Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#25 verboden verlangen

Vervolg op opdracht #24: http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Ik ben Katinka Polderman en werk in club Cupido. Vanavond heb ik mijn jeugdliefde gezien. Hij was voor het eerst in de club, maar zijn maat is een vaste klant. Via hem heb ik zojuist zijn nummer ontvangen. Mijn jeugdliefde is dus getrouwd met ene Marieke en ze hebben een dochtertje van vier. Katja – dat kan geen toeval zijn. Ik berg mijn lingerie en stiletto's in mijn rugzakje en dribbel op mijn gifgroene Adidasjes de club uit. Op de parkeerplaats staat een koude wind, maar dat is niets vergeleken met de storm in mijn lijf. Ik steek mijn dagelijkse Camel filter op en terwijl de nicotine me duizelig maakt, tik ik mijn bericht aan hem. Hoi, wat jammer dat je zo snel weg was. We zijn geen 16 meer, laten we neuken op een onschuldige maandagmiddag alsof de wereld niet bestaat. Dat hoeft toch niemand te weten. Kus, je Katinka. Met een glimlach draai ik mijn Audi tt de parkeerplaats af en geef gas. Ik ben onweerstaanbaar.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In #24 had je een vooruitziende blijk. De schrijfopdracht van deze week is je in de schoot geworpen. Je hebt er handig gebruik van gemaakt. (of had jij ook al voorkennis?) Mooi verhaal. Als ik HP goed heb ingeschat gaat er geheid geneukt worden en wordt elke middag van de week de onschuld zelve. ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos Wijnhof, Ja de schrijfopdracht is me in de schoot geworpen - ik had geen voorkennis. Dank voor je compliment! Groet,

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jan P, Als je dat zo nog even kan volhouden komt er een heuse roman aan geloof ik. In elk geval mooi gedaan. Ik neem aan dat het ook realistisch geschreven is, maar ja... ik kan het moeilijk beoordelen, ik ben zelf geen kenner van het milieu. :) :)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Crea, janp, crea! Graag gelezen. Ik vind het alleen niet helemaal een monoloog (dat is tioch zonder acties/handelingen?) Die gifgroene Adidasjes deden me glimlachen. Weer eens wat anders dan soepele bordeelsluipers.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ W Rynlandt, Dank je, ik ken het milieu ook niet echt. Ben weleens in zo´n club geweest, maar voelde me heel ongemakkelijk. @Leonardo, het is uitsluitend Katinka die aan het ´woord´is. Toch? Dank voor je compliment!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#5 - Dat alleen Katinka aan het woord is, is op zichzelf waar, maar je hebt ook handelingen/actie beschreven, zoals: Ik berg mijn lingerie en stiletto's in mijn rugzakje en dribbel op mijn gifgroene Adidasjes de club uit. Dat maakt m.i. geen deel uit van een monoloog. Maakt mij verder niet uit, maar ik heb de opdracht geïnterpreteerd als uitsluitend monoloog.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp #7 - dan zou iedere scène waar maar één personage in figureert (en die van de scène verhaalt) dus volgens jouw definitie een monoloog zijn? Dat strookt niet met mijn begrip. Monoloog komt uit het Grieks (zo uit mijn hoofd: mono=alleen; logos=woord). Ik zal eens nakijken of ik mijn begrip moet bijstellen. Je hebt wel een punt als iemand verslag doet van een gebeurtenis (die op zich vol actie was). Als Katinka dit bijvoorbeeld in een dagboek schrijft (en bij nalezen kan dat inderdaad, hoewel de t.t. dan niet zo voor de hand ligt), heb je gelijk :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, ik wilde geen discussie over monologen ontketenen, al kan het leerzaam zijn. Ik heb je tekst met veel plezier gelezen. In zo weinig woorden zet je zoveel neer. Knap.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lilithx - lastige naam om in te tikken :), dat terzijde. Dank je wel!
Waarom is dat lastig? Gewoon Lili of Lilith is ook goed hoor :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos Wijnhof, Ja de schrijfopdracht is me in de schoot geworpen - ik had geen voorkennis. Dank voor je compliment! Groet,
Dat van die voorkennis was niet serieus bedoeld. Maar dat had je wel begrepen, nietwaar?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker recht toe, recht aan. Janp, dat zal wel een missionarisje worden. Ik had ook een ander idee van een monoloog maar wel leuk dat hierover ook gelijk discussie ontstaat.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spijt me Janp, Ook ik kan dit niet zien als een monoloog. Dat vindt, voor mij zijn oorzaak in de wisseling. Je begint met 'Ik ben [...]. Dat is voordracht. Monoloog pur sang. Daarna sluit je daarop aan met: 'Vanavond heb ik mijn jeugdliefde gezien. Hij was voor het eerst in de club, maar zijn maat is een vaste klant. Via hem heb ik zojuist zijn nummer ontvangen. Mijn jeugdliefde is dus getrouwd met ene Marieke en ze hebben een dochtertje van vier. Katja – dat kan geen toeval zijn.' En dan ontspoort het: 'Ik berg mijn lingerie en stiletto's in mijn rugzakje en dribbel op mijn gifgroene Adidasjes de club uit.' Om in de monoloog te blijven had dit in de vt en wat mevrouw veder verhaalt moeten staan, denk ik. Ben wel benieuwd naar de verdere avonturen van Katinka. Het belooft wat 8)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke discussies. Een monoloog moet voor mij vooral gesproken aanvoelen, anders vind ik het geen monoloog. Dit is voor mij een ultrakort verhaaltje, dat een beetje vreemd aandoet omdat de hp zich voorstelt aan het begin. In een monoloog zou ik niet snel de tekst van een brief of mail laten tikken en uitspreken, bijvoorbeeld. Verder strak geschreven, Jan. Katinka bestaat zeker niet echt, he?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, hoofdstuk twee. Katinka spreekt alleen, houdt een betoog over haar zelf en blijft aan het woord. Dat is een mooie monoloog, Katinka. Dank Janp.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En groot gelijk heeft ze. Hij kan het toch niet zomaar uit de voeten maken... Ik was vorige week nogal teleurgesteld over de gang van zaken. Dit voelt een stuk beter zo. Monoloog of niet. Ik vind het een mooi verhaal. Je hebt een fijne schrijfstijl. Weer graag gelezen zo.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar aanleiding van een opmerking heb ik je tekst nog eens doorgelezen. Ook ik ben op de hand van Katinka, wat me verbaast, want meestal ben ik niet zo voor vrouwen met stiletto's, gifgroene adidasjes en een Camel filter. Dus knap, heel knap

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ bartsnel; Conny; Woodpecker; Ostinato; Maddbrug; Johanna B en Henny: even oneerbiedig een reactie in 1 bericht. Dank, dank voor jullie feedback, ik heb idd een fout gemaakt in de tijd. In een monoloog vertelt een persoon - de beschreven handeling is niet conform een dialoog, herschrijf hieronder. Nogmaals bedankt, allen! Ik ben Katinka Polderman en werk in club Cupido. Vanavond heb ik mijn jeugdliefde gezien. Hij was voor het eerst in de club, maar zijn maat is een vaste klant. Via hem heb ik zojuist zijn nummer ontvangen. Mijn jeugdliefde is dus getrouwd met ene Marieke, weet ik nu en ze hebben een dochtertje van vier. Katja – dat kan geen toeval zijn. Ik borg mijn lingerie en stiletto's op in mijn rugzakje en dribbelde op mijn gifgroene Adidasjes de club uit. Op de parkeerplaats stond een koude wind, maar dat was niets vergeleken met de storm in mijn lijf. Ik stak mijn dagelijkse Camel filter op en terwijl de nicotine me duizelig maakte, tikte ik mijn bericht aan hem. Hoi, wat jammer dat je zo snel weg was. We zijn geen 16 meer, laten we neuken op een onschuldige maandagmiddag alsof de wereld niet bestaat. Dat hoeft toch niemand te weten. Kus, je Katinka. Met een glimlach draaide ik mijn Audi tt de parkeerplaats af en gaf gas. Ik ben onweerstaanbaar.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De verleiding van het onweerstaanbaar verboden verlangen. Treffend geschreven. Over of het een monoloog betreft laat ik me niet uit, daarvoor ontbreekt het me aan kennis

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik waag me er ook niet aan of dit een monoloog is of niet. Ik heb het waarschijnlijk zelf ook fout gedaan. Mooi vervolg op vorige week. Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman,
Mooi vervolg op vorige week. Graag gelezen.
Dank je - ik hoop dat de volgende opdracht een aanknopingspunt geeft voor deel 3 :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed vervolg op deel 1. Dit kan een mooie serie worden! Katinka is een echte b.i.t.c.h (= babe in total control of herself!)