar hebben we aan zitten denken, gisteren na de schrijfdriedaagse op Milonga. Een workshop in Nederland dan. Bijvoorbeeld op een zaterdag.
Lijkt me wel leuk, maar ja, ik kan daar niet op wachten... In een opwelling (naar aanleiding van dit topic, dus het is jouw schuld, Janneman) heb ik gezegd dat ik in de klassen van mijn zonen wel iets wil doen. Volgende week. Tja, en nou zit ik ermee in mijn maag :\\ Wat nu? Ik kan niet tekenen, alleen voorlezen. En wat zal ik dan vertellen? In een ander topic schreef Zjors dat ze kinderen bordjes in handen gaf met woorden als uitgever, schrijver, boekhandel etc, die ze dan op volgorde moeten zetten. Dat idee pik ik, denk ik.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ow Merel, sorry! Voor welke leeftijd ga je staan? En wat voor boek presenteer je? Of heb je er nog geen? Misschien kan je dan je eigen werk voorlezen en laten 'proeflezen', kan je het er met de kinderen over hebben wat ze er van vinden. Leren ze meteen over tekst nadenken. Of is dat een heel raar idee?? Misschien komen er hier nog wat ideeen langs...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Janneman, ik wilde jouw topic niet voor mijn problemen gebruiken, dus ik heb het in mijn eigen topic (sprookjesbos) bij boekpresentatie geschreven. Ik denk dat jij hier al een eind op weg bent, zodat je bij een nieuwe vraag van een school niet meer naar een vervanger vraagt! Lijkt me erg leuk, een presentatie van een illustrator!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O maar dat geeft niet hoor! Het is toch leuk als dit topic verder een ideeenbus wordt voor schoolpresentaties, dan heeft het nog een functie :)